• Selenagomez112

    Hjälp

    Hej.

    Jag har ett problem som egentligen är ganska litet men som jag själv har gjort stort och som jag mår ganska dåligt av.

    Har alltid fått en massa komplimanger för min kropp utan att jag har tränat mig till det (lat som fan) men nu så sa en kollega till mig att jag gått upp i vikt och hon sa snabbt där efter att hon inte menat något illa. Har själv märkt att min mage har blivit större än vad den brukar vara. Kom hem och skulle byta om, provade 5 olika byxor och fick inte på mig ett enda par, antingen fastnade dom på låren eller så gick dom inte knäppa.

    Så nu till min fråga, hur kan jag gå ner i vikt på ett snabbt och enkelt? Någon som testat "allevo weight loss kapslar" fungerar det?

  • Svar på tråden Hjälp
  • ballerinakakaoreo

    Det hälsosammaste du kan göra är att göra av med mer kalorier än vad du äter, och då menar jag inte att du ska svälta dig. Är du lat så börja med att kolla upp hur många kalorier du skall äta för den vikt och längd du har och se sedan hur mycket du skall äta för att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Denna använde jag mig av mycket när jag gick ner i vikt: www.losertown.org/eats/cal.php 

    Så rekommenderar jag dig att motionera på ett eller annat sätt. Såna kapslar eller dietshakes och liknande kommer bara tära på ditt psyke då du blir otroligt trött och hungrig, alternativt jäkligt trött på samma smak av shakes hela tiden. Plus att det blir dyrt. Se över dina matvanor istället och uteslut onyttigheter som chips, godis, snabbmat och vitt bröd. Nu när det är sommar så är det kanske lite lättare att peta i sig en GOD sallad eller lite frukt istället för att äta chips i soffan på fredagskvällen. Tips på god sallad är sallad som inte bara innehåller grönsaker utan också innehåller en god men nyttig dressing, kyckling/tonfisk/räkor och krutonger eller bröd som serveras på sidan om.

    Drick MYCKET vatten, minst 3 liter om dagen men mer om det är varmt en dag. Vatten ökar mättnadskänslan och ibland om man känner sötsug så kan det vara så att man faktiskt bara är törstig. :) 

Svar på tråden Hjälp