• YaseminL

BIM juli 2019

Hej tjejer! Bm i juli men vet inte riktigt när. Första cykeln sen förlossningen för 7 månader sen och därmed även första försöket till syskon. Fick igår fast smiley på cb digitala advance efter ca 7 dagar med blinkande smiley. Alltid bara haft 2 dagar med blinkande / 1 dag med blinkande tidigare men då detta är första cykeln sen förlossningen antar jah att kroppen fortfarande är lite i obalans. Ammar dessutom fortfarande lite. Haft älsmärtor i någon dag och även idag hade jag fortfarande fast smiley ( hade ett test till, själva apparaten vill säga därav att jag kunde få fast smiley igen ). Hoppas på ägglossning idag eller imorgon! Förhoppningsvis är älstickan svagare imorgon och tempen ökat. Tempat med NC någon dag nu och även den tror att äl kommer att ske imorgon. Vad tror ni?

• YaseminL
    Lustablong skrev 2019-07-07 14:55:40 följande:

Slutanalyserat för min del. jag blev gravid trots att ÄL testerna visade toknegativt! Herregud vilken mirakelbebis! Hoppas bara den vill stanna nu.

Vart har du köpt detta testet? Vi säljer cb på apotek hjärtat men det är digitalt med veckor. Detta visar bara ett plus ju? och STORT grattis!
  • YaseminL

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93

4/7 Nicciz

5/7 tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 joss1234

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa, YaseminL

19/7 VictoriaBerggren

21/7 Cachy

22/7 glitterhitta

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93

31/7 Espresso

• YaseminL

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93

4/7 Nicciz

5/7 tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 joss1234

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa, LBP91 , YaseminL

19/7 VictoriaBerggren

20/7 hundenhubbe

21/7 Cachy

22/7 glitterhitta

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93

31/7 Espresso

• YaseminL
    Anonym (Yr) skrev 2019-07-10 14:17:09 följande:

Sorry men vad betyder BIM?, Kan ngn förklara

Beräknad Icke Mens.
  • YaseminL
    Anonym (Yr) skrev 2019-07-10 14:44:29 följande:

Okej så de betyder BIM +1 att mensen är sen 1 dag?

Precis!
  • YaseminL
    Daphodil skrev 2019-07-10 12:49:07 följande:

BIM+1 och det supersvaga plus jag haft är idag bara en diffus skugga. Irriterande att tempen ökar, nu vill jag bara blöda och börja om!

Hade du kanske ägglossning senare än du trodde? Har du testat med ältest? Jag testar tills det att ältesten är blanka igen för då är jag säker på när äl skett.
  • YaseminL
    Daphodil skrev 2019-07-10 15:37:50 följande:

Bra input. Men har ju ändå plussat svagt för 2-3 dagar sen, och det plusset är bara en skugga idag. Så jag tolkar det som ett tidigt missfall, men tycker tempen borde sjunka snart, åtminstone inte öka.

Kan ju ha varit ett spökstreck och att testet blir starkare inom dom närmsta dagen! Håller tummarna själv är jag på äl+4 idag, första försöket då detta är första månaden med ägglossning sen sonen föddes för 7,5 månad sen håller tummarna för oss! Dagarna går såååå sakta... zzz
  • YaseminL
    Daphodil skrev 2019-07-10 17:23:54 följande:

Tack för pepp. Jag hoppas det tar sig för dig! Har också en liten hemma (fast större än din), men vi verkar ha svårt att få syskon.

Vilket försök är ni på? Kommer snart ska du se! Håller tummarna för er!
  • YaseminL
    SaSeLa skrev 2019-07-10 22:36:32 följande:

10e försöket här. BIM 17 juli. Idag började finnarna dyka upp och pms så antar denna månaden är körd också. Suck.

Grattis alla plussare!!!

Skulle inte se det som ett tecken på att mensen är på G. Många får finnar då det är ett stort hormonpåslag för kroppen - en graviditet alltså.
  • YaseminL
    Anonym (Hallonet) skrev 2019-07-11 14:41:55 följande:
    BIM nästa fredag 19/7. Ordentligt hugg i vänster äggstock igår, inatt vaknade jag och hade en extremt stark ilning i livmodern och idag har det fortsatt en gång till med en ilning. Skulle beskriva det som en ?blixt?. Dov molvärk, inte alls mycket. Men mer kissnödig och ömma bröst. Vågar inte hoppas för mycket om man blir besviken... kan man testa på lördag tror ni? Troligtvis visar det kanske inget men ska på fest så vill gärna veta innan..
    Beror på när du hade äl. Bim säger inget om när du kan testa egentligen. Du kan ha en 16 dagars lutealfas och då kanske plussa på lördag. Jag som har 11 dagars lutealfas i vanliga fall ( första cykeln sen förlossningen för 7 mån sen så ingen aning nu) kan INTE testa på lördag trots att jag har BIM den 17/7. 
  • YaseminL
    Anonym (Hallonet) skrev 2019-07-11 16:50:04 följande:

Vad man lär sig! jag hade positivt ÄL-test i fredags, och mensen beräknas komma 19/7. Så 13 dagars lutealfas då..? när kan man eventuellt testa?

Och jag i lördags. Jah tänkte testa på måndag på äl +9 men förväntar mig inte att kunna plussa då då det brukar dröja innan hcget stigit. Då är det bara äl+8 för dig på lördag. Du kan ju absolut ta ett test men tror att set fortfarande är rent för tidigt för att plussa.
  • YaseminL

Är på äl+6 och har sen några dagar innan äl haft ilningar i tjejmagen som håller i sig. Någon annan som haft så? Första ägglossningen sedan innan förlossningen för 7,5 månad sen ( och graviditeten såklart ). Tycker det är för tidigt för att ha mensvärk sen har jag ju haft dessa ?smärtorna? sedan innan äl men som inte avtagit. Med sonen så tog jag ett gravtest för att alla symtom på mens försvann såsom mensvärk, ont o bröstvårtorna osv men hade inte heller ägglossningssmärtor då heller. Tror dessutom att det är för tidigt för att känna av en eventuell graviditet. Varför fortsätter det att ila/ smärta så i tjejmagen? plussade på första försöket med sonen men med dessa ilningarna känns det inte alls så hoppfullt att jag skulle vara gravid då..

• YaseminL
    Fialotta8 skrev 2019-07-12 23:17:36 följande:

Jag är också på första ägglossningen efter förlossning. Inte fått tillbaka mensen ännu och födde på juldagen. Jag kände väldigt starkt när jag hade ägglossning. Jag trodde jag skulle få mens, hade väldig värk lixom. Testade och ja det ägglossning, prickade på högsta dagen, dagen efter var det starkt på morgonen men tomt på kvällen. Så antar att jag prickade på dagen..!

Jag känner däremot ingenting nu efteråt, inga symptom eller något. Kommer iof inte ihåg hur jag mådde sist heller.. Mer än bra ???? Borde vara på äl+6 jag också idag. Har inte alls könnt såhär tydlig ägglossningssmärta innan vår bebis kom! Har hört flera som säger att det kan ändras efter första bebis.

Vi får helt enkelt hoppas på att det tagit sig ändå för oss, trots symptomfria!

Låter väldigt likt min äl! Kände också JÄTTEstarkt när jag hade äl nu. Aldrig känt av äl tidigare. Håller tummarna för oss!
  • YaseminL

Plussade idag på äl+10 mitt test från RFSU var alltså inte spök! Skickar med bild på RFSU också.

• YaseminL

Hej! Det har skapats en grupp på Facebook för oss med BF mars 2020. Vi är en lite mindre grupp som tar in ca 100 medlemmar då det finns en annan med över 350 medlemmar. Tanken med vår mindre grupp är att vi vill vara lite mer familjära / personliga i vår grupp där en chans till att lära känna varandra lite mer ökar. Vi accepterar inte några fakeprofiler! Är ni intresserade så skicka ett PM till mig här så bjuder jag in er via mail. Kram! <3 

Svar på tråden BIM juli 2019