• Anonym (Lovisa)

    Hade ni kunnat vara med en man som..

    Hej. Jag träffar en man . Han är omtänksam , ställer alltid upp för mig . Rolig och kompatibel på alla sätt och vis .

    Men, när.vi bråkar så hotar han att ge upp vår relation och lämna , han kan kasta föremål i golvet och hota att förstöra mina saker när vi blir osams och han har ganska kort stubin . Han har också ett kriminellt förflutet. ..

    Hade ni kunnat stanna hos en man som betedde sig så när han blir arg ifall han för övrigt är en väldigt fin och snäll man ?

  • Svar på tråden Hade ni kunnat vara med en man som..
  • flygrl

    Om han verkligen va en väldigt fin och snäll man skulle du inte va rädd för honom. Att han dessutom lägger skulden på dig för sitt hotfulla och våldsamma beteende förstärker bara bilden att han är en man du borde hålla dig långt ifrån. Varningsklockorna ringer och jag tror det kan sluta riktigt illa om du fortsätter va med honom. :/

  • Cartjan1

    Hade avslutat och det tycker jag att du bör göra också. Speciellt då han istället för ånger och insikt om problematik alltid kommer med bortförklaringar till sitt beteende. Det utlöser en stark varningsklocka för mig.

  • Amfitrite2

    Nej. Det där är allvarliga varningssignaler - kombinationen av hans beteende och att han redan har ett kriminellt förflutet. Gå nu, medan du kan. 

  • Anonym (Lämnanu)

    Lämna. Nu.
    Min pappa är sån, fattar inte hur mamma stod ut så länge. Han är ett stort barn och har inte ändrat sig. De separerade för 25 år sen och han har varit ensam sen dess. Ingen kvinna duger och han förstår inte varför det tog slut mellan dom.

  • Anonya

    Nej, absolut inte. Inte ens med bara en bråkdel av det du skriver. 


    Du säger också att det är svårt att bryta. Det är det säkert iom att han är som han är och du skriver hur du mer och mer börjat tro på det han säger. Kanske säger han antingen rent ut eller underförstått att du inte kan få någon annan?


    Oberoende måste du bryta det där förhållandet. Det kommer inte att bli bättre, inte en chans, och ju längre du fortsätter, desto svårare blir det att ta sig ur. Har du familj och/eller vänner som kan stötta dig? På kvinnojour får du prata med såna som vet hur det är att ha det som du och hur du lättast kan ta dig ur det. 

    Lycka till med att ta dig ur och tro inte på vad han säger - det är honom det är fel på och inte dig. Ta hand om dig!

Svar på tråden Hade ni kunnat vara med en man som..