• Sat 25 May 2019 21:36
    1493 visningar
    6 svar
    6
    1493

    Känns som att jag har något i munnen.

    Har sedan förra fredagen/lördagen haft känslan av att ha något i munnen. Ibland känns det som att det är en hårstrå, ibland känns det som någonting annat, typ någon liten matrest som fastnat. Borstat tänderna noggrant, gurglat vatten, ätit massa knäckerbröd osv, men känslan är kvar. 

    Känslan kan även variera. Ibland känns de som att det sitter i gommen, ibland längst bak på tungan, ibland under tungan osv.

    Har någon stött på något liknande och vet vad det kan vara? 


    Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • Svar på tråden Känns som att jag har något i munnen.
  • Sat 25 May 2019 22:30
    #1

    Svamp? Har du tagit antibiotika nyligen?

  • Sat 25 May 2019 22:39
    #2
    lövet2 skrev 2019-05-25 22:30:10 följande:

    Svamp? Har du tagit antibiotika nyligen?


    Nej men detta kom ganska exakt samtidigt som jag la av med ett annat läkemedel - Tiparol. Är det en slump eller kan de ha ett samband? Tiparol är dock smärtstillande och inte någon anti-bakterie.
    Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • Sat 25 May 2019 22:58
    #3
    Ronga skrev 2019-05-25 22:39:50 följande:
    Nej men detta kom ganska exakt samtidigt som jag la av med ett annat läkemedel - Tiparol. Är det en slump eller kan de ha ett samband? Tiparol är dock smärtstillande och inte någon anti-bakterie.
    Jag kollade Fass, och det står att man inte kan sluta plötsligt med Tiparol utan måste trappa ned lite försiktigt. Annars får man en massa udda biverkningar. Ring 1177 och fråga!
  • Sat 25 May 2019 22:59
    #4
    lövet2 skrev 2019-05-25 22:58:18 följande:
    Jag kollade Fass, och det står att man inte kan sluta plötsligt med Tiparol utan måste trappa ned lite försiktigt. Annars får man en massa udda biverkningar. Ring 1177 och fråga!
    Jag såg nu att det inte var akut utan att det hållit på i en vecka. Ring vårdcentralen då på måndag!
  • Sat 25 May 2019 23:09
    #5
    lövet2 skrev 2019-05-25 22:59:16 följande:
    Jag såg nu att det inte var akut utan att det hållit på i en vecka. Ring vårdcentralen då på måndag!
    Grejen är att jag inte åt medicinen så ofta/länge. 3-4 gånger i veckan i 3-4 veckor. Jag fick en massa horribla symptom när jag sluta, men allt har nu lagt sig, förutom detta. Om det nu är ett symptom av läkemedlet eller något helt annat.
    Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • Thu 27 Jun 2019 20:55
    #6

    Gah! Efter att ha lyckats bli av med känslan i 1-2 veckor ca så är den tillbaks sedan 10 dagar tillbaka. Vissa dagar, som t.ex igår, var känslan helt borta hela dagen tills väldigt sent när jag börja tänka på det igen. Det var inte så att känslan var borta för att jag itne tänkte på det, utan den var borta. När jag vid läggdags tänkte på att jag varit helt symptomfri så smög den sig sakta på igen.


    Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
Svar på tråden Känns som att jag har något i munnen.