• Anonym (Mynoa)

    Varför ändrar hon beteende?

    Skippar bakgrundsstoryn nu.

    Hur hade ni tolkat det om du och den tjejen du är intresserad av/är intresserad av dig ändrar sitt sätt att bete sig mot dig på beroende om ni är i grupp eller bara ni två? Jag har fått det bekräftat att hon sagt att hon gillar mig och jag gillar henne. Men nu senast vi sågs så träffades vi först bara hon och jag och allt var som vanligt, vi retades med varandra likt vi gör i textform och stämningen var på topp. Vips så hamnade vi i grupp senare på kvällen och efterföljande utgång och hon ignorerar en helt. Vågar ej kolla på mig, mer eller mindre försöker avstyra varje försök till interaktion och beter sig som att jag faktiskt bara stör henne. Det fanns så många lägen för henne att bara småsnacka lite utan att någon annan skulle.höra eller liknande. Under utgången blev det ännu tydligare då hon öppet visade intresse för andra killar.

    Det är tråkigt om det är så att hon inte är intresserad eftersom jag verkligen tycker om henne. Men någonstans kommer jag tappa intresset ganska snabbt under de här förutsättningarna. Är hon inte intresserad? Är hon bara rädd att visa sina intentioner/sitt intresse bland folk?

    Det ska tilläggas att hon är extrovert och inte på något sätt blyg så jag får inte riktigt ihop det. Trist som fan då jag tror vi hade passat bra ihop.

  • Svar på tråden Varför ändrar hon beteende?
  • Anonym (Jo)

    Jag (kvinna) tror att hon är intresserad. Det hon visar på tu man hand är det du ska ta på allvar. Att hon beter sig annorlunda när andra är med är för att hon inte vill att de ska fatta att hon är intresserad av dig. Tror även det finns ett mått av att vilja visa upp sig för dig, hon kråmar sig lite liksom för att du ska se hennes rörelser, hennes kropp, höra hennes skratt osv. Luta dig tillbaka och le. Hon kommer nog till dig om du inte är för på!

  • Anonym (Mynoa)
    Anonym (Jo) skrev 2019-05-25 23:41:23 följande:

    Jag (kvinna) tror att hon är intresserad. Det hon visar på tu man hand är det du ska ta på allvar. Att hon beter sig annorlunda när andra är med är för att hon inte vill att de ska fatta att hon är intresserad av dig. Tror även det finns ett mått av att vilja visa upp sig för dig, hon kråmar sig lite liksom för att du ska se hennes rörelser, hennes kropp, höra hennes skratt osv. Luta dig tillbaka och le. Hon kommer nog till dig om du inte är för på!


    Det är en intressant tanke och självklart det jag hoppas på stämmer in. Blev ett litet antiklimax för mig personligen då jag verkligen tänkte visa henne genom att "ta nästa steg". Kvällen blev allt annat än jag tänkt mig. Jag kan tycka att det är väldigt märkligt att "flirta" med andra killar som en metod att visa upp sig. Hade jag gjort tvärtom tror jag knappast att hon blivit mer intresserad av mig och för mig är detta en riktig turn-off.

    Jag är laidback som person och känner ingen stress av att höra av mig till henne eller ta upp detta heller, utan hon får sitt space och så får man ta det därifrån. Tack för input!
  • Lånehajen

    Låter som att hon är väldigt osäker på sig själv och vad hon vill. Jag tar det inte alls för omöjligt att hon är intresserad av dig eller vill något mer, frågan är väl om du vill ha en tjej som beter sig på det sättet. Hade varit en extrem turn off för mig med den typen av beteende och orkar inte med massa lekar.

  • Anonym (Sara)

    Det kan i princip vara vad som helst.

    1. Hon umgås med sina vänner som hon brukar och upplever inte att ignorerar dig. (Dvs beteendet betyder inget alls) Är det detta kan hon både vara intresserad eller bara se dig som en kompis, agerandet säger inget om detta.

    2. Hon vill inte visa för vännerna att hon är intresserad

    3. Hon vill inte vara för på pch är kanske osäker på dina känslor.

    4. Hon är inte intresserad och vill markera det, då du har missförstått henne.

    Om ni inte är väldigt unga så tror jag inte hon är intresserad av dig om hon tydligt stöter på andra killar. Handlar det mer om att hon pratar och småflirtar med andra killar behöver det inte betyda något.

  • Daniel890

    Du duger när ingen annan är i närheten. Hon visar tydligt att hon inte respekterar dig för fem öre.

  • Anonym (Mynoa)
    Lånehajen skrev 2019-05-26 00:20:41 följande:

    Låter som att hon är väldigt osäker på sig själv och vad hon vill. Jag tar det inte alls för omöjligt att hon är intresserad av dig eller vill något mer, frågan är väl om du vill ha en tjej som beter sig på det sättet. Hade varit en extrem turn off för mig med den typen av beteende och orkar inte med massa lekar.


    Vi har lyckats prata rätt djupa saker under den tiden vi snackat och hon har absolut avslöjat både sina svagheter och styrkor för mig. Med bakgrund av allt hon och jag pratat om känner jag absolut att detta är en självsäker tjej i grunden och därför blev hennes agerande rätt förvånande. Men hon är mänsklig och kan självklart bli osäker i sig själv och hur hon ska förhålla sig till allt.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-26 09:06:48 följande:

    .

    Om ni inte är väldigt unga så tror jag inte hon är intresserad av dig om hon tydligt stöter på andra killar. Handlar det mer om att hon pratar och småflirtar med andra killar behöver det inte betyda något.


    Det här är intressant. Jag är absolut inte "väldigt ung" (runt 45) och mitt beteende kan nog uppfattas som det du skriver, SÄRSKILT när jag är intresserad.

    Jag ser det som att jag visar killen mitt verkliga jag i våra egna möten. Sedan "spelar jag" öppen och intresserad av andra, dels för stt avleda uppmärksamheten från att jag egentligen är intresserad av den första personen, dels för att inför honom få visa upp hur snabbtänkt/humoristisk/slagfärdig/charmig etc jag är.

    Jag har faktiskt i hela mitt liv trott att den första personen har fattat att våra möten (utan andra människor) är som att ingå och bekräfta en pakt. Otroligt intressant att läsa din syn på saken.
  • Anonym (Mynoa)
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-26 09:06:48 följande:

    Det kan i princip vara vad som helst.

    1. Hon umgås med sina vänner som hon brukar och upplever inte att ignorerar dig. (Dvs beteendet betyder inget alls) Är det detta kan hon både vara intresserad eller bara se dig som en kompis, agerandet säger inget om detta.

    2. Hon vill inte visa för vännerna att hon är intresserad

    3. Hon vill inte vara för på pch är kanske osäker på dina känslor.

    4. Hon är inte intresserad och vill markera det, då du har missförstått henne.

    Om ni inte är väldigt unga så tror jag inte hon är intresserad av dig om hon tydligt stöter på andra killar. Handlar det mer om att hon pratar och småflirtar med andra killar behöver det inte betyda något.


    Det är intressanta och kloka tankar du bollar upp. Hon stötte inte tydligt på andra killar, utan det var mest lite småflört. Jag har inget större problem med det faktiskt, önskvärt att hon riktade fokus på mig men vi är knappast tillsammans och hon gör som hon vill. Dock innebär det ju automatiskt att chanserna med mig minskar.

    Gällande punkt nr 4 så hade jag blivit förvånad om så var fallet. Vi hade pratat dagarna innan och träffats tidigare samma dag för att sedan på kvällen bli ett helt annat läge. Jag får avvakta några dagar och sedan ta det därifrån.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Jo) skrev 2019-05-26 09:33:02 följande:

    Det här är intressant. Jag är absolut inte "väldigt ung" (runt 45) och mitt beteende kan nog uppfattas som det du skriver, SÄRSKILT när jag är intresserad.

    Jag ser det som att jag visar killen mitt verkliga jag i våra egna möten. Sedan "spelar jag" öppen och intresserad av andra, dels för stt avleda uppmärksamheten från att jag egentligen är intresserad av den första personen, dels för att inför honom få visa upp hur snabbtänkt/humoristisk/slagfärdig/charmig etc jag är.

    Jag har faktiskt i hela mitt liv trott att den första personen har fattat att våra möten (utan andra människor) är som att ingå och bekräfta en pakt. Otroligt intressant att läsa din syn på saken.


    Du är ue med en kille som du är i tresserad av och stöter aktivt på andra killar samtidigt (när han är med)?

    Som sagtm att var lite smårflirtig, trevlig och rolig ser jaG inte som konstigt, men om du aktivt stöter på nån annan, typ bjuder ut en annan kille på dejt mitt framför ögonen på den som du är intresserad av.
Svar på tråden Varför ändrar hon beteende?