• Anonym (Kaffedraken)

    Swishade fel.

    I förrgår skulle jag swisha min svärmor för en present som hon lagt ut pengar för.

    Skrev en siffra fel och kollade inte så noga då deras namn va lika. Skrev direkt sms till denna kvinna att jag av misstag skickat fel till henne och vad henne swisha tillbaka. Hon svarade inte på de, så ringde henne idag och berättade. Hon sa då att hon inte kan göra de då hon är på resande fot och vet inte när hon kommer hem....

    Ringt banken och polisen om detta och polisen sa att jag skulle skicka ett sms där jag skulle skriva att hon blir anmält för olovligt förfågande om hon inte ger tillbaka pengarna.

    Blir bara så sjukt irriterad.

    Skulle inte ni skicka tillbaka om ni fick in pengar där man tydligt ser på meddelande och namnet att pengarna inte var till en själv?

  • Svar på tråden Swishade fel.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men vad då på resande fot. Swish är inget man har hemma. Sån dålig ursäkt!

    Ring igen och säg att du kan se att hon pratar i en mobil och lätt kan göra överföringen om hon ville. Om hon inte gör det tvingas du till att anmäla henne

  • Anonym (Kaffedraken)

    Menar du att du inte har svärmors nummer inlagt i din telefon?

    Svårt att tro på din historia

  • Anonym (Kaffedraken)
    Nonym skrev 2019-05-26 16:33:38 följande:

    Menar du att du inte har svärmors nummer inlagt i din telefon?

    Svårt att tro på din historia


    Va? Haha, jag har inte ens min egen mammas nummer inlagt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Nonym skrev 2019-05-26 16:33:38 följande:

    Menar du att du inte har svärmors nummer inlagt i din telefon?

    Svårt att tro på din historia


    Varför skulle TS ljuga om något sånt här? Vad kan man ha för vinning av att hitta på en sån här grej??
  • Anonym (Kaffedraken)
    Monchichier skrev 2019-05-26 16:40:11 följande:

    Varför skulle TS ljuga om något sånt här? Vad kan man ha för vinning av att hitta på en sån här grej??


    Vissa gillar att få en massa sympati av okända människor på nätet. Jag tycker också historien är märklig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Glinda från Oz skrev 2019-05-26 16:46:08 följande:

    Vissa gillar att få en massa sympati av okända människor på nätet. Jag tycker också historien är märklig.


    Men så kan man ju inte gå och tänka! Vad får vi då för samhälle om alla ska gå och misstänkliggöra alla hela tiden?

    Det kanske bara är jag som är blödig, men jag hjälper hellre en person som kanske eventuellt halvt om halvt luras än att ignorerar. För tänk om personen faktiskt talar sanning?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag ha de på mobilen men när jag skulle swisha så sätt sambon breved och rabblade bara upp hennes nr då jag tyvärr tryckte en fel siffra.

    Ska inte göra om det.

    Sen tyvärr blir man lite blind. Ser snabbt på namnet där ena heter Mona och andra Monica så min hjärna kopplade inte riktigt förrens försent.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Nonym skrev 2019-05-26 16:33:38 följande:

    Menar du att du inte har svärmors nummer inlagt i din telefon?

    Svårt att tro på din historia


    Jag är inte ens vän med min svärmor på Facebook eller har hennes nummer.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Monchichier skrev 2019-05-26 16:56:05 följande:

    Men så kan man ju inte gå och tänka! Vad får vi då för samhälle om alla ska gå och misstänkliggöra alla hela tiden?

    Det kanske bara är jag som är blödig, men jag hjälper hellre en person som kanske eventuellt halvt om halvt luras än att ignorerar. För tänk om personen faktiskt talar sanning?


    Jag tror inte världen är vit och fluffig, att ingen ljuger och alla är små änglar men jag misstänkliggör inte alla alltid heller, det finns ett mellanting. Med vanligt sunt förnuft kommer man långt och när man ser någon säga något som inte låter vettigt är det rimligt att tro att personen ljuger. Jag hjälper också gärna men i det här fallet finns det inget vi kan göra oavsett om hon ljuger eller talar sanning.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Glinda från Oz skrev 2019-05-26 17:57:47 följande:

    Jag tror inte världen är vit och fluffig, att ingen ljuger och alla är små änglar men jag misstänkliggör inte alla alltid heller, det finns ett mellanting. Med vanligt sunt förnuft kommer man långt och när man ser någon säga något som inte låter vettigt är det rimligt att tro att personen ljuger. Jag hjälper också gärna men i det här fallet finns det inget vi kan göra oavsett om hon ljuger eller talar sanning.


    Såklart att det finns något vi kan göra. Vi kan berätta vad hon bör göra och vi kan definitivt låta bli att säga att man tycker att historien låter märklig.
Svar på tråden Swishade fel.