• Anonym (Barn)

    Gravid?

    Jag vet att min tjej har sin mens någonstans 18-22 varje månad (Vet inte exakt).Hon borde ha/ eller få det nu i dagarna. Vi är ovänner för tillfället så vi pratar inte. Vi hade oskyddat sex för två veckor sedan och då kom jag i henne, två gånger, då borde hon väl vara mitt i mellan sin menstruation och torde ha ägglossning då? Minns att hon sa samma dag när vi var ute och gick att hon hade väldigt ont i magen. Är det något man kan få pga ägglossning? Hur känns det då? Men hur stor är egentligen chansen att bli gravid under den här perioden? Vi har pratat om att skaffa barn, absolut, så det är ju därför vi haft oskyddat. 

    Om hon är gravid, när bör hon känna av det då och hur?

  • Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Barn) skrev 2019-05-19 20:41:03 följande:

    Jag vet att min tjej har sin mens någonstans 18-22 varje månad (Vet inte exakt).Hon borde ha/ eller få det nu i dagarna. Vi är ovänner för tillfället så vi pratar inte. Vi hade oskyddat sex för två veckor sedan och då kom jag i henne, två gånger, då borde hon väl vara mitt i mellan sin menstruation och torde ha ägglossning då? Minns att hon sa samma dag när vi var ute och gick att hon hade väldigt ont i magen. Är det något man kan få pga ägglossning? Hur känns det då? Men hur stor är egentligen chansen att bli gravid under den här perioden? Vi har pratat om att skaffa barn, absolut, så det är ju därför vi haft oskyddat. 

    Om hon är gravid, när bör hon känna av det då och hur?


    Om hon har regelbunden cykel så har hon kanske ägglossning ca 14 dagar innan mens.

    Man kan få ont i magen innan och vid ägglossning, jag kan få det till och från. Men man behöver inte få det heller.

    Det är ett rätt så stort spann mellan den 18-22. Hade ni sex runt den 4/5 och hennes mens är beräknad den 18/5 så kan hon mycket väl ha blivit gravid.

    Har hon däremot mens den 22/5 och ni hade sex den 4/5 är risken mindre men det finns fortfarande en risk/chans.

    Spermier kan överleva 3-7 dagar i livmodern.

    Men ska hon ha mens snart så bör hon märka av om mensen kommer eller inte.

    Vissa kvinnor får symptom som ömma bröst, halsbränna, mensvärk, irritation etc men de symptomen är vanligt innan mens också.

    Om mensen inte har kommit den 23/5 så kan ni köpa ett test
Svar på tråden Gravid?