• mjfh

    Cerazette - viktökning/samla på sig vatten?!

    Jag har läst massor av trådar gällande just Cerazette och biverkningarna men tycker att de flesta är väldigt gamla. 

    Jag började äta cerazette för 3 år sedan ungefär när jag gick in i ett förhållande. Precis innan hade jag tagit ut min hormonspiral som var ett rent helvete. Konstant blödningar i typ 6 månader. Innan det hade jag ätit flera olika p-piller, haft p-ring och då hormonspiral. Då jag blev ett rent monster innan mensen, jag hade ungefär två veckor varje månad som var helt okej, de andra två ville jag inte ens leva längre, så gav bm mig cerazette eftersom mensen då kunde försvinna. Vilket den också gjorde! Sån befrielse. Inte haft min mens på 3 år. MEN.

    Nu till problemet. Jag har alltid tränat mycket och upplevde efter ca 6-12 månader med cerazette att jag gick upp i vikt, trots att jag tränade på samma sätt och åt liknande kost som innan, men ingenting hände med kroppen. (Kan tillägga att jag är vegeterian, äter sällan godis/chips eller liknande, dricker aldrig läsk, sällan alkohol. Jag är väldigt noga när det kommer till mat samt att jag försöker röra på mig så mycket jag kan.)
    Jag gick snarare upp i vikt än ner i vikt. Jag har provat allt men det känns som att min kropp är så fylld med vatten. Jag har aldrig känt mig så obekväm i min kropp som jag gör nu. Jag har alltid vägt cirka 50-53 kg och nu väger jag 59-60 kg till mina 167 cm.  Tillslut kände jag att jag inte orkade spendera alla timmar på gymmet eftersom jag ändå aldrig såg något resultat. Det var som att kroppen sparade på allt vatten. 

    I samband med cerazette fick jag också fruktansvärt mycket finnar på ryggen. Jag har stora ärr och är helt fläckig av alla gamla finnar... :( Jag har haft 0 sexlust de här tre åren, alltså verkligen ingen alls nästan. Vilket är så olikt mig. Jag har också känt mig väldigt negativ och trött på allt. 

    För 1,5 vecka sedan bestämde jag mig för att sluta. Jag förstår att det tar lång tid för kroppen att rensa ut all skit i kroppen när jag har proppat min kropp med detta gift i så mycket som 3 år. Jag har dock redan börjat se skillnad på ryggen, inte alls lika myckt finnar som dyker upp, så det har börjat lugna ner sig lite vilket är SÅ SKÖNT. 

    Jag tänkte kolla, är det någon annan som upplevt samma sak? Som har slutat med cerazette, hur länge åt du/ni preparatet och hur lång tid tog det innan den överflödiga vikten försvann? Var det vatten eller fett? Förstår att det är olika för alla men dela gärna med er. Mår så dåligt av den här viktuppgången, nästan inga jeans passar längre, mina lår är enorma och mina armar fläskiga..... :'(

  • Svar på tråden Cerazette - viktökning/samla på sig vatten?!
  • Anonym (Flower)

    Blev fet som en ko av cerazette, en vecka efter jag slutat hade jag gått ner 3 kg å sen fortsatte det bara försvinna av sig själv. Jävla skitpiller, fick även acne from hell och ett humör som var riktigt illa

  • mjfh
    Anonym (Flower) skrev 2019-05-19 21:15:29 följande:

    Blev fet som en ko av cerazette, en vecka efter jag slutat hade jag gått ner 3 kg å sen fortsatte det bara försvinna av sig själv. Jävla skitpiller, fick även acne from hell och ett humör som var riktigt illa


    Exakt så jag känner!! känner mig dock fortfarande sjukt jävla pluffsig och äcklig... 
Svar på tråden Cerazette - viktökning/samla på sig vatten?!