Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

När hade ni ägglossning efter ert missfall?

Har fått två mf i v 7. Vid första tog det 6 veckor från att jag slutade blöda till äl kom igång. Efter det strulade äl så det tog 4 månader innan jag blev gravid igen men det var andra äl efter mf. Vid andra mf kom äl igång 10 dagar efter jag började blöda och cykeln var regelbunden direkt. Efter det tog det 8 månader innan jag blev gravid igen.

• Anonym (K)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-02 11:17:13 följande:

Okej, resulterade den senaste i en lyckad graviditet tillslut? Hur länge hade ni försökt innan första graviditeten? 

Själv hade jag missfall tidigare i veckan (v. 8+4), fick åka in akut pga den stora blödningen men de konstaterade att kroppen skulle klara att ta hand om det själv. Idag är det 5 dagar sedan det hände och jag har nu slutat blöda. Dock känner jag fortfarande lite molvärk och konstigt nog har brösten börjat ömma sen igårkväll.. ? kanske beror på att kroppen ställer om sig.

Min första graviditet blev till på första försöket och gick bra och vi fick en son. Andra graviditeten tog tre försök men blev mf och sedan tog det som sagt 4 månader innan jag blev gravid igen. Den gången (alltså tredje graviditeten) hade jag små blödningar lite då och då i början av graviditeten och var väldigt orolig för mf men det gick bra tillslut och vi fick en till son. Min fjärde graviditet var oplanerad och det blev också mf. Trots att äl kom igång snabbt och var regelbunden tog det ju 8 månader att bli gravid igen men den graviditeten har gått bra, iaf inget blod alls. Däremot dåliga siffror på kub men efter fostervattenprov visade det sig att barnet inte har någon kromosomavvikelse. Så om ungefär en månad får vi vår tredje son. <3

Jag har för mig att det tar ungefär 10 dagar för äl att komma igång efter ett mf, som tidigast, så jag tror tyvärr inte det är äl du känner av. Har du tagit gravtest för att se att hcg har gått ur kroppen? För det kan ta ett tag. Så länge du får positivt på gravtest kommer inte äl komma igång. Så var det vid mitt första mf. Hcg tog lång tid på sig att gå ur kroppen och då dröjde äl. Andra gången fick jag negativt gravtest 8 dagar efter jag började blöda (blödde i 7 dagar), positivt äl-test 9 dagar efter blödningen startade och som sagt äl dag 10.
  • Anonym (K)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-02 12:03:07 följande:

Åh, vilken lycka! Blir tårögd av att höra att ni fått era älskade barn och väntar ett till. Stort grattis och stort lycka till när det väl är dags  det ger en gnista hopp för att kunna gå vidare i denna svåra stund. Jag vågar inte ta några tester ännu eftersom jag vet att jag skulle må så dåligt nu av att se det som jag inte vill att testet ska visa.. Har köpt CB ägglossningtest för att vara beredd under kommande vecka. Kommer gå efter de appar jag har som vanligt och se om de kanske blir äl på dag 10-14 som det brukar vara. Är inte hela världen om jag inte hittar äl innan mens, men det är klart att det känns som ett gott tecken om den är tillbaka. Men om man går och gör en efterkontroll denna vecka och ser att allt ser bra ut så kanske de även kan se om det finns något ägg på gång. 

Tack! Ja det kan de säker se vid vul. Sen en sak som jag vet är jättesvår att ta till sig och tänka sig när man är mitt uppe i ett mf är att man tillslut kommer vara tacksam för det. Det är iaf jag. Alltså, jag kommer alltid sörja de barnen som aldrig blev och undra vilka de hade blivit men utan mf hade jag inte fått de barnen jag har. Och det är ju helt otänkbart nu!
Svar på tråden När hade ni ägglossning efter ert missfall?