• Thu 30 May 2019 13:31
    169 visningar
    0 svar
    0
    169

    Pulver och hopp

    Hade en jättefin pratstund med en kollega igår som fick ett besked om superhögt blodtryck och värdelösa blodfetter (bland annat) av sina läkare när hon var typ 35. Hon sa till sig själv att hon inte ville göra sina barn moderlösa i förtid och började samma dag med modifast, idag är hon nere på mer än -35 kg Hjärta


    Jag är rejält överviktig (53,4 kg från BMI 23), tycker det är sjukt trist med dieter, viktväktarna och alla appar man ska logga saker i, men har ganska enkelt för att tappa i vikt än så länge. Resultatet av vårt samtal igår blev att jag faktiskt väntade med min frukost tills det att apoteket öppnade klockan 10 (kristi himmelfärd idag ju) och köpte 2 kartonger modifast. Hon hade rekommenderat vaniljgröten och innan jag köpte en större batch online ville jag testa den. Herre-gud vad god den var! Nu hade jag petat i 3 hallon och 10 blåbär för syns skull men ändå - helt klart något jag kan tänka mig att leva på ett tag. Innan jag hann ångra mig kastade jag iväg en beställning på en drös paket från onlineshopen (mycket billigare) och nu sitter jag här och har druckit shake nr 2 idag Cool 

    Jag passade på att för första gången göra en delmålslista med små belöningar var 5e kilo (första delmålet dock efter 8,9 kg från start) med större belöningar på 10 och mindre på 5. Har inte gjort hela vägen till målet, men tänkte se var jag känner mig bekväm. Jag skulle så väldigt gärna vilja ha lite pepp från er, hur ni har gjort när det varit bjudningar/släktfester/grillkvällar och annat skoj?

    Har tänkt att jag ska köra strikt så länge jag orkar, om det skulle vara ända till min semester börjar så är det ju toppen, men det blir isf 9,5 vecka och det är ett bra tag. Jag åker på semester med min +1Hjärta (som är väldigt supportive) och hans familj 1 vecka in i semestern så det skulle vara lite kul att se hur mycket jag har gått ned till dess OskyldigVad har ni för erfarenheter av modifast? Hur länge har ni kört strikt och och hur har ni sedan fasat över?


Svar på tråden Pulver och hopp