• Carrie123

    Komma igång efter p-ring

    Hej!

    Den 12 April tog jag ut min p-ring för att börja försöka bli gravid med första barnet. Min man har varit på semester så vi har inte direkt aktivt kunnat försöka förrän nu när han är hemma igen.

    En p-ring ska ju ha mindre hormonpåverkan (mer lokalt) än p-piller. Slutade för något år sedan med preventivmedel (ring) då jag inte hade sex och minns att min mens kom efter ca 30 dagar och min cykel var innan runt 30-31 dagar så tänker att det borde gälla nu med.

    Nu är det dag 37 sedan min p-ring mens och tagit ett gravtest för att utesluta graviditet (haft sex 2 ggr sedan jag slutade med ringen). Efter jag slutat fick jag lite finnar runt hakan, men i övrigt har inget varit annorlunda förrän i torsdags då mina bröstvårtor blev väldigt ömma och höll i sig hela helgen. Det känns bättre idag. Märkte igår att mina flytningar var väldigt rikliga och vad jag tror kan beskrivas som lite äggviteaktiga. Skulle det kanske kunna vara min ägglossning som äntligen kommit igång tror ni eller är det bara kroppen som jävlas? Har ägglossningstest hemma som jag kan ta efter jobbet, men kanske är det försent då brösten slutat ömma och känner inget annat som kan tyda på ägglossning. Tror aldrig jag känt av det någon gång tidigare...!

    Köpte bidrottningsgele som jag tagit i 2 dagar då jag ville testa om det kan återställa kroppen och hormonerna lite (efter läst massa online).

    Vad är era erfarenheter av att sluta med nuvaring? Många som haft en längre cykel/fått en sen ägglossning?

Svar på tråden Komma igång efter p-ring