• Anonym (Gruse)

    Grannens ungar pallar våra bär

    Har kommit på grannens ungar med att palla från våra bärbuskar. Föräldrarna förnekar det först men började sedan dillavom allemansrätten.

    Det har inte upphört heller.

    Ska !an polisanmälan eller socialen?

  • Svar på tråden Grannens ungar pallar våra bär
  • Anonym (H)

    Spraya ner bären med nåt oätligt. Typ råttgift.

  • Anonym (Jadu)

    Vilka bär finns det att palla nu så här års?

  • viseversa

    Vad för bär? Är dom inne på er tomt eller plockar dom som hänger över på deras tomt? Är det så farligt om dom tar några bär? Och undrar också vad för bär man kan plocka nu?

  • sextiotalist

    När bärsäsongen kommer lägger du dubbla fågelskydd. Innan dess bygger dubbla skydd med armeringsnät. Då lovar jag att du kommer ha dina bär ifred från både fåglar och grannbarn

  • Kjell2
    Anonym (Gruse) skrev 2019-05-20 19:47:15 följande:

    Har kommit på grannens ungar med att palla från våra bärbuskar. Föräldrarna förnekar det först men började sedan dillavom allemansrätten.

    Det har inte upphört heller.

    Ska !an polisanmälan eller socialen?


    Vad för sorts bär?

    Allemansrätten gäller inte på tomt. Är det däremot bär utanför er tomt så gäller allemansrätten och de får plocka.
  • Anonym (J)
    Anonym (Gruse) skrev 2019-05-20 19:47:15 följande:

    Har kommit på grannens ungar med att palla från våra bärbuskar. Föräldrarna förnekar det först men började sedan dillavom allemansrätten.

    Det har inte upphört heller.

    Ska !an polisanmälan eller socialen?


    Vattna dina buskar när de håller på och stjäl. Lite blöta kläder är trevligt på tjuvar.
  • Anonym (A)
    sextiotalist skrev 2019-05-20 20:21:00 följande:
    När bärsäsongen kommer lägger du dubbla fågelskydd. Innan dess bygger dubbla skydd med armeringsnät. Då lovar jag att du kommer ha dina bär ifred från både fåglar och grannbarn
    Det skulle jag jag ha gjort
  • Anonym (Anonym)

    En klasskompis till mig pallade äpplen v en surgubbe när vi gick i 6:an. Den gubben hade allvarligt nåt fel i skallen. Han skjöt grabben i handen. Han fick opereras och kulan var några millieter från att orsaka sådan stor skada att han hade kunnat förlorat ett par fingrar.

    Nämen ärligt, det är barn. Gör ingen stor grej av det. Om du blir sur. Tycker dom säkert det är roligt att fortsätta.

    Om du ändå tycker det är värt energi på att få nort barnen. Filma dom och visa föräldrarna.

Svar på tråden Grannens ungar pallar våra bär