• joss1234

BIM juli 2019

Hej! Hoppar in här! Började bebisverkstad förra månaden men det tog sig inte så nu försöker vi igen. Jag är på ÄL+5 nu tror jag, har BIM 9 juni och man hoppas ju så gärna. Hade mina fertila dagar runt midsommarhelgen och äl i måndags/tisdags tror jag och vi var bortresta men fick in 2 försök haha, en innan och en på eller Dan efter!! Så nu hoppas man ju!

Har känt av lite molvärk idag, som ilningar och lite kramper. Tyckte även brösten va lite ömma idag!! Speciellt på bröstvårtan.. men de känns också tidigt. För mig är det alltid svårt att veta vad som är pms eller gravidsymptom då jag har mycket sånna symtom alltid inför mens. Men brukar kanske inte känna av det såhär bara ÄL+5 liksom.. men är ju ett tag innan man kan testa men hoppas gör man! Tiden går sååå långsamt när man försöker skaffa barn haha

• joss1234

Jag har bim 9/7 och igår typ 6-7 dagar efter ÄL så högg det till i högra äggstock typ, kom först en gång och höll i några sekunder, sen lite senare igen och igen!! Kan det vara ägget som fäste? Vet att vissa upplevt som hugg, stick, ilningar typ en vecka efter ÄL och det kändes typ så! Man hoppas ju men för tidigt att testa än, får vänta några dar till!

• joss1234
    Lady K skrev 2019-07-01 13:11:27 följande:

Håller tummarna!

Jag är på ÄL+9 idag, och igår upptäckte jag en tunn röd-rosa mellanblödning, lite mindre än en enkrona i storlek i trosskyddet, kom inge mer sen. Imorse när jag gjort morgontoan var det en ljusbrun flytning (nästan som fertila till konsistensen) på pappret efter att jag torkade mig (inget i trosan). Håller så klart tummarna för att det kan ha varit en nidis! Känns för tidigt för att vara mens, och den brukar inte ha uppehåll så här, utan bara öka när det väl har börjat.

Någon som har erfarenhet av implantationsblödning?

Tänkte kanske testa i morgon bitti, eller hålla mig till onsdag, om jag inte börjar blöda igen tills dess.

Jag hade faktiskt exakt en sådan blödning när jag blev gravid med sonen. På äl+9, mest lite brunt på pappret när jag torkade mig. Det var så i 3 dagar och en vecka senare plussade jag! :) Håller tummarna för dig![/quote]

När jag var gravid när jag var i 18 års åldern (blev dock abort pga privata anledningar) men då fick jag en nidblödning en vecka efter ägglossning. Bara lite blod och typ brunt, höll i sig nån dag och sen va det borta. En vecka senare tog jag test och var då gravid. Så absolut kan man få en sån blödning när ägget fäster.

Men andra gången jag var gravid för 3 år sen (slutade i MF) så fick jag ingen sån blödning utan märkte inget förrän mensen va sen, så kan va olika!
  • joss1234

Jag är nu på bim-5 tror jag, har bim 8-9 juli. Inte testat än men kommer nog ha svårt att inte ta ett test imorgonbitti haha.. man är ju så ivrig..

Mina symptom som började för några dar sen är:

Lite molvärk då och då (och ilningar/kramper i höger sida mage)

Megatrött som slog mig som en sten i förrgår, är helt slut

Ömma bröst sen typ 4 dar tillbaka, lite väl tidigt för pmsbröst för min del så man vet ju inte ^^

Ett jävla humör, så lättirriterad och typ arg xD

Nån annan som känner igen sig?

Skriver Imorgon igen när jag testat, för det blir nog att kissa på stickan imorgon :)

• joss1234
    Nico91 skrev 2019-07-03 15:58:44 följande:

Hej!

Så kul med alla plus, grattis tjejer!

Jag har följt tråden sen start men inte vågat skriva då jag haft så långt kvar till BIM (BIM-7)

Jag har aldrig varit gravid tidigare och heller inte riktigt försökt ännu men jag har sedan ÄL (hade sex varannan dag ungefär kring ÄL) haft jätte konstig känsla i magen och ju närmre BIM så har mina symptom blivit fler

- molvärk och ?bubblor? i tjejmagen

- extremt torra slemhinnor och täppt näsa

- snustorr i munnen trots att jag dricker massor av vatten(?)

- ömma bröst

- ?konstig? huvudvärk, går inte att beskriva - typ som att man är bakis?

- illamående - också på ett annorlunda sätt, mer sugande känsla

- noll aptit

- konstig smak i munnen men vet inte om jag skulle kalla det metallsmak direkt

Har en sån udda känsla i hela kroppen som jag inte alls känner igen!

Tog precis ett RFSU testa tidigt som visar negativt..

Är trots allt minst 7 dagar till BIM men vet inte vad jag ska tro..

Är det någon som har/haft liknande känningar så långt före BIM?

BIM 11/7!

Jag känner igen mycket av det du beskriver!! Är på bim-5 Men har bim 8-9 juli så får väl se då om det är på riktigt :)
  • joss1234
    Sofiiakarin skrev 2019-07-03 19:44:20 följande:

Positivt ägglossningtest idag.

Hur ofta bör man ligga? När är bäst? Haha! Jag har sådan sexlust så det är gaaaaalet. Men är bara nyfiken...ni som är mer pålästa än mig. Om man får ett positivt ägglossningstest! När är det STÖRST CHANS? Är bara en fråga från en nyfiken tjej.... <3

Man brukar säga varannan dag är bra runt ägglossning iaf, då spermier kan leva upp till några dar där inne :D det är ju störst chans på ägglossningsdagen då DDT är under 24 timmar. Men som sagt, att köra varannan dag är mer än nog vad jag förstått :)
  • joss1234

Idag är jag på Bim-4 eller bim-5 och tog ett test nu på morgonen med CB digital som visade negativt :( Man blir så besviken, samtidigt som det kan bli positivt närmare bim eller efter om mensen inte kommer. Men nu ska jag nog vänta med att testa förrän vid bim.

Nån som har erfarenhet av att ni fått - och sen +??

• joss1234
    Anonym (Tidigt) skrev 2019-07-04 09:31:33 följande:
    Jag hade det få med första barnet, jag har fått lära mig att det är bättre att räkna hur många dagar det är sen äl en hur långt från bim man är. Det beror ju på hur lång lutealfas man har, jag har tex kort lutealfas så om jag tar ett testa tidigt 5 dagar innan beräknad mens så är jag bara på dag 6 sen äl vilket är oftast alldeles för tidigt för att ge utslag för hcg, kan ju ta upp till 10 dagar för ägget att fästa.
    Okej! Ger lite hopp i alla fall :) Tror jag är på Äl+10 kanske, så det kanske är tidigt då... Ska ta det lugnt och se om mensen kommer eller inte i början på nästa vecka då jag nog har BIM den 8-9e juli.
  • joss1234
    Obalem skrev 2019-07-04 15:30:45 följande:

PLUS!!

Idag plussade jag 1-2 veckor på clearblue :D

Det är otroligt tidigt men jag känner mig hungrig som en varg dock också illamående, lukter är hemska, mensvärk men lite annorlunda och gråtmild.

Jag är helt i chock hihi

Wow grattis!!!! Får man fråga vilken dag i din cykel du plussade på? :D innan eller efter bim?
  • joss1234

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93

4/7 Nicciz

5/7 tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 joss1234

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93

31/7 Espresso

La till mig och uppdaterade :)

• joss1234

Idag är jag på ÄL+11 och BIM-3 (tror jag) Börjat använda FLO appen och jag tror inte den stämmer enligt när jag hade ägglossning denna månaden då jag känner det så tydligt i kroppen, men men.

Jag tog ju ett test igår morse som visade negativt, men kan ha varit för tidigt. Men känner verkligen att det är något som är skumt och annorlunda i kroppen. Om det hade vart pms hade det typ börjat nu idag eller igår, men haft symtom i snart en vecka.

Det jag känner idag är:
    Konstig känsla i magen (molvärk, ilningar av och till, bara allmänt svullen)
    trötthet
    svettningar (så jag brukar få när mensen kommer, alltså samma dag som mensen kommer)
    illamående (i samband med svettningarna)
    metallsmak (kände det igårkväll, inte lika starkt idag, än)
    Sjukt ömma bröst
    lite nedstämd

Jag ska i alla fall vänta med test igen till vid bim eller efter. För att inte bli mer besviken. Men är jag inte gravid så undrar man ju hur fan man kan inbilla sig allt det här... Så konstigt hur detta funkar med att försöka bli gravid.. nån annan som känner igen sig? Känner mig lite knäpp over here..

• joss1234
    Sofiiakarin skrev 2019-07-05 11:04:12 följande:
    Innan jag blev gravid med vårt första barn. Så kände jag alla symtom... Jag trodde jag var gravid NÄSTAN varje månad. Tror när man vill så mycket så känner man allt och lite till. Den månaden jag blev gravid hade jag inga symtom... Förutom mensvärk den veckan den skulle komma.. Men den kom aldrig. Utan jag har gravid.

Du kan likaväl vara gravid. De hoppas jag o håller tummarna för! Men känner igen det där att man känner allt.. O det är sååå tydligt. Kroppen lixom luras. O de är så jäävla(ursäkta) frustrerande. Hoppas på ett plus från dig snart! Försöker med syskon nu. Men är ödmjuk då jag vet att all denna stress inför ett plus var så påfrestande för mig. <3
    Ja vet man blir helt knäpp, läser in i allt och känner efter för mycket. Så svårt att låta bli bara haha.. Man vill ju så gärna ha rätt..

Tack fina du! Jag hoppas detsamma för dig och alla andra här inne, att vi alla får fina plus <3 Återkommer närmare bim!

• joss1234

En fråga, är det nån av er som tidigare vart gravida som varit förstoppade, mycket gaser och magknip och uppblåst mage innan eller runt när ni plussat? För igår hade ja sånt magknip, gaser och uppkörd och jag är ALDRIG det, har annars problem med för lös mage haha..

Är fortfarande öm och uppblåst idag... blandat med diverse symtom

Nån som haft det? Hört att det kan vara ett gravtecken?

Tog test för två dar sen som va negativt men är på bim-2 nu men tänker vänta till måndag på bimdagen innan jag testar igen!

• joss1234

Jag tror mensen dragit igång här, dock typ 2 dar tidigare.. fick lite rosa på pappret igår kväll, men sen idag har det kommit lite mer och har typ mensvärk så tror det är kört denna gången.. Men lycka till alla andra här! Och grattis till er som plussat!! Så himla kul att många faktiskt fått plus även om det inte tog sig denna månaden för mig.

• joss1234
    Anonym (Vaaaa?) skrev 2019-07-17 19:33:08 följande:

Har följt denna tråden och även förra för maj men aldrig skrivit något. Jag hade köpt hem nya gravtester för att kunna testa på fredag (eftersom jag ville veta om jag kan dricka då) men trodde verkligen inte att det skulle visa sig något då min man var bortrest under några dagar före och dagen för äl. Testade idag för skojs skull (äl +10) för att se om det visade något för att kunna släppa tanken ett par dagar.

Men det visade positivt??? Även ett clearblue test visade gravid 1-2 veckor. Är helt i chock nu!!!

Men wow grattis!!! :D
  • joss1234
    Pepsin skrev 2019-07-28 19:02:05 följande:

Gaahhh ni vet väntan mellan ÄL och BIM... den är ju helt outhärdlig! Jag har förvisso BIM imorgon men bestämt mig för att inte testa förrän på fredag (se förklaring i tidigare inlägg). Har dock en så stark känsla att det gått bra denna gång. Innan har jag känt att det kommer inte att gå, men den här gången känns det så självklart! Men andra sekunden tänker jag att det är klart jag inte är gravid, har jag inte blivit det senaste året kommer jag aldrig bli det...

De symtom jag har är:

Ont i brösten, får det dock alltid innan mens men hade för 3-4 dagar sen extremt ont, gick inte att nudda dom och absolut inte bröstvårtorna som var styva hela tiden och gjorde så ont.

Förkyld med både blåsor i munnen och munsår (läst att det kan vara ett symptom)

Trött, orkeslös (brukar alltid ha full energi)

Mindre diffusa symptom är att det då och då sticker till/stramar i magen långt ner. Vaknade inatt av krampliknande som höll i sig någon minut.

Mår illa då och då, men det går liksom över på någon minut och jag har inte spytt.

Ska bli så spännande sett, tror men vågar inte hoppas. Får se om jag orkar vänta tills fredag med att testa... om symptomen ökar under morgondagen kanske jag testar ändå...

snälla håll en tumme för oss <3

Åh håller tummarna för dig!!!
Svar på tråden BIM juli 2019