• Anonym (stell­an)
    Sun 19 May 2019 12:18
    438 visningar
    60 svar
    60
    438

    vad ska jag göra?

    en kille jag dejtade för 2 år sedan dyker ibland upp utanför min hyreslägenhet i stan. har sett honom 3 gånger senaste halvåret och varav 2 gånger har han sett att jag ser honom och då vänder han och går åt ett annat håll den 3e gången så gick han bara förbi och sedan försvann.

    har även hört av en vänn som bor i huset bredvid att det ibland brukar stå någon nedanför mitt fönster (ej insyn från trottoaren) nån halvtimme om kvällarna för att sedan bara försvinna iväg - vet inte om det är han men antagligen är det.

    har honom blockerad på samtliga ställen så han inte kan höra av sig till mig. 

    vet inte vad jag ska göra - ska jag polisanmäla, kommer det hjälpa?

      

  • Svar på tråden vad ska jag göra?
  • Sun 19 May 2019 14:08
    #11

    Kontakta INTE honom! Det kan tyvärr uppmuntra honom till ökat och värre beteende från honom.

    Bara ignorera helt så gott det går.

  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 14:19
    #12
    Fjäril kär skrev 2019-05-19 14:08:08 följande:

    Kontakta INTE honom! Det kan tyvärr uppmuntra honom till ökat och värre beteende från honom.

    Bara ignorera helt så gott det går.


    Varför tror ni att han gör så här för? verkar som att han inte vill att jag ska se honom heller
  • Anonym (***)
    Sun 19 May 2019 14:34
    #13
    Anonym (stellan) skrev 2019-05-19 13:09:14 följande:
    är det inte sjukt att han står utanför mitt fönster? 
    anledningen att jag blockade honom var att han hade så sjukt svårt att släppa taget om mig och sluta höra av sig, kändes som om han var kär i mig fast än vi inte ens hade haft sex eller ens kysst varann 
    Fast du vet inte att det är han, du har själv inte sett honom.
  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 14:41
    #14
    Anonym (***) skrev 2019-05-19 14:34:03 följande:

    Fast du vet inte att det är han, du har själv inte sett honom.


    Vem annars skulle det vara, hon har berättat att hon sett att det är nån som som står nedanför mitt fönster hur många gånger som helst. Kommer ihåg hur ledsen han blev när jag berättade att jag inte ville ha mer kontakt, trotts det så fortsatte han att försöka prata med mig. Det kan bara vara han.
  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 14:41
    #15
    Anonym (***) skrev 2019-05-19 14:34:03 följande:

    Fast du vet inte att det är han, du har själv inte sett honom.


    Varför gör han såhär?
  • Anonym (Andre­as)
    Sun 19 May 2019 15:04
    #16
    Anonym (stellan) skrev 2019-05-19 14:41:41 följande:

    Varför gör han såhär?


    Förmodligen för att han är sjuk på något sätt och i sin fantasi fortfarande tror att ni har något på gång. Tar du kontakt med honom får han "bevis" på att du ännu tänker på honom och kanske ännu gillar honom och han kommer bli mer intensiv i sina besök och kanske faktiskt tror att du vill ha honom.
  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 15:32
    #17
    Anonym (Andreas) skrev 2019-05-19 15:04:50 följande:

    Förmodligen för att han är sjuk på något sätt och i sin fantasi fortfarande tror att ni har något på gång. Tar du kontakt med honom får han "bevis" på att du ännu tänker på honom och kanske ännu gillar honom och han kommer bli mer intensiv i sina besök och kanske faktiskt tror att du vill ha honom.


    Har pratat med honom en gång efter att jag blockerade honom, jag hade då skaffat en pojkvän. Och då så sa han att han vara jätteglad för min skull att vi hade blivit tillsammans, allt han önskade var bara att vi hade en liten kontakt
  • Anonym (Andre­as)
    Sun 19 May 2019 15:51
    #18
    Anonym (stellan) skrev 2019-05-19 15:32:13 följande:

    Har pratat med honom en gång efter att jag blockerade honom, jag hade då skaffat en pojkvän. Och då så sa han att han vara jätteglad för min skull att vi hade blivit tillsammans, allt han önskade var bara att vi hade en liten kontakt


    Ja och den kontakten hade han nyttjat genom att visa sig på samma tillställningar och platser som du och pojkvännen och han har jämfört sig med honom och kommit fram till att han är den bättre. Han har nyttjat kontakten då att tala om för dig i vänliga ordalag att han tycker det är synd att du inte är tillgänglig och att killen förvisso ser trevlig ut men inte når upp till hans egen standard om du bara låtit honom få chansen att visa det..

    Håll dig långt bort från honom.
  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 16:02
    #19
    Anonym (Andreas) skrev 2019-05-19 15:51:16 följande:

    Ja och den kontakten hade han nyttjat genom att visa sig på samma tillställningar och platser som du och pojkvännen och han har jämfört sig med honom och kommit fram till att han är den bättre. Han har nyttjat kontakten då att tala om för dig i vänliga ordalag att han tycker det är synd att du inte är tillgänglig och att killen förvisso ser trevlig ut men inte når upp till hans egen standard om du bara låtit honom få chansen att visa det..

    Håll dig långt bort från honom.


    Egentligen var han en helt fantastisk kille, var väl egentligen bara jag som var för rädd för att bli sårad av honom så därför backade jag. När han märkte de så blev han ledsen och försökte ännu mer vilket gjorde att jag bröt kontakten. Saknar honom egentligen
  • Sun 19 May 2019 17:12
    #20
    Anonym (stellan) skrev 2019-05-19 16:02:04 följande:

    Egentligen var han en helt fantastisk kille, var väl egentligen bara jag som var för rädd för att bli sårad av honom så därför backade jag. När han märkte de så blev han ledsen och försökte ännu mer vilket gjorde att jag bröt kontakten. Saknar honom egentligen


    Du ska inte ha någon kontakt med honom. Det han gör just nu är inte friskt och är inte normalt.
Svar på tråden vad ska jag göra?