• Sun 2 Jun 2019 22:52
    90 visningar
    0 svar
    0
    90

    Jag är kluven......

    Hej!

    Jag misstänker att jag är gravid. Vi är noga med skydd men nu har mina bröst ömmat i över en vecka.. ingen mens (oregelbunden), spänningar i magen, enorm hunger.

    Vi har ett barn redan och han är så fantastisk på alla sätt och vis men tanken på en till just nu i denna stund skrämmer vettet ur mig. Jag har alltid velat ha två barn men när jag fick barn så ändrades den tanken. Det ändrades pågrund av allt vi gått igenom dels i relationen med pappan men även den tuffa perioden med barnet. Jag är helt slut. Vi fick ingen bra början och vi har fått kämpa vansinnigt hårt. Vi har en "hnb" som man kallar det.. Högt krävande barn från start ... och nu är barnet snart 3 år.. och är lika krävande fast på ett helt annat sätt. Mer lätthanterlig nu än förr.

    Men jag vet inte om jag klarar av en unge till. Min man klarar inte av en unge till .. han klarar knappt en unge utan att bryta ihop.

    För att göra en lång historia kort så här vi det så pass dåligt i relationen att vi gjort slut ett par gånger. Vi bråkar ofta och det är egentligen inget jag vill att mitt barn ska växa upp i.

    Och tanken på en till nu gör att jag vill bryta ihop.

    Jag kan inte i min värld förstå hur människor klarat av flera barn ? Jag har varit uppgiven och känt mig värdelös i perioder.. Hur ska jag klara av ett till?

    Men tanken på abort gör mig illamående. så det är inget alternativ.

    Nu vet jag inte om det är sant .. så jag kanske sitter och oroar mig i onödan. Vilket egentligen inte är likt mig men jag är livrädd.

    Har beställt graviditetstest .. dom borde koma i brevlådan under veckan.

    Behöver pepp och råd. Har ingen jag kan prata med...

Svar på tråden Jag är kluven......