• Mon 20 May 2019 22:08
    256 visningar
    3 svar
    3
    256

    Bantning innan operationstid

    Hej!

    Jag undersöker just nu möjligheten att göra en gastric sleeve efter många års bantande utan långvarigt resultat. Nu till min fråga: idag fick jag höra av kirurgen att jag först ska tappa 10 % av min vikt (har ett BMI på 36,6) och därefter ska jag åter höra av mig, så bokar de in en tid för operation. Är det vanligt att de villkorar operation på det gör viset? Dvs att man först ska tappa vikten för att SEDAN få en operationstid? Trodde man först fick en operationstiden nämligen. Någon som har fått samma upplägg?

  • Svar på tråden Bantning innan operationstid
  • Mon 20 May 2019 22:19
    #1

    Alla såna operationer har samma villkor.

  • Mon 20 May 2019 22:24
    #2
    Fjäril kär skrev 2019-05-20 22:19:40 följande:
    Alla såna operationer har samma villkor.
    Det stämmer inte helt. På en del orter får man först sin operationstid, och därefter får man börja sin diet och får veta hur mycket man måste gå ner för att operationen skall bli av.

    Jag kan tänka mig  att det blir en del inställda operationer när patienter inte lyckas gå ner tillräckligt, så att man av den anledningen tar det säkra före det osäkra på TS ort.

    TS, generellt borde det inte spela dig någon roll om du får tid före eller efter du gått ner en viss viktprocent. Det är ju ändå något som måste göras.
  • Tue 21 May 2019 05:49
    #3

    Tack för svar. Ja att kilona ska bort oavsett är ju redan klart, blev mest förvånad att operationstiden inte blir satt förrän efter viktnedgången men förstår absolut fördelarna rent administrativt. :)

Svar på tråden Bantning innan operationstid