• Glassmedkolasås

    Hjälp med syskon namn

    Hej! Nu är det så att det väntas tillökning här till augusti. Tredje barnet och en liten kille igen. Jätte roligt verkligen, men nu måste vi tänka på namn igen. Var ju ändå 5 år sedan sist. Storebröderna heter Anton & Eskil, kanske inte den bästa syskon kombinationen men jag gillar den. Men nu iaf behöver vi hjälp med lillebrors namn. De namn som vi funderat på är

    Arvid

    Hjalmar

    Leo

    Henry

    Jack

    Loui

    Thor

    Vide

    Vidar

    Noah

    Tyr

    Sixten

    Är det något av dessa namn som ni gillar? Har ni några andra förslag? Tack i förhand

  • Svar på tråden Hjälp med syskon namn
  • fluu

    Vidar, Arvid och Hjalmar är precis min tekopp. Underbara och starka namn som passar bra med brödernas namn.

    Inte för att det behövs, men några förslag för sakens skull: Melker, Frans, Algot, Valdemar, Otto.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kusinen

    Alla namnen funkar med brorsornas men de som passar bäst är Hjalmar, Tor och Sixten och kanske Vidar.

    Personligen gi.lar jag nog Hjalmar och Sixten bäst.

  • Anonym (Emmi)

    Av era förslag gillar jag Hjalmar och Henry bäst. Några andra förslag i liknande stil är Joar, Edgar, Ruben, Axel, Ivar.

  • Glassmedkolasås
    fluu skrev 2019-05-19 00:03:52 följande:

    Vidar, Arvid och Hjalmar är precis min tekopp. Underbara och starka namn som passar bra med brödernas namn.

    Inte för att det behövs, men några förslag för sakens skull: Melker, Frans, Algot, Valdemar, Otto.


    Tack för förslagen! Otto är så gulligt verkligen, Valdemar vill jag så gärna ha men passar tyvärr inte ihop med efternamnet. Kusinerna heter tyvärr Melker, Frans & Algot annars skulle dom fått komma med på listan
  • Glassmedkolasås
    Kusinen skrev 2019-05-19 08:59:57 följande:

    Alla namnen funkar med brorsornas men de som passar bäst är Hjalmar, Tor och Sixten och kanske Vidar.

    Personligen gi.lar jag nog Hjalmar och Sixten bäst.


    Hjalmar är ett av namnen som jag helst vill ha, jag gillar Holger med men tyvärr tycker mannen inte att det passar med efternamnet
  • Glassmedkolasås
    Anonym (Emmi) skrev 2019-05-19 09:21:04 följande:

    Av era förslag gillar jag Hjalmar och Henry bäst. Några andra förslag i liknande stil är Joar, Edgar, Ruben, Axel, Ivar.


    Tack för förslagen, har haft en pojkvän som hette Edgar. Tror han skulle bli väldigt chockad om jag döpte min son till det. Synd eftersom det är ett väldigt fint namn. Men de andra namnen ska jag ge som förslag till mannen.
  • Anonym (Vikinganamn.)

    Gillar Thor bäst! Jag gillar gamla vikinganamn som thor, Oden, Freja, Loke m.m

  • lilla labolina

    Sixten är fint

    Fler alternativ: Alvar, Kurt, Hans, Olof, Isak, Viktor

  • Glassmedkolasås

    Tack för all hjälp! Lilla Hjalmar kom för 3 veckor sedan, kändes rätt direkt när vi såg honom även fast mannen inte gillade det under graviditeten så sa han till och med på förlossningen att det såg ut som en Hjalmar och jag kunde ju bara hålla med stolt som en tupp över både Hjalmar och att jag hade det vinnande förslaget på namn:)

  • Anonym (A)
    Glassmedkolasås skrev 2019-09-12 23:04:27 följande:

    Tack för all hjälp! Lilla Hjalmar kom för 3 veckor sedan, kändes rätt direkt när vi såg honom även fast mannen inte gillade det under graviditeten så sa han till och med på förlossningen att det såg ut som en Hjalmar och jag kunde ju bara hålla med stolt som en tupp över både Hjalmar och att jag hade det vinnande förslaget på namn:)


    Grattis och fint namn!
  • fluu
    Glassmedkolasås skrev 2019-09-12 23:04:27 följande:

    Tack för all hjälp! Lilla Hjalmar kom för 3 veckor sedan, kändes rätt direkt när vi såg honom även fast mannen inte gillade det under graviditeten så sa han till och med på förlossningen att det såg ut som en Hjalmar och jag kunde ju bara hålla med stolt som en tupp över både Hjalmar och att jag hade det vinnande förslaget på namn:)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hjälp med syskon namn