• Anonym (jag)

    Hjälp mig snälla

    Hejsan! Mitt nu nyblivna ex har redan sedan tidigare en villkorlig dom på sig, för misshandel på en annan kille. I slutet på vårt förhållande hände det vid flera tillfällen att han sa att han ville slå mig, några veckor senare gjorde han det, 4 veckor senare igen. Min trumhinna blev trasig, näsan krokig så jag fick knäcka rätt den, han spottade på mig, och massa mer. Jag anmälde självklart båda tillfällena direkt därefter. Mina skador blev dokumenterade och fotade av sjukhuspersonal osv, dock syndes inte blåmärken och så lika tydligt just då som några dagar senare. Men jag har sparat alla mina bilder och ska skicka in dom till polisen. Första gången blev han häktad i 3 timmar, andra gången ungefär 10-13 timmar, för att sedan bli släppt. Senaste gången allt detta hände var i april. Polisen räknade detta som kvinnomisshandel & grov kvinnofridskränkning.

    Jag väntar och väntar, men får inte veta eller höra någonting från polisen. Jag är så rädd att det ska bli nedlagt och att han ska gå fri. Finns det NÅGON här som har en aning om hur länge det kan dröja innan en eventuell rättegång? Vilka straff kan han få? Jag har aldrig varit med om något sånt här förr så vet inte hur det funkar. Tack på förhand.

  • Svar på tråden Hjälp mig snälla
  • Anonym (jo)

    Nästan samma hände mig för några år sedan.

    Rättegången blev av ca 1 år efter anmälningarna.

    Han blev dömd och fick skyddstillsyn och jag fick 4500 kr i skadestånd.... som jag fortfarande inte sett röken av...

  • Kjell2
    Anonym (jo) skrev 2019-05-21 06:11:07 följande:

    Nästan samma hände mig för några år sedan.

    Rättegången blev av ca 1 år efter anmälningarna.

    Han blev dömd och fick skyddstillsyn och jag fick 4500 kr i skadestånd.... som jag fortfarande inte sett röken av...


    Även här, prata med ditt målsägandebiträde. Du kan sen vända dig till kfm först och sen Brå för att få ditt skadestånd.
Svar på tråden Hjälp mig snälla