• Saffranskaka

    Blindtarmsoperation smärta 5 kg baby

    Jag har stark smärta efter blindtarmsoperation, i revbenen axlar Lite svårt att gå.. ont i stygnen hade ni ont efter er op undrar också om man får

    Bära tungt? Jag har en 5kg bebis får hjälp men inte hela tiden.

  • Svar på tråden Blindtarmsoperation smärta 5 kg baby
  • Långbenopluto

    Man får ju bära om man gjort ett kejsarsnitt och det är en större operation än blindtarmen, så du får nog bära. 

    Men gör det ont så kan du undvika det om det går.

  • 2barnsmorsan
    Långbenopluto skrev 2019-05-22 06:53:39 följande:

    Man får ju bära om man gjort ett kejsarsnitt och det är en större operation än blindtarmen, så du får nog bära. 

    Men gör det ont så kan du undvika det om det går.


    Vid kejsarsnitt ska man inte bära tungt 6-8 veckor efteråt.
  • möjligt
    2barnsmorsan skrev 2019-05-22 07:43:03 följande:

    Vid kejsarsnitt ska man inte bära tungt 6-8 veckor efteråt.


    Fast ditt barn får du bära även om det ligger i den storleken och det är ju främst fòr att du skurit upp all magmuskulaturen. Sen övergår jag till att gissa att blindtarmsoperation görs med minisnitt nuförtiden så det borde inte ge samma restriktion.

    Kan ju däremot vara kroppen som reagerar och är spänd med en operation ganska snart efter en graviditet och förlossning
  • 2barnsmorsan
    möjligt skrev 2019-05-22 08:34:59 följande:

    Fast ditt barn får du bära även om det ligger i den storleken och det är ju främst fòr att du skurit upp all magmuskulaturen. Sen övergår jag till att gissa att blindtarmsoperation görs med minisnitt nuförtiden så det borde inte ge samma restriktion.

    Kan ju däremot vara kroppen som reagerar och är spänd med en operation ganska snart efter en graviditet och förlossning


    Ja, det är ju max ditt barn du får bära. Och det är ju av nödvändighet. Men det är ju inte som att man springer rundor efter ett snitt...

    Nej blindtarm är såklart inte lika stor operation. Så det är inte jämförbart. Kan tom göras med titthål. Men även efter titthålsoperationer ska man vara försiktig med tunga lyft efteråt. Det beror ju också lite på hur insidan påverkas, och om stygnen riskerar att gå upp.
Svar på tråden Blindtarmsoperation smärta 5 kg baby