• Freya18

BIM juli 2019

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll, Freya18

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93

6/7 Theresesvea , sockan

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 efterfest

9/7 Nymphadora, Monkan93

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• Freya18

BIM 3/7. Har en pojke på ett år och nu planerar vi ett till barn. Jag har tidigare haft svårt att bli gravid, men hoppas på att det är lättare nu efter en graviditet. Första försöket för oss nu. :)

• Freya18
    Mima93 skrev 2019-06-24 19:25:20 följande:

Hur tidigt kan man egentligen märka några symptom? Jag har aldrig varit gravid förut. Är bara på ÄL+3 och både igår och idag har jag haft vattniga flytningar som jag inte känner igen. Det har liksom runnit till ett par gånger och blivit blött i trosan. Senare idag hade jag mer krämig flytning. Någon som känner igen detta? Antingen som gravsymptom eller bara som efter ÄL flytningar?

Man kan ha vattniga flytningar 2-3 dagar efter ÄL också. Annars så är det vanligast att det är rinnig flytning precis i samband med ägglossning. Du kanske hade ägglossning igår? Eller att den är idag.
  • Freya18
    zebra skrev 2019-06-24 20:22:05 följande:

Hej alla!

Är på Äl+8 och BIM-7. BiM 1a juli Det här är 5e försöket men första seriösa försöket. Planerar mitt tredje barn.

Har haft ömma bröstvårtor sedan Äl+6, vilket har alltid varit typiskt tecken för graviditet hos mej tidigare, men man vet aldrig.

Jag är på ÄL+4 och har känt svagt molande värk i buken varje dag sen ägglossningen. Har du känt nåt sånt? Jag blir så fundersam på vad det är som händer i min livmoder. Vill så gärna att det är en graviditet på gång!
  • Freya18
    Lustablong skrev 2019-06-25 09:06:54 följande:

Alltså vill bara ha lite uppmuntrande ord. Provar CB advanced ÄL test. Monitorn visar på låg fertilitet (rund ring) hela tiden. Enl mina beräkningar borde jag haft ÄL nu i helgen då jag har en regelbunden cykel på 28 dagar. Verkar inte ha någon ÄL denna månaden då men när jag tittar på teststickorna verkar det som om jag har ÄL tycker jag, är de inte lika starka?! Åh blir galen på detta. Känner mig uppgiven, är 38 år och vi vill ha ett tredje barn men verkar vara svårt. Kanske min bebisverkstad är stängd för alltid känner mig så ledsen. Kanske bara ska skita i ÄL tester och bara chilla och mysa? Någon mer i liknande sits?

Kanske att det är väldigt nära ägglossning? Jag har använt dom där för många år sen och ibland fick jag rund ring jätte många dagar för att sedan helt plötsligt bli en glad gubbe. Troligtvis bara ÄL som är lite seg ibland. Nu när jag försöker bli gravid har jag valt att skita i ÄL-test. Så himla skönt och bara chilla och mysa som du skrev. :)
  • Freya18
    Myrkrypet skrev 2019-06-25 07:10:11 följande:

Godmorgon alla! Tänkte fråga er, ni dom retar med äl-stickor, hur tidigt i er cykel börjar ni testa? Och hur lång är er cykel?

När jag testade förut så började jag 7 dagar efter mensens första dag. Det är rätt så tidigt för mig som brukar ha ÄL runt 13 dagar efter mensens första dag. Men jag gillade att se en tydlig stegring. Så till en början kan du testa tidigt (blir dock dyrare med flera stickor) för att sedan testa längre fram i din cykel.
  • Freya18
    Lustablong skrev 2019-06-25 19:17:57 följande:

Åh tack för svar! Då kanske jag inte ska he upp hoppet än då. Känner av min ägglossning nu så visar det inte glad gubbe snart så släppte väl inte ägget då ska försöka ha en mer avslappnad tanke till det hela då jag är rädd att kroppen låser sig annars. Samtidigt känner jag panik inför att jag snart kanske är för gammal.

Jag tycker att det är skitjobbigt med hela "äggen är på väg att ta slut ju äldre du blir". Jag är 34 och haft jätte svårt med att bli gravid och då känns det ju inte lättare nu när man vill ha en större familj. Men det är som du säger, bäst att ha en mera avslappnad tanke med hela ÄL och bebisgrejen. :) Dock, lättare sagt än gjort..
  • Freya18

ÄL+6 och har känt molande känsla i livmodern sen ägglossningen. Jag brukar vanligtvis inte ha så mellan ÄL och mens. Hoppas så innerligt att befruktningen lyckades och att ägget ska hitta ett fint ställe att gosa in sig i.

Nu håller jag tummarna och väntar på att riktiga molvärken ska dyka upp! Utan mens då! ;D

När jag blev gravid med sonen molade det så himla mycket att jag var helt övertygad om att jag var gravid, och visst var jag det. Hoppas att min kropp inte lurar mig totalt nu.. Dagarna. Går. Så. Segt.

• Freya18

ÄL+7 och idag har jag känt mig som jag normalt brukar göra. Har varit ute hela dagen och kom nyss hem. Enda som var annorlunda idag var att bröstvårtorna har ilat till emellanåt. Brukar aldrig ha så vad jag kan minnas, men nu analyserar man ju verkligen allt. Kan inte låta bli.

Sen har jag slutat snusa för en vecka sen, så en del känslor tar jag som abstinensbesvär. Vrålhungrig hela tiden, kan bli snabbt varm, irriterad, känslig med lukter osv. Härliga tider! Haha

• Freya18
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-28 08:20:43 följande:

Äntligen!!! Äl+11 :?)

Grattis!! Jag tycker det har varit så spännande och följa temp-tabellen. :D
  • Freya18

ÄL+8 och BIM-5.

Har känt mig helt normal idag också. Saknar molvärken.. Synd att den försvann, för nu känns allting helt neutralt. Med sonen plussade jag starkt på ÄL+12 och rejäl värk i livmodern. Håller tummarna att det ska hända igen!

• Freya18

Köpte sånt där testa tidigt (RFSU) som man kan börja använda upp till 6 dagar innan BIM och såklart visste jag att ingenting skulle synas, men jag ääälskar att analysera tester! Så nu har man stirrat på gårdagens och dagens stickor så ögonen blöder.. haha. Och jag vet att man bör inte analysera efter en viss tid. 10 minuter? Sorry att stickorna ser lite slitna ut. Tog ut dom från plastskyddet för att plastfönstret var suddig.

Dock så kan jag ana ett till streck på båda (när man laddar ner så syns det inte) och undrar om det alltid finns en annorlunda remsa där det positiva ska synas? Om ni förstår vad jag menar? Att den är genomskinlig och lite glansig?
  • Freya18

ÄL+9 och BIM närmar sig, men känner ingenting särskilt. Kom lite färska blodstrimmor idag också och så har jag haft varje dag sen ägglossning. Vet inte varför.. Nån annan som har haft så flera dagar i sträck?

• Freya18

Grattis till er som har plussat! Underbart! :D

Nu är jag på ÄL+10 och känner mig inte gravid. Brukar få spottings 1-2 dagar innan BIM så får se imorgon om det börjar. Så träligt med denna väntan. Men har redan förberett mig på mens och nya tag nästa månad.

• Freya18
    Moizen skrev 2019-06-30 19:43:09 följande:

Samma för mig. Har BIM på tisdag och ska denna gång invänta mensen och inte testa innan, men.. jag känner på mig att det inte bet denna gång. Vi kör nya tag nästa månad.

Jag testade för någon dag sen fast jag visste att det var för tidigt, men nu ska jag också vänta till BIM. Blödde lite färsk blod idag också, så vet inte om det är mensen som är på gång eller nåt annat. Känner inga symptom på en graviditet. Bara typ mera hungrig och sover dåligt.
  • Freya18
    tigerbaby skrev 2019-07-01 09:01:06 följande:

Hej!

Är på BIM-4 idag och tänkte att jag kunde ta ett test. Är jag knäpp som tycker mig se NÅGOT? Kanske har jag fått mitt första spökstreck?

Vet att det enda jag kan göra är att vänta. Är det någon idé att testa imorgon, eller är det bättre att jag väntar till i övermorgon?

Vet inte hur upplösningen blir om man laddar upp en bild här, blir den sämre så syns förmodligen inget alls. Men zoomar jag ser jag i allafall en skugga :o (eller knappt ens det)

Jag tror att det är positivt. :) När man tittar på bilden från sidan så ser man ju ett streck. Jag hade testat imorgon och får du ett svagt streck igen, så är det nog positivt. Håller tummarna för dig!
  • Freya18
    Moizen skrev 2019-07-01 14:13:54 följande:

Mensen kom idag. Nya tag denna ägglossning och hoppas att det tar sig denna gång, fjärde gången gillt. BIM 30/7.

Vad tråkigt.. :( Jag fick också mera blödningar idag, dock bara på förmiddagen och en mensvärksliknande känsla som har hållt i sig hela dagen. Och en del PMS. Jag är helt säker på att mensen startar imorgon eller onsdag.

Men nya tag för oss nästa ÄL! Min är kring 19:e om mensen startar igång snart. BIM 1/8.
  • Freya18

BIM lista

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll

4/7 Nicciz

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH

11/7 Förstabarnet123

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen

Gravid:

Anonym (Bim 1 juli), Smlan, hallonsaft24, Theresesvea.

• Freya18

Uppdaterade BIM listan. La till dom längst ner som är gravida. :)

Tog bort mig själv, mensen är på ingång tyvärr. BIM i augusti nästa gång.

• Freya18
    pixpoxy skrev 2019-07-02 02:55:21 följande:

Har jag försvunnit från listan -.-

Jag tog senaste listan och uppdaterade. Du kan kopiera listan och lägga till dig.
Svar på tråden BIM juli 2019