• mumsis

    Spy dagen efter två glas vin

    Igår drack jag två glas vin på kvällen. Jag är en trettioårig småbarnsmamma som dricker väldigt sällan nuförtiden. Ofta bara ett litet glas till maten kanske max en gång i månaden. När jag var yngre var jag ute varje helg och kunde lätt dricka mer än en flaska själv. Var lite seg dagen efter men jag har aldrig någonsin kräkts förr pga alkohol.

    Förutom i år. Idag mår jag sååå illa och har kräkts i tre omgångar. Likadant för ett par månader sen när jag också varit ute med vänner och druckit lite mer. Helt hemskt! Verkligen inte värt att må såhär! Kan man bli så dålig av så lite alkohol är ju frågan??

  • Svar på tråden Spy dagen efter två glas vin
  • mumsis
    Praktisk58 skrev 2019-06-01 19:44:03 följande:

    Vad åt du till ? Matförgiftad ?


    Jag åt hemma innan. Dock kräktes min son en gång igår så tänker att det kan ha ett samband men jag vet inte. Jag mår ju dåligt men inte riktigt lika dåligt som vid vanlig magsjuka.
  • Meriall

    Har nästan hänt mig. Hade bra tolerans men fick barn och var barnledig så drack ingen alkohol på 2 år. Åt på restaurang och beställde en drink innan maten och tog dryckespaket till maten. Ett glas vin till förrätt och ett till huvudrätt. Sedan låg jag inne på toan och kräktes. Hemskt och pinsamt.

  • Anonym (Gravid?)

    Det hände mig en gång när jag var ovetandes gravid.. Hade ingen sjukdomskänsla då heller, det bara kom upp sådär ganska många timmar efter att jag hade druckit 2 glas.

Svar på tråden Spy dagen efter två glas vin