• Anonym (.)

    Hur hanterar man Drama Queens

    Jag vet inte riktigt vad jag skall göra och detta är någonting jag har analyserat och misstänkt om en person tidigare men idag fick det verkligen en ordentlig bekräftelse att jag har haft rätt med min analys.

    Det är komplicerat men jag har ungåtts med en bekant efter denne blev i princip utalängd ifrån en kompis som denne bodde tillsammans med. Jag har träffat denna bekanten ttidigare och min första uppfattning var att personen hade bra humor. Personen försvann ur bekantskapet när denne flyttade in hos sin kompis och hade samtidigt annat förs sig. När personen väl flyttade ut, började vi snacka. Jag började få lite bredare bild om människan. Hon ansträngde sig alldeles för hårt för att försöka vara rolig, kanske på grund av att jag gav henne en komplimang om att hon får mig att skratta.

    Vi umgicks enskild och hon hade avbrutit två av sina kompisar, ingen av de två gångerna var hennes fel. Där var det första som jag började känna att det är något tok. Andra tecken på min misstanke var att hon försökte få mig att känna mig speciell. Tillexempel var jag den enda människan som hon kände bekväm med.

    När det vörjade dyka upp annan människa slutade vi umgås. Det gjorde mig inte så mycket för att jag såg det hela som en bekant. Vi träffades dock fortfarande men oftast tillsammans med ett gäng, liksom tillsammans med den nya vännen.

    Jag upplever även att en kvinna som jag tycker väldigt mycket om och som den andra kvinnan är fullt medveten över mina känslor för kvinnan. Så får jag en känsla av att hon har sagt saker bakom min rygg.

    Tidigare idag skippade hon jobbet för att följa med på fika. Först sa hon att hon var sjukskriven och sedan ändrande hon sig för att det var pollen. Jag skämtade med henne som hon och jag alltid har gjort, genom att säga att jag inte ville bli smittad. I princip så löd mitt skämt. Tydligen tog hon "illa vid sig" och gick till sig. Jag fick höra det här kort efter en stund och jag tänkte knacka på hennes dörr men den var redan öppen och hon hade bytt om till utomhus klädsel och tog på sig smycken. Samtidigt som hon sa att hon tänkte gå och lägga sig. Jag visste inte hur jag skulle hantera det här men jag visste att hon visste att jag skojade med henne. Så jag sa bara följ med och förklarade att jag skämtade.

    När vi väl träffas ute så fortsätter hon och säger att hon tog illa vid sig. Och ändrar sig om att hon tog på sig kläder för sin kompis skull. Tidigare var det ju att hon ville bara gå och lägga sig. Jag upplevde henne som en drama queen och falsk/manipulativ. Och mina misstankar om att hon faktiskt visst pratat illa om mig blev allt större, ingenting jag dock är säker på. Men det som blivit klart är att min analys om att hon är en drama queen är definitivt klart.

    Jag är bara så ledsen och förbannad just för att kvinnan jag tycker om, själva bemötandet med henne har blivit annorlunda. Dock kan det fortfarande bli fina möten men inte likadant som förut och det sker lite då och då ändå, det fina alltså. Men jag får en känslan av att jag inte kan träffa henne enskild längre, någonting har förändrats i luften, känns det som.

    Hur hanterar ni drama queens, manipulerade personer som är osäkra och pratar illa om er bakom er rygg för att själva mår bra?

  • Svar på tråden Hur hanterar man Drama Queens
  • Anonym (?)

    Hänger inte med riktigt...

    Är det hela tiden samma kvinna du skriver om, som är en bekant?

    Vem är "kvinnan du tycker mycket om"? En helt annan kvinna?

  • Anonym (.)
    Anonym (?) skrev 2019-05-23 20:41:58 följande:

    Hänger inte med riktigt...

    Är det hela tiden samma kvinna du skriver om, som är en bekant?

    Vem är "kvinnan du tycker mycket om"? En helt annan kvinna?


    Jag skrev på min iPad och orkade inte riktigt förhandsgranska så ber om ursäkt för texten. Personen som är enbart är en bekant kan vi kanske bara kalla för D och kvinnan jag tycker om kan vi bara kalla för X.

  • Anonym (A)

    Hängde inte alls med i din berättelse, skriver du om en kvinna eller fler?

  • Anonym (?)
    Anonym (.) skrev 2019-05-23 20:48:31 följande:

    Jag skrev på min iPad och orkade inte riktigt förhandsgranska så ber om ursäkt för texten. Personen som är enbart är en bekant kan vi kanske bara kalla för D och kvinnan jag tycker om kan vi bara kalla för X.


    Men vem är D och vem är X i din text?

    Vem har gjort vad, liksom?
  • Anonym (.)
    Anonym (A) skrev 2019-05-23 20:48:55 följande:

    Hängde inte alls med i din berättelse, skriver du om en kvinna eller fler?


    Jag skriver om fler. Jag borde nog avvaktat lite och skrivit på datorn istället när jag skulle skapa tråden. Ursäkta mig för konstig inlägg!
    Anonym (?) skrev 2019-05-23 21:14:03 följande:
    Men vem är D och vem är X i din text?

    Vem har gjort vad, liksom?

    D är kvinnan som ''trodde'' jag blev arg men ändå gick till sig och byte om samtidigt som hon ljög att hon skulle lägga sig.

    Liksom hon låtsades att hon gick på mitt skämt om att jag inte ville bli smittat av henne efter att hon talade om att hon var sjuk. Ett skämt hon och jag har kört på varandra vid ensam sammanhang. Hon gick till sig och när jag gick in till henne hade hon byt om och gjort sig redo för att hänga med ut.

    X är en kvinna jag tycker väldigt mycket om. Jag är lite orolig att D pratar illa om mig bakom min rygg. Många gånger har jag fått in känslan av att D är en Drama Queen, en manipulerade person och som jag nu känner att jag har rätt, speciellt när det kommer till Drama Queen punkten.
  • Anonym (X)

    Du har ju haft flera trådar nu, och jag förstår fortfarande inte problemet.

Svar på tråden Hur hanterar man Drama Queens