• Anonym (sv)

    Får en att inte känna

    Att läsa här på famljeforum får mig att må bättre över att jag är för blyg för att ta kontakt med tjejer och därför inte får någon. För när man läser här då verkar dom flesta förhållanden vara rätt trasiga och inte speciellt romantiska. Trodde det skulle vara motsatt men jag lär mig mer och mer att folk inte har det speciellt kul bakom ytan. Har nog romantiserat sex och kärlek det kanske inte finns.

  • Svar på tråden Får en att inte känna
  • Anonym (.)

    ...och läser du på ett bilforum så framstår ju bilar som ständiga reparationsprojekt. Och på datorforumet, så är det ju lika illa med datorwe...

    Folk skriver om sina problem här. De skriver inte när allt är bra. Det visar man på insta eller Facebook

  • Anonym (sv)

    Är det inte snarare tvärtom? På facebook och insta är folk offentliga och vill visa sig från sin bästa sida. Är rätt vanligt med folk man vet har massor av problem som ändå lägger upp en perfekt yta. Här skriver folk anonymt och skriver vad dom tänker. Sen tror jag inte att dom bara skriver när dom har dåliga dagar. Verkar tämligt skit mest hela tiden.

  • Lånehajen
    Anonym (sv) skrev 2019-05-22 01:06:46 följande:

    Är det inte snarare tvärtom? På facebook och insta är folk offentliga och vill visa sig från sin bästa sida. Är rätt vanligt med folk man vet har massor av problem som ändå lägger upp en perfekt yta. Här skriver folk anonymt och skriver vad dom tänker. Sen tror jag inte att dom bara skriver när dom har dåliga dagar. Verkar tämligt skit mest hela tiden.


    När tror du man känner ett större behov av att skriva av sig eller ventilera - när allt rullar på i förhållandet eller när det uppstår ett problem? Det är trots allt ett diskussionsforum och en trådstart som bara berättar om hur bra man har det inbjuder inte till någon vidare diskussion samtidigt som det lätt sticker i ögonen på andra.

    Däremot är förhållanden naturligtvis inte alltid en dans på rosor. Ett bra förhållande ger dock fortfarande mycket mer än vad det tar i mitt tycke.
  • Smecker

    "Min respektive är snäll, jämställd, framåt, självsäker, har integritet och tar ansvar för sig själv och relationen. Dessutom har vi underbart sex precis så som och så ofta vi båda vill."

    Bra diskussionsunderlag..


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (.)
    Smecker skrev 2019-05-22 11:39:34 följande:

    "Min respektive är snäll, jämställd, framåt, självsäker, har integritet och tar ansvar för sig själv och relationen. Dessutom har vi underbart sex precis så som och så ofta vi båda vill."

    Bra diskussionsunderlag..


    Fy Dan! Bara att dumpa!
  • Tukt
    Anonym (sv) skrev 2019-05-22 00:47:27 följande:

    Att läsa här på famljeforum får mig att må bättre över att jag är för blyg för att ta kontakt med tjejer och därför inte får någon. För när man läser här då verkar dom flesta förhållanden vara rätt trasiga och inte speciellt romantiska. Trodde det skulle vara motsatt men jag lär mig mer och mer att folk inte har det speciellt kul bakom ytan. Har nog romantiserat sex och kärlek det kanske inte finns.


    Man "får" inte en tjej, möjligen skaffar man sig en. Jag tror det synsättet är farligare än att du känner dig blyg.
  • Anonym (sv)
    Tukt skrev 2019-05-22 22:06:56 följande:
    Man "får" inte en tjej, möjligen skaffar man sig en. Jag tror det synsättet är farligare än att du känner dig blyg.
    Vilket ordval jag använt spelar ingen roll. Är man blyg då varken skaffar man sig eller får någon. Dock är det troligen en idealiserad bild av förhållanden som man får när man står utanför det. Är troligen varken romantiskt eller passionerat. Det är det jag menar när man får inblick i hur det verkar vara i förhållanden då ser man att det kanske är bättre att drömma om det än att bli besviken av hur det verkligen är med otrohet och annan skit.
  • Anonym (Kvinna)

    Ett förhållande är som att köpa ny bil.

    Man går till marknaden spanar , attraheras av det yttre och provkör.

    Faller du för helheten så har du en perfekt bil. Gör du dagliga omtänksamma saker för bilen och tänker långsiktigt så kommer den troligtvis hålla länge.

    Tvätta den, putsa den, klappa den och överös den med kärlek, ge den rätt bensin , rätt komfort och sätt den inte längst in i garaget, då rostar bromsarna.

    Med tiden kommer bilen bli antik och exklusiviteten öka så det bästa är att inte ha slit och släng med sina bilar utan se den som en unik bil.

    Absolut värt det

  • Anonym (sv)
    Fast så verkar inte dom flesta ha det. Sen tror jag som sagt var att jag har en extremt romantiserad bild av förhållanden eftersom jag som blyg mest fantiserat om det. Börjar tro att det är bättre att skita i det och nöja mig med fantasin om det för annars blir jag troligen mest besiken. sen kommer det troligen i vilket fall inte bli något eftrsom jag är för osäker för att uppvakta någon. Då kan det vara bättre och se alla som vänstrar och har tråkiga förhållanden.
  • Tukt
    Anonym (sv) skrev 2019-05-23 01:42:29 följande:
    Vilket ordval jag använt spelar ingen roll. Är man blyg då varken skaffar man sig eller får någon. Dock är det troligen en idealiserad bild av förhållanden som man får när man står utanför det. Är troligen varken romantiskt eller passionerat. Det är det jag menar när man får inblick i hur det verkar vara i förhållanden då ser man att det kanske är bättre att drömma om det än att bli besviken av hur det verkligen är med otrohet och annan skit.
    Det spelar faktiskt roll, eftersom ord ofta avslöjar oss, hur vi tänker och så. Inte alltid så klart. Och det var alltså inte illa menat, jag förstår att du har det jobbigt med detta. Men försök ta till dig, för att attityden är ofta väldigt avgörande då man söker en partner.
Svar på tråden Får en att inte känna