• Anonym (Vetintelängre)

    Göra slut?

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4år nu. Vi väntar nu vårat första barn, är i v.35. Har kommit på min sambo flera gånger med lögner både mot mig och sin familj som är angående ekonomi/skulder osv. Min sambo undanhåller och ljuger om i princip allt. Skyller sedan hans skulder på mig,att det är mitt fel. Köper nya bilar när han känner för det bara fär att han skäms över den gamla. Gör dåliga bilaffärer och vägra lyssna på varken mig eller hans föräldrar. Skriker och höjer rösten så fort han blir arg. Kan inte disskutera som en normal person. Vill aldrig umgås med mig, lämnar mig ensam hela tiden. Är ute på sina egna bravader och struntar om jag har tråkigt eller inte. Är ute varje kväll med sina kompisar och gnäller sen i slutet av månaden att han har dåligt med bensin. Köper mer goda saker till sig själv, gnäller på att jag som gravid vill ha sött ofta. Vill aldrig ha sex eller pussas. Tvättar,städar och diskar inte. Åker ut på sitt istället. Vill inte ha det såhär, vill inte må såhär. Mår skit pga det. Vad ska jag göra? Separera med min sambo och dela på vårdnaden? Be socialen hjälpa mig med eget boende? Hjälp!

  • Svar på tråden Göra slut?
  • Anonym (smulan)

    Jag hade övervägt att lämna. Låter inte bra TS. Du vill väl inte dras ner i hans skulder?

    Han låter mkt omogen. 

    Jag tror du fixar detta på egen hand!

    Kram 

  • Anonym (Vetintelängre)

    [quote=79644617][quote-nick]Anonym (smulan) skrev 2019-05-23 22:44:56 följande:[/quote-nick]Jag hade övervägt att lämna. Låter inte bra TS. Du vill väl inte dras ner i hans skulder?

    Han låter mkt omogen. 

    Jag tror du fixar detta på egen hand!

    Kram 

    Funderar på det då relationen inte känns bra heller. Nej det vill jag inte. Vill att barnet ska ha tillgång till sin pappa men kan inte leva med honom.

  • Anonym (smulan)

    Försök göra en rationell plan. Ta reda på fakta (om tex boende, vårdnad etc). Om du måste ligga lågt i 3 månader innan du har möjlighet att flytta tex, gör det. Stå ut. Du gör det för barnet. (och dig själv).

Svar på tråden Göra slut?