• Anonym (Femin­ist)
    Mon 3 Jun 2019 18:08
    449 visningar
    15 svar
    15
    449

    Feminism är cancer

    eraldahl skrev 2019-06-03 17:35:42 följande:

    Feminism har ingen föränkring i verkligheten, ljuger och manipulerar. Den bryter ner samhället snarare än att bygga upp. Samhällett består av föråldrade pojkar och frustrerade kvinnor. Istället för att uppmuntra män att ta ansvar och ägarskap trycker man ner dem ännu mer i skiten och förhindrar en sund förändring som främjar riktiga män.


    Uppmuntra män till ägarskap. Nej, det kommer få feminister någonsin att göra. Man kan inte äga andra människor, varken män eller kvinnor eller ens barn.

    Konstig uppfattning du har om dina medmänniskor, att de är "föråldrade pojkar" och frustrerade kvinnor. Hur har du med din egen förankring i verkligheten?
  • Anonym (Femin­ist)
    Mon 3 Jun 2019 20:15
    #4
    eraldahl skrev 2019-06-03 19:35:34 följande:

    Det handlar inte om att äga människor. Ingen är så bäng i huvudet. Skillnaden på pojkar och män är just att de äger och tar ansvar för sina handlingar. Det handlar inte om att styra och ställa utan att agera som sköldar och ledare för sin nation och sina familjer.


    Sverige är en nation av föråldrade pojkar som är usla makar och pappor. Det klarar alla av att knulla men inte att upprätthålla sunda relationer. En god pappa lägger ner sitt liv för sin familj. Och eftersom mannen är dominant har han det största ansvaret. Gör han rätt följer familjen. 


    Jag har aldrig sett en nöjd fru bli feminist. Aldrig sett en kvinna med en kärleksfull man som sliter arslet av sig för att hon och barnen ska ha det bra. Det är bara att ta en snabb titt på moderna datingsidor för att se hur många singelmorsor som trånar efter just detta. Det dessutom efter att deras män har svikit dem och de behöver någon att luta sig mot i uppfostran av sina barn. 


    Feminism främjar intet gott i samhället utan hämmar en utveckling i rätt håll där män får återuppstå som ansvarstagande, lojala och trogna individer. Traditionella mansideal är mannens natur som tyvärr förtrycks istället för att acceptera det och balansera upp det med just ansvarstagande och ägarskap. Det ligger en enorm styrka i hälsosamma män. Alla skulle må bra av det. 


    "Det handlar inte om att styra och ställa utan att agera som sköldar och ledare för sin nation och sina familjer /.../ mannen är dominant har han det största ansvaret. Gör han rätt följer familjen"

    I min värld så framstår du som en pojkromantiker, i min värld finns det också en massa män och kvinnor som gemensamt tar ansvar för både relation och familj.

    Detta är min egen erfarenhet som förälder men också en erfarenhet jag har av andra människors relationer i verkligheten, alltså inte något jag grundat på hur man framstår eller vill framstå på en datingsajt.

Svar på tråden Feminism är cancer