• Anonym3323

    Positivt ÄL och positivt gravtest?

    Fick missfall i förra veckan (var 8+1) och har nu slutat blöda. Om jag räknar från den första dagen jag började blöda så är jag idag nära den dag jag borde få ägglossning (mellan dag 8-12). Har kort menscykel. Har känt av ganska starka symptom av ägglossning så som lite värk vid äggstockarna osv, som jag brukar ha.

    Testade CB äl test och ett vanligt gravtest. Båda visar positivt. Ska man vänta någon vecka innan man gör testet igen pga av att det är gravidhormonerna som spökar eller kan det faktiskt vara så att ägglossningen redan är ett faktum? 

    Dela gärna med er av era erfarenheter, om ni som jag också blivit väldigt förvirrad av detta någon gång :) 

  • Svar på tråden Positivt ÄL och positivt gravtest?
  • Anonym (Y)

    Som jag har förstått det bör man vänta till efter nästa mens efter missfall innan man försöker igen. Om det bara var förra veckan du fick missfallet kan du mycket väl ha hcg kvar i kroppen, så kontakta barnmorska om du är osäker.

  • Anonym (K)

    Vänta med att ta äl-test tills du har fått negativt gravtest. Äl kommer inte komma igång förrän hcg är ur kroppen och det kan tyvärr ta ett tag om man har otur.

Svar på tråden Positivt ÄL och positivt gravtest?