Inlägg från: glitterhitta |Visa alla inlägg
  • glitterhitta

BIM juli 2019

Jag lägger till mig i listan med ett preliminärt datum, är på cykeldag 4 idag och nästa mens bör komma kring den 19 juli. Ändrar sen om det behövs beroende på när ÄL sker :)

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93

6/7 Theresesvea , sockan

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 efterfest

9/7 Nymphadora, Monkan93

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• glitterhitta
    3årsväntan skrev 2019-06-25 14:44:22 följande:
    Jag är så himla otålig och vill bara åka och köpa ett test haha! 
    Måndag känns så himla långt bort!!
    Och jag kan tänka mig att det känns ännu längre bort för dig.
    Om man räknar på att jag hade ägglossning på söndagen så är jag på ÄL+9, när kan man börja testa? haha
    Med mitt andra barn testade jag första gången ÄL+10 på kvällen och fick positivt Hjärta Det var med ett "vanligt" test som har 25mIu/ml känslighet, de som är testa tidigt har oftast 10mIu/ml.
    Jag personligen kan börja testa redan på ÄL+8 men jag ska försöka att inte börja så tidigt denna gång, blir så dyrt. Jag ska göra allt jag kan för att vänta till +12 :D
  • glitterhitta
    Saga92 skrev 2019-06-27 20:29:16 följande:

Önskar lite råd.

Jag har försökt att testa med ägglossningstest för första gången men det var svårt. Igår 26/6 fick jag tydliga ägglossningsflytningar, likaså idag. Idag även smärta och hugg så som vid ägglossning. Jag har väntat på att det ska slå om på stickan och bli en stark linje men det verkar ju inte bli så. Tid två test idag för att se om det skulle bli positivt, ett på morgonen och ett nu på kvällen. Det sist testet var faktiskt svagare. Innebär det att jag nog har ägglossning idag och att testet igår får ses som positivt? Testet skulle väl vara positivt 12-48h innan ägglossningen faktiskt sker?

Testar du på morgonen?
    Jag har läst på om ÄL-test nu då jag har beställt det för att testa denna cykel och all information säger att det är bäst att ta mitt på dagen eller mot kvällen. Vissa har så kort tid det visar positivt så det är lätt att missa också, kan ju vara något sånt?
  • glitterhitta
    Saga92 skrev 2019-06-28 17:39:28 följande:
    Jag har testat efter jobbet vid 17-tiden bortsett från de två sista dagarna då jag även testat vid 6-tiden. Har läst att man bör testa mellan 10:00-20:00. Jag hoppas att jag missat en topp.
    Eller så är du en sån som äl-test inte funkar på, det är ju inte för alla!
    Jag ska som sagt testa själv för första gången den här cykeln bara för att se (och stilla mitt behov av att ta tester hehe) men vi kommer ha sex i princip varje dag fram till dag 20 iaf så någon ägglossning kommer vi inte att missa :)
  • glitterhitta

Efter lite velande bestämde jag mig för att beställa hem äl-test, jag har aldrig använt dem tidigare då jag märker av min äl rätt tydligt men jag tänkte att det kan vara roligt plus att det stillar mitt behov av att få testa haha!
    Idag fick jag dem i brevlådan, i rätt tid, är på cd11 och min äl brukar ske allt från dag 13 till 17 så det ska bli spännande att se vad detta visar :)

• glitterhitta
    Lustablong skrev 2019-07-01 17:33:13 följande:

[quote=79728231][quote-nick]glitterhitta skrev 2019-07-01 17:04:29 följande:[/quote-nick]Efter lite velande bestämde jag mig för att beställa hem äl-test, jag har aldrig använt dem tidigare då jag märker av min äl rätt tydligt men jag tänkte att det kan vara roligt plus att det stillar mitt behov av att få testa haha!

Idag fick jag dem i brevlådan, i rätt tid, är på cd11 och min äl brukar ske allt från dag 13 till 17 så det ska bli spännande att se vad detta visar :)[/

Spännande! Hör av dig hur det gick.

Själv har jag testat med Clearblue men har visat på låg fertilitet och ingen ägglossning denna cykeln. Vi får se, jag älskar tester men har lugnat mig lite då det lätt blir dyrt!

Ja jag vet inte hur mycket pengar jag kastat iväg på graviditetstester, jag testar även när det inte funnits en möjlighet till att jag skulle kunna vara gravid. Just därför ville jag pröva på äl-test så jag kan få ur det ur systemet lite, eller försöka iaf!

• glitterhitta
    Anonym (Testa nu?) skrev 2019-07-02 11:00:48 följande:

Jag är på ÄL +11 idag och vet inte när jag ska testa. Mensen är beräknad att komma på äl+16 (söndag) och jag vill egentligen testa först då.

Men på lördag ska jag på en kompis bröllop vilket såklart innebär att jag kanske dricker 2-3 glas vin. Jag har lovat mig själv att leva som vanligt fram tills + eftersom jag har testat att vara duktig och undvika allt man inte ska som gravid mellan äl+bim = det har inte fungerat för mig för då har jag blivit besatt av ett + och mått väldigt dåligt psykiskt.

Jag funderar därför på att testa mig imorgon på bim+12 (jobbar tors-lör och vill inte testa precis innan jobbet om det är negativt).

Helst vill jag testa på BIM. Hur tänker ni?

Har varit gravid tidigare och har samma symptom som jag hade då.

Jag hade testat imorgon och förmodligen även på lördagen före bröllopet, är det positivt så hurra annars hade jag druckit vin som vanligt. Visar det sig senare att det är en graviditet så hade jag inte alls varit orolig över vinet då då det är så pass tidigt :)
  • glitterhitta
    larssonc skrev 2019-07-03 13:46:09 följande:

Jag hoppar in här. Har bim 11/7, samma dag som jag plussade med sonen 2017. Vi förlorade lillebror i magen i vecka 19 i mars i år så vi hopas på att få en liten regnbåge <3 har haft det väldigt tufft sen vi förlorade honom så det hade varit underbart att få ett nytt plus.

Jag har svårt att bli gravid så har inte så mycket hopp. I januari 2017 (när jag var 27) konstaterades det att jag har lågt amh (få ägg kvar) och är påväg mot ett tidigt klimakterie. Har haft en stroke pga p-piller så vi får inte göra ivf. Har ändå trots dåliga odds blivit gravid naturligt två gånger. Hoppas innerligt att det kan bli en tredje gång också.

Jag beklagar förlusten! Hoppas en liten regnbåge hittar fram snart Hjärta
  • glitterhitta
    Sofiiakarin skrev 2019-07-03 19:44:20 följande:

Positivt ägglossningtest idag.

Hur ofta bör man ligga? När är bäst? Haha! Jag har sådan sexlust så det är gaaaaalet. Men är bara nyfiken...ni som är mer pålästa än mig. Om man får ett positivt ägglossningstest! När är det STÖRST CHANS? Är bara en fråga från en nyfiken tjej.... <3

Varannan dag räcker men vi har haft sex nästan varje dag, från och med nu blir det varje dag för att det är najs och vi vill inte missa! Nu har jag inte fått positivt äl-test ännu men det kör jag mest för skojs skull med och för att stilla mitt behov av att få testa :D
  • glitterhitta

Jag hoppas min äl sker snart, känner inte av det så mycket i kroppen ännu trots att jag är på cd15 idag och ingen stegring på testen. Fast min cykel har varit lite vajsig sedan i februari så det kan lika gärna smälla till imorgon :)

Svar på tråden BIM juli 2019