• Anonym (Olycklig)

    Olyckligt kär

    Jag jobbar sedan januari på ett jobb där jag tidigt föll för en kollega pladask. Han är med singel. Vi började tidigt maila varandra. Efter en månad föreslog jag att vi skulle ses. Ja gärna skrev han vi kan träffas utanför jobbet med skrev han.

    Sedan tog det stopp. Jag trodde att han skulle bjuda ut mig gick och väntade en månad inget hände. Jag fattade ingenting. Efter en månad till tog jag upp det igen fick inget svar.

    Jag blev så besviken. Kände mig lurad.

    Jag känner sån kemi och vi tittar på varandra hela dagen.

    Men tydligen är han inte intresserad av mig. Förra veckan frågade jag om han ville äta lunch med mig. Inget svar.

    Jag mår så dåligt nu så jag vill säga upp mig. Kan inte gå och tråna efter honom längre. Det kommer ju aldrig hända nåt!

    Jag kan inte jobba på ett ställe där jag känner så mycket för honom men får inget tillbaka det är så plågsamt.

    Jag tog upp det med honom att jag funderar på att byta jobb. Han tyckte det var tråkigt. Men innerst inne vet han nog att jag är intresserad av honom och därför besviken att han inte vill träffa mig så det är därför jag vill flytta på mig.

    Ska jag byta jobb och klippa bandet eller jobba kvar och längta efter nåt som aldrig kommer bli av?

  • Svar på tråden Olyckligt kär
  • Anonym (?)

    Du frågar honom om att evt ses. Han svarar ja. Eftersom du tog upp ämnet så är det väl du som bör föreslå tid och plats? Han satt säkert och väntade och tyckte att det var udda att du inte fullföljde ditt initiativ. Sedan kan man ju tycka att han hade kunnat föreslå något också, men mest ligger det på dig tycker jag. Det var du som sade A, då följer man upp med B, dvs tid och plats. Tror att du framstår som velig. Att säga att du funderar på att byta jobb lär han väl också uppfatta lite avvisande, dvs du säger ?satsa inte på mig, jag är på väg bort härifrån?. Tycker faktiskt att du har sänt ut väldigt förvirrande signaler.

  • Anonym (Olycklig)

    Förra veckan frågade jag om han ville följa med på lunch. Jag fick inget svar.

    Det betyder att han inte vill. Annars hade han sagt ja.

    Jag har föreslagit 3 gånger sedan februari. Han har inte nappat.

  • Anonym (hm..)

    Du hade verkligen en öppen dörr där och du skulle föreslagit ett datum när han sa att han kunde tänka sig att träffas. Man kan inte bara sitta och vänta på att den andre ska bjuda ut, särskilt inte eftersom det var du som tog initiativet till att ses.

    Han kanske försöker skydda sig själv, vill inte bli sårad eftersom du sänt ut motsatta signaler. Det är inte alltid helt lätt och det blir lätt missförstånd.

Svar på tråden Olyckligt kär