• tigerbaby

BIM juli 2019

Hej!

Hoppar in här också, kan vara bra att ha några att dela denna nervösa väntan med!

Är på ÄL+4 idag, BIM 5/7. Enda jag känner är ont i magen, runt äggstockarna till typ. Trodde jag kände lite illamående idag, men tror att det bara var önsketänkande, haha!

Lycka till alla!

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll, Freya18

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby

6/7 Theresesvea , sockan, Mandistoss

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 efterfest

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• tigerbaby

Hej!

Hoppar in här också, kan vara bra att ha några att dela denna nervösa väntan med!

Är på ÄL+4 idag, BIM 5/7. Enda jag känner är ont i magen, runt äggstockarna till typ. Trodde jag kände lite illamående idag, men tror att det bara var önsketänkande, haha!

Lycka till alla!

BIM lista

4/7 Nicciz, Smlan

8/7 efterfest

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet, SaSeLa

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• tigerbaby

Hej!

Lycka till alla!

BIM lista

4/7 Nicciz, Smlan

8/7 efterfest

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet, SaSeLa

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• tigerbaby

Hej!

Lycka till alla!

BIM lista

4/7 Nicciz, Smlan

8/7 efterfest

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet, SaSeLa

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• tigerbaby

Ojdå. Min telefon hängde sig så samma svar publicerades flera ggr på rad. Går det att ta bort extrasvaren på något vis? ????

• tigerbaby

Denna väntan alltså. Vad gör ni för att fördriva tiden?

Sitter här och har värk i tjejmagen. Brukar ha det någon dag runt ägglossning också, men nu är det alltså 5-6 dagar sen ÄL, så det borde inte göra ont nu.

Men, tänker att det bara är för att jag vill känna symptom som kanske egentligen inte finns, man kan ju bli helt knäpp på detta?! haha.

• tigerbaby
    3årsväntan skrev 2019-06-25 14:22:40 följande:
    Fördriva tiden gör jag genom att läsa som en tok på familjeliv hahaha!!
    Jag vet ju inte ens när jag hade ägglossning, hade känningar fredag 14/6 och när jag var hon gyn 18/6 hade jag haft det. så någon gång på helgen, alltid trott att jag haft väldigt sen ägglossning.
    I januari var jag hos gyn cd 11 och då hade jag inte haft ägglossning, om jag minns rätt var min äggblåsa 13mm. Kroppen är bra skum ibland haha!!

Jamen dåså. Jag gör precis likadant (och jobbar litegrann däremellan). Har liksom läst andra BIM-trådar och försökt se vad folk har för symptom såhär tidigt osv osv, men blir nog egentligen inte mycket klokare.

Men skönt att veta i allafall att ni har prickat rätt datum nu då, då är det ju i alla fall ett steg i rätt riktning. (Sen självklart mycket annat som ska stämma också, men man får försöka se det positiva i det lilla) :) 

• tigerbaby
    3årsväntan skrev 2019-06-25 14:44:22 följande:
    Jag är så himla otålig och vill bara åka och köpa ett test haha! 
    Måndag känns så himla långt bort!!
    Och jag kan tänka mig att det känns ännu längre bort för dig.
    Om man räknar på att jag hade ägglossning på söndagen så är jag på ÄL+9, när kan man börja testa? haha

Ja eller hur? Dagarna har ALDRIG så långsamt som nu när man väntar på testdag, haha!

Hmm, alltså, på testerna så är det ju först på BIM som man ska testa, sen finns det ju "testa tidigt-tester" också som ibland kan visa resultat tidigare.

Så du skulle ju säkert kunna testa redan i helgen, även om det inte är säkert att något syns då. Tror jag har läst att nån fått positivt redan på BIM-7, men det är ju extremtidigt. Och en del ser inte nåt förrän dagar efter BIM, så ja haha, svaret på frågan är väl att det kan variera hur mkt som helst ang när man kan testa :'D

• tigerbaby

Okej, symptom hörni. Känner ni något?

Jag själv hade ordentlig molvärk dagarna efter ÄL, men sen släppte den. Så jag tänkte att ägget kanske faktiskt befruktades men inte fäste..

Men nu har jag tungt att andas, känns som om jag inte får luft ordentligt... har för mig att det kändes så sist jag var gravid också. Men känns som att jag överanalyserar varenda liten grej, vet inte om jag fixar att vänta en vecka till utan att testa? :l haha

• tigerbaby
    Mima93 skrev 2019-06-27 10:08:22 följande:
    Jag har haft som små stick i tjejmagen några gånger per dag sen typ ÄL+3. Det kommer oftast när jag typ sträcker på mig eller skrattar till exempel. På ÄL+3 och två dagar framåt hade jag väldigt vattniga flytningar men de är borta nu, har bara lite krämiga flytningar, kommer inte ihåg om jag brukar ha det eller inte... Lite ömma bröstvårtor också. Håller tummarna för oss alla! Har BIM 5/7

Okej, ja lite samma här. Och blir också så fundersam över varenda liten grej: "Brukar jag ha såhär?".

Har också BIM 5/7. Får se om jag testar något innan. Sambon fyller år 3/7, så det vore ju kul att ge honom ett positivt test i present. Men skulle det vara negativt så får jag nog hålla det för mig själv...

• tigerbaby

Hej!

Är på BIM-4 idag och tänkte att jag kunde ta ett test. Är jag knäpp som tycker mig se NÅGOT? Kanske har jag fått mitt första spökstreck?

Vet att det enda jag kan göra är att vänta. Är det någon idé att testa imorgon, eller är det bättre att jag väntar till i övermorgon?

Vet inte hur upplösningen blir om man laddar upp en bild här, blir den sämre så syns förmodligen inget alls. Men zoomar jag ser jag i allafall en skugga :o (eller knappt ens det)

• tigerbaby
    tillyra skrev 2019-07-01 09:07:32 följande:

Tycker att jag anar något där faktiskt. Svårt att säga vad men spökstreck brukar väl inte fastna på bild tänker jag. Är kortet taget inom tidsintervallet?

Ta ett nytt i morgon! Det hade iallafall jag gjort

Testet säger att man ska läsa av resultatet inom 1-5 minuter. Kan vara så att bilden är tagen någon/några minuter senare, så då uppfyller den ju inte kriterierna riktigt. Tycker att ?strecket? är syns lika tydligt som när jag läste av det, tänkte dock inte på att fota det direkt.

Tar ett nytt imorgon så får vi se om det har ändrats något :)
  • tigerbaby

[quote=79727154][quote-nick]Mandistoss skrev 2019-07-01 09:42:21 följande:[/quote-nick]Jag tycker mig också se en antydan! Har du många test hemma så kan du ju prova imorgon igen (på morgonurin), har du bara ett till eller måste köpa fler så hade jag nog väntat ytterligare en dag.[/

Har 5 kvar, så jag testar imorn. Och i övermorgon. Och förmodligen dagen efter det. Haha

Svar på tråden BIM juli 2019