• Anonym (man)
    Mon 3 Jun 2019 14:04
    697 visningar
    22 svar
    22
    697

    Ni som inte är med i perversa trådar/grupper på familjeliv. Why?

    Alla är ju inte lika bekräftelsekåta, Tycker ärligt talat nästan lite synd om människorna som hänger i såna trådar, känns lite tragiskt.

  • Anonym (man)
    Mon 3 Jun 2019 15:02
    #11
    Gaskarl skrev 2019-06-03 14:09:15 följande:
    Alla är olika. Jag kan också tycka det är härligt att visa upp sig, helst irl, eller bara njuta av en frihetskänsla av att vara naken på en badstran/klippa, behöver inte vara ngt sexuellt. Man kan ha ett rikt liv med många andra intressen också.. Och så finns de som vaken gillar att visa upp sig eller titta på de som visar upp sig.
    Ja, fast varför har man öht ett behov av att visa upp sig för okända människor? Vad bottnar det i? Min gissning är extremt bekräftelsebehov.

    Så visst kan jag förstå att det känns skönt för man får den bekräftelse man så desperat söker. Men samtidigt känns det som att dessa personer borde lägga mer tid på att försöka bli kvitt sitt bekräftelsebehov än att försöka fylla den med bekräftelse från varandra som ändå aldrig kommer lösa grundproblemet.
  • Anonym (man)
    Mon 3 Jun 2019 15:49
    #13
    Gaskarl skrev 2019-06-03 15:13:01 följande:
    Exhibitionism är en typ av fetisch, ngt man går igång på,går inte och varför skulle man.. Vad bottnar det i att vissa tänder på lack, läder? Ska man jobba bort det också?
    Japp, men det är oxå en sjuklig (och olaglig) syssla. Tex blottare.
    Bara för att kalle njuter av att visa drulen för alla på stan så betyder det inte att det är ett friskt beteende. Det enda som egentligen skiljer en blottare från någon som gillar att lägga upp sig på såna trådar är vem man blottar sig för, behovet och beteendet är densamma.

    Givetvis ska man inte förbjuda folk att pyssla med saker så länge alla gör det frivilligt. Men samtidigt kan man ju heller inte förvänta sig att andra ska gilla det eller tycka det är friskt
  • Anonym (man)
    Mon 3 Jun 2019 16:18
    #16
    Gaskarl skrev 2019-06-03 16:06:35 följande:
    Att blotta sig och visa upp sig för ngn, en partner t.ex är två vitt skilda saker. Nakebadare och blottare är inte heller samma sak. Självklart får alla tycka olika.,men att tycka att ngn som gillar att visa upp sig, är sjuk på ngt vis.... Då,......Tycker du homosexualitet är lite på gränsen till sjukt, eller anser du det vara friskt?
    Ja fast det är ju det som är frågan, var går gränsen mellan fetisch och sjukligt?
    Att visa drulen för okända människor på stan anses vara sjukligt men att visa den för människor som vill se den kallas fetisch men är det inte exakt samma behov i grunden?

    Är allt man tänder på sexuellt fetischer? 
    Är att tända på djur en fetisch? Och är det friskt?
    Är att tända på barn en fetisch? Är det friskt?
    Är att tänka på att skada andra människor sjukt eller en fetisch?

    Var går gränsen?
  • Anonym (man)
    Mon 3 Jun 2019 16:21
    #17
    Gaskarl skrev 2019-06-03 16:06:35 följande:
    Tycker du homosexualitet är lite på gränsen till sjukt, eller anser du det vara friskt?
    Nope, tycker absolut inte det är sjukt med homsexualitet, däremot skulle jag ifrågasätta om en homosexuell man som springer omkring och visar drulen för alla är frisk precis som jag gör med en hetero.
  • Anonym (man)
    Mon 3 Jun 2019 17:01
    #20
    Gaskarl skrev 2019-06-03 16:34:48 följande:
    Samtycke funkar.. Två vuxna som är överens gör inget fel, anser jag. Barn och djur är försvarslösa, så det anser jag vara sjukt, och att skada ngn måste jag nog också anse vara sjukt.
    Fast är allt ok bara för att båda är med på det sett ur ett psykologiskt perspektiv?
    Bara för att en person gillar att bli sönderslagen så betyder inte det att det är friskt, likadant är det med den som går med på att göra det, hur friskt är det att njuta av att slå en annan människa även om personen är med på det?
  • Anonym (man)
    Mon 3 Jun 2019 17:04
    #22
    Aniiee skrev 2019-06-03 16:33:27 följande:
    Det är väl där man drar gränsen - om motparten och fetishutövaren är överens. 
    Ja, delvist, men jag tänker mer på hur personen tänker och om det är friskt. Är det verkligen frisk att njuta av att slå någon även om personen är med på det? Eller är det sadistiskt?

    Är det friskt att ha ett sånt stort bekräftelsebehov att man känner att man måste får okända människors bekräftelse för att må bra?
Svar på tråden Ni som inte är med i perversa trådar/grupper på familjeliv. Why?