• Anonym (anonym)

    herpes?

    Hej!

    Låg med en kille utan kondom nu förra veckan och två dagar senare blev jag sjuk med hög feber. Jag kände av att det gjorde lite ont där nere men tänkte bara att det var pga samlaget. Låg i sängen i 4 dagar och rörde mig bara för att gå på toa. Det var då det började svida rejält när jag kissade, en klåda förekom också. Jag tänkte inte så mycket på det men dagen efter kollade jag vart smärtan kom ifrån och fick då syn på en slags ?spricka? precis vid slidöppningen och en annan ?spricka? mellan den yttre och den inre blygdläppen. Det var också väldigt rött och irriterad runt om underlivet och jag tänkte först att det var svamp. Men nu igår insåg jag att jag börjat få flera blåsor i underlivet vid slidöppningen och på utsidan samt några på insidan av blygdläpparna. Är väldigt orolig för vad detta kan vara och kan det möjligtvis vara herpes? För det gör förfärligt ont att kissa och gråter nästan varje gång för snärtan är så grov. Bokat en tid hos gynekolog nu på onsdag men vill höra era åsikter och tankar utifrån det jag skrivit.

    Kan det vara herpes?

  • Svar på tråden herpes?
  • Anonym (.)

    Stämmer bra in på symptomen för herpes som min tjej upplevde med inkubationstider, feber med mera.

    Deppa inte ihop nu, herpes är supervanligt och väldigt många får väldigt lite besvär av det. Jag har varit utan symptom i 20år nu.

  • Anonym (Deppa inte)

    Med störst sannolikhet herpes, men som ovanstående skrev, deppa inte.

    Det svåraste är att acceptera läget.

    Mitt utbrott (är man) var förfärlig, doktorn var chockad när han undersökte mig (haha). Fick utbrott varannan vecka i två års tid innan jag tog tag i det och fick 500mg valaciclovir (vanlig medicin för herpes typ 2) utskrivet. Tagit det dagligen i tre år och fått sammanlagt ca 5 utbrott av den mindre slaget där endast ett fåtal blåsor uppkommit.

    Jag tänker käka medicinen resten av livet. Min sambo som jag varit ihop med i tre år har inte smittats, så medicinen trycker tillbaka viruset.

  • Anonym (Man med klös)
    Anonym (.) skrev 2019-06-03 22:00:42 följande:
    Stämmer bra in på symptomen för herpes som min tjej upplevde med inkubationstider, feber med mera.

    Deppa inte ihop nu, herpes är supervanligt och väldigt många får väldigt lite besvär av det. Jag har varit utan symptom i 20år nu.
    Aja aja det är mellan 10 - 15 % som uppskattningvis har hsv2. Inte såååååååå jävla vanligt.
  • Anonym (anonym)

    Jo, men han nämnde inget om att han hade herpes och vet inte hur det kan ha kommit på annat sätt. Taskigt om han inte nämnde något om det. Han slickade mig också och det kan kanske vara så det överfördes isåfall men vi hånglade och sånt också men har inte fått något sådant vid munnen, men får se vad gynekologen säger

  • Anonym (man)

    De flesta som har herpes har inga symtom men kan ändå smitta. Så det behöver inte vara så att han visste att han hade det. HSV-1 som är den typen man får runt munnen är mycket vanligt, kanske 50% har det, och kan smitta till underlivet vid oralsex. Den typen brukar inte vara lika allvarlig som könsherpes HSV2, och för de flesta ger den inga skov efter ett par år, så med lite tur har du fått det. HSV2 är jobbigare men det finns som sagt medicin som kan dämpa utbrotten om man får dom ofta. Så misströsta inte - det värsta med herpes är oron.

  • Anonym (anonym)

    Var hos gynekologen idag och det var tyvärr herpes, men finns ju läkemedel som botar någorlunda bra iallafall så hoppas på det bästa!

Svar på tråden herpes?