• Anonym (Tinder)

    Tinder

    Består kvinnorna på Tinder endast av bottenskrapet av de kvinnor vill dejta män?

    Jag har dejtat runt en hel del och skaffade nyligen Tinder och har bara dejtat kompletta missfoster därifrån såhär långt.

    En del har verkat normala men sen när jag träffat dem visar det sig alltid att det är något med dem som gör att de går bort.

    Nån hade fyra kids hon "glömt" nämna, en hade bilder för 20 tjugo kilor sen, en hade dragit av 4 år på åldern.

    Igår var min senaste dejt, hon var söt, grymt het kropp, rätt längd, rätt ålder och verkade helt ok när vi textat på appen. Jag träffar henne och hon verkar enormt inåtvänd. Jag får dra saker ur henne hela kvällen. Sen har hon något hon behöver säga.

    "Jag är diagnositerad med aspbergers, men högfuntionell aspbergers så det märks knappt"

    Jo tjena, jag inte tänkt på något annat sen du öppnade munnen.

    Finns det en enda normal vanlig tjej på Tinder?

    Eller är det så att de tjejerna hittar dejter i vanliga livet och det är endast de helt hopplösa fallen som hamnar på Tinder?

    Erfarenheter mottages av de som har/har haft appen. Är det lika bra att radera den?

  • Svar på tråden Tinder
  • Marie7

    Du har nog bara haft otur! De finns nog därute. Är ju inte ung (49), men har Tinder. Kan tycka lika om männen oxå. Vad är det för ufon haha.

  • jrockyracoon
    Anonym (Tinder) skrev 2019-05-25 18:58:11 följande:

    Består kvinnorna på Tinder endast av bottenskrapet av de kvinnor vill dejta män?

    Jag har dejtat runt en hel del och skaffade nyligen Tinder och har bara dejtat kompletta missfoster därifrån såhär långt.

    En del har verkat normala men sen när jag träffat dem visar det sig alltid att det är något med dem som gör att de går bort.

    Nån hade fyra kids hon "glömt" nämna, en hade bilder för 20 tjugo kilor sen, en hade dragit av 4 år på åldern.

    Igår var min senaste dejt, hon var söt, grymt het kropp, rätt längd, rätt ålder och verkade helt ok när vi textat på appen. Jag träffar henne och hon verkar enormt inåtvänd. Jag får dra saker ur henne hela kvällen. Sen har hon något hon behöver säga.

    "Jag är diagnositerad med aspbergers, men högfuntionell aspbergers så det märks knappt"

    Jo tjena, jag inte tänkt på något annat sen du öppnade munnen.

    Finns det en enda normal vanlig tjej på Tinder?

    Eller är det så att de tjejerna hittar dejter i vanliga livet och det är endast de helt hopplösa fallen som hamnar på Tinder?

    Erfarenheter mottages av de som har/har haft appen. Är det lika bra att radera den?


    Jag tror inte att det finns en enda människa i Sverige som är normal i den meningen att de inte sticker ut på något sätt. Det är liksom det som gör människan till människa.

    Om jag ändå av någon anledning hittar en helt normal person, utan några egenheter eller avvikelser, så skulle jag tippa att personen skulle vara helt odräglig att umgås med. En kliché till människa. Och då skulle jag, snäll som jag är, skicka vederbörande direkt till DIG!

    Ett tips till dig är att gå och köpa dig en människosyn där du inte föraktar andra för deras diagnoser, övervikt eller andra avvikelser. Jag försöker själv alltid se det vackra i människor. Tyvärr, är det svårt ibland. Särskilt när det gäller dig. 
  • Anonym (Tinder)
    Marie7 skrev 2019-05-25 19:03:46 följande:

    Du har nog bara haft otur! De finns nog därute. Är ju inte ung (49), men har Tinder. Kan tycka lika om männen oxå. Vad är det för ufon haha.


    Det var vad jag tänkte efter de två första dejterna, men resten har varit exakt lika illa men andra sätt.

    En tjej är ok, vi hade sex direkt, och har fortsatt ha sex, och jag försöker tycka om henne, men det går liksom inte. Hon är inte speciellt söt, lite för lång, stora tuttar, och dessutom snackar hon konstant skit om sina kvinnliga vänner och kolleger, hon är helt enkelt rätt usel som människa men inte mot mig.

    Men jag kan se att män inte ser henne som speciellt attraktiv som flickvän.

    Resten har varit helt omöjliga, jag har försökt, till och med haft sex med några av dem, men jag är helt ointresserad.

    Och jag tror inte mina krav är superhöga, jag träffar kvinnor på jobbet som gillar och kan tänka mig hela tiden, men Tinder verkar vara stället där attraktionen går för att dö.

    Fast du har ju samma erfarenhet. Vi kanske inte haft otur, det kanske är så Tinder är?
  • Anonym (Tinder)
    jrockyracoon skrev 2019-05-25 19:10:50 följande:
    Jag tror inte att det finns en enda människa i Sverige som är normal i den meningen att de inte sticker ut på något sätt. Det är liksom det som gör människan till människa.

    Om jag ändå av någon anledning hittar en helt normal person, utan några egenheter eller avvikelser, så skulle jag tippa att personen skulle vara helt odräglig att umgås med. En kliché till människa. Och då skulle jag, snäll som jag är, skicka vederbörande direkt till DIG!

    Ett tips till dig är att gå och köpa dig en människosyn där du inte föraktar andra för deras diagnoser, övervikt eller andra avvikelser. Jag försöker själv alltid se det vackra i människor. Tyvärr, är det svårt ibland. Särskilt när det gäller dig. 
    Jag ser attraktiva kvinnor runt mig hela tiden.

    De dejter har haft som jag träffat på annat sätt har inte varit såhär dåliga.

    Inte ens från Match.com som jag använde tidigare, det var ju också internet, men där var tjejerna helt ok.

    Tinder har verkligen varit det totala bottenskrapet såhär långt.
  • Anonym (L)

    Kan inte uttala mig om tjejerna men killarna är lika knepiga de. En killes andra fråga till mig var: vad tänder du på då? Jag har lite otydliga foton men en kille som jag snackade med ett tag bad om en tydligare bild, fick det och skrev: du måste ha bättre bilder för bra matchningar och tog bort mig! Jag är en helt normal tjej!!!

    En tredje tog bort mig direkt när han fick veta att jag var rätt nyseparerad. En annan ville att jag skulle komma över en kväll, jag sa att jag ville ses ute första gången, tog bort mig.

    Har inte hunnit träffa ngn för dejt än men drar mig rejält ...

  • Anonym (E)

    Det finns ju otroligt många som har ett Tinderkonto idag, kanske till och med de flesta singlar (i alla fall inom vissa ålderskategorier) så jo, troligtvis finns det en hel del normala där. Jag kan ju dock fråga mig om de "normala" är så särskilt aktiva. Jag, och de flesta tjejer jag känner, har totalt tröttnat på Tinder eftersom de flesta killar bara är ute efter att ligga eller använda appen som något sorts tidsfördriv, utan tankar på att träffa någon för något långvarigt. Du själv beskriver ju hur du ligger runt genom appen. Detta har resulterat i att jag helt slutat använda tinder (men kontot finns kvar) och andra jag känner har antingen gjort samma sak eller sveper även de numer endast för tidsfördriv - utan tankar på att ens träffa (eller ens skriva med) killarna. Någon enstaka jag känner använder fortfarande appen seriöst men väljer direkt bort killar som ger ens det minsta oseriösa intryck. Kanske är det då så att de flesta som är aktiva på den skitappen, och dessutom villig att gå på dejter med dig (som uppenbart är en person som ligger runt), är desperata på något sätt.

  • Anonym (Tinder)
    Anonym (L) skrev 2019-05-25 20:18:43 följande:

    Kan inte uttala mig om tjejerna men killarna är lika knepiga de. En killes andra fråga till mig var: vad tänder du på då? Jag har lite otydliga foton men en kille som jag snackade med ett tag bad om en tydligare bild, fick det och skrev: du måste ha bättre bilder för bra matchningar och tog bort mig! Jag är en helt normal tjej!!!

    En tredje tog bort mig direkt när han fick veta att jag var rätt nyseparerad. En annan ville att jag skulle komma över en kväll, jag sa att jag ville ses ute första gången, tog bort mig.

    Har inte hunnit träffa ngn för dejt än men drar mig rejält ...


    Du säger samma sak, Tinder är skit.

    Inte en enda hittills i tråden som har nån annan erfarenhet.

    Jag har inte tagit bort nån ännu, jag dejtar tjejerna, men egentligen är väl det ännu värre.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Tinder) skrev 2019-05-25 18:58:11 följande:

    Jag har dejtat runt en hel del och skaffade nyligen Tinder och har bara dejtat kompletta missfoster därifrån såhär långt.

    En del har verkat normala men sen när jag träffat dem visar det sig alltid att det är något med dem som gör att de går bort.

    Nån hade fyra kids hon "glömt" nämna, en hade bilder för 20 tjugo kilor sen, en hade dragit av 4 år på åldern.

    Igår var min senaste dejt, hon var söt, grymt het kropp, rätt längd, rätt ålder och verkade helt ok när vi textat på appen. Jag träffar henne och hon verkar enormt inåtvänd. Jag får dra saker ur henne hela kvällen. Sen har hon något hon behöver säga.

    "Jag är diagnositerad med aspbergers, men högfuntionell aspbergers så det märks knappt"


    Du verkar ju vara rena rama kapet som tycker att barn, övervikt, osanning om ålder och diagnos gör folk till missfoster. Det kanske gör dem till mindre ärliga, men långt ifrån missfoster. Skaffa dig en bättre människosyn.
  • Anonym (Tinder)
    Anonym (E) skrev 2019-05-25 20:23:26 följande:

    Det finns ju otroligt många som har ett Tinderkonto idag, kanske till och med de flesta singlar (i alla fall inom vissa ålderskategorier) så jo, troligtvis finns det en hel del normala där. Jag kan ju dock fråga mig om de "normala" är så särskilt aktiva. Jag, och de flesta tjejer jag känner, har totalt tröttnat på Tinder eftersom de flesta killar bara är ute efter att ligga eller använda appen som något sorts tidsfördriv, utan tankar på att träffa någon för något långvarigt. Du själv beskriver ju hur du ligger runt genom appen. Detta har resulterat i att jag helt slutat använda tinder (men kontot finns kvar) och andra jag känner har antingen gjort samma sak eller sveper även de numer endast för tidsfördriv - utan tankar på att ens träffa (eller ens skriva med) killarna. Någon enstaka jag känner använder fortfarande appen seriöst men väljer direkt bort killar som ger ens det minsta oseriösa intryck. Kanske är det då så att de flesta som är aktiva på den skitappen, och dessutom villig att gå på dejter med dig (som uppenbart är en person som ligger runt), är desperata på något sätt.


    Jag ligger med de tjejerna som vill ligga med mig, åtminstone en gång.

    Jag tycker inte det gör mig ett dugg "oseriös", jag letar efter en bra tjej och vill ha en flickvän på riktigt, men har sex under tiden när tjejer ändå erbjuder det.

    Men det är sant att kvinnor verkar ha en inbyggd missuppfattning vad gäler män och sex är nog är omöjlig för dem att frigöra sig från.

    Slutsatser man kan dra om en man från att man vet att han gillar sex är...absolut noll och ingenting...

    Ungefär som att dra slutsatser om en katt för att den gillar strömming.

    Men jag har lärt mig att nämna sex även fast det såklart är ett sexuellt förhållande jag vill ha med en tjej, eller förhållande som också inkluderar sex, för att vara löjligt övertydlig, vilket verkar behövas i den här frågan.

    Men du har nog helt rätt. Det finns någonting i den psykologiska underliggande dynamiken i appen som leder till att det bara blir totala losers kvar på den över tid.

    Min dejt från igår verkade riktigt bra, och jag minns att det jag tänkte var att jag tyckte det var konstigt att en sådär bra tjej på Tinder. Men det fick ju sitt svar, och min tidigare erfarenhet av Tinder bara fördjupades.

    Jag ger det en vecka till, sen lägger jag nog ned appen och börjar störa frigående kvinnor på stan igen.
Svar på tråden Tinder