• Anonym (Veligkvinna24)

    Göra slut med barnets pappa, ja eller nej?

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4år nu. Vi väntar nu vårat första barn, är i v.35. Har kommit på min sambo flera gånger med lögner både mot mig och sin familj som är angående ekonomi/skulder osv. Min sambo undanhåller och ljuger om i princip allt. Skyller sedan hans skulder på mig,att det är mitt fel. Köper nya bilar när han känner för det bara fär att han skäms över den gamla. Gör dåliga bilaffärer och vägra lyssna på varken mig eller hans föräldrar. Skriker och höjer rösten så fort han blir arg. Kan inte disskutera som en normal person. Vill aldrig umgås med mig, lämnar mig ensam hela tiden. Är ute på sina egna bravader och struntar om jag har tråkigt eller inte. Är ute varje kväll med sina kompisar och gnäller sen i slutet av månaden att han har dåligt med bensin. Köper mer goda saker till sig själv, gnäller på att jag som gravid vill ha sött ofta. Vill aldrig ha sex eller pussas. Tvättar,städar och diskar inte. Åker ut på sitt istället. Vill inte ha det såhär, vill inte må såhär. Mår skit pga det. Vad ska jag göra? Separera med min sambo och dela på vårdnaden? Be socialen hjälpa mig med eget boende? Hjälp!

  • Svar på tråden Göra slut med barnets pappa, ja eller nej?
  • Anonym (Lämna)

    Har han alltid vart såhär eller har det vänt och han har ändrar beteende helt sen du blev gravid?

    Socialen kommer nog inte kunna göra så mycket för dig.

    Det finns människor i betydligt värre situationer som går före dig.

    Om du inte kan flytta in hos dina föräldrar så får du nog bo kvar hos pojkvännen tills du har hittat ett eget boende.

    Men om situationen är som så du beskriver så hade jag lämnat för längesen och jag tycker du borde gå ifrån honom.

  • Anonym (Veligkvinna24)
    Anonym (Lämna) skrev 2019-05-23 22:12:20 följande:

    Har han alltid vart såhär eller har det vänt och han har ändrar beteende helt sen du blev gravid?

    Socialen kommer nog inte kunna göra så mycket för dig.

    Det finns människor i betydligt värre situationer som går före dig.

    Om du inte kan flytta in hos dina föräldrar så får du nog bo kvar hos pojkvännen tills du har hittat ett eget boende.

    Men om situationen är som så du beskriver så hade jag lämnat för längesen och jag tycker du borde gå ifrån honom.


    Han har ändrat beteende helt sen jag blev gravid. Mina föräldrar bor 40 mil härifrån så det går tyvärr inte. Har dessvärre ingen större chans att få eget boende på egen hand heller pga gamla betalningsanmärkningar. Har dock ingen skuld kvar. Vad händer med barnet om vi väljer att separera men bo kvar med varandra för barnets skull?
  • Barbro45

    Låter som en alldeles vanlig mansbebis. Klarar inte av att hantera sin ekonomi, gör inte sin del av arbetet i bostaden, vill helst leka med kompisarna. Du har blivit hans mamma. Snart har du två bebisar att ta hand om.

    Skriv inte på för gemensam vårdnad i första taget. Umgänge har han ändå. Om du behöver flytta till annan ort för att få bostad gör det innan barnet är fött.

  • Anonym (Veligkvinna24)

    [quote=79644620][quote-nick]Barbro45 skrev 2019-05-23 22:46:21 följande:[/quote-nick]Låter som en alldeles vanlig mansbebis. Klarar inte av att hantera sin ekonomi, gör inte sin del av arbetet i bostaden, vill helst leka med kompisarna. Du har blivit hans mamma. Snart har du två bebisar att ta hand om.

    Skriv inte på för gemensam vårdnad i första taget. Umgänge har han ändå. Om du behöver flytta till annan ort för att få bostad gör det innan barnet är fött.

    Ja tyvärr är det så :( han och jag har redan gjort det för längesen, endast för att han ville det annars skulle han se till att ta barnet ifrån mig ich ansöka om ensam vårdnad :( kan inte bo med mina föräldrar så det komplicerar saken :(

  • Anonym (.)

    Normalt ska man inte fatta viktiga beslut när man är gravid, då mycket hormoner och känslor för att besluten kanske inte är så genomtänkta alla gånger.

    Men det låter ju som att ni har ganska rejäla bekymmer, och jag vet inte om ni har så stora chanser att klara er. Pappan tycks sakna probleminsikt, och då lär ju inte problemen lösa sig själva.

    Jag tror inte på detta förhållande.

    Flytta till annan ort innan barnet är fött, om du planerar flytt, annars blir det svårt att flytta på barnet om inte pappan godkänner det. Boende nära dina föräldrar (eller i alla fall skriva dig där) är nog inte fel. Som ensamstående förälder behöver man mycket hjälp av föräldrar och släktingar.

Svar på tråden Göra slut med barnets pappa, ja eller nej?