• Anndersson00

    Jobbar som timvikarier inom vården

    Jag (33/f) har nyligen fått ett jobb på ett äldreboende som timvikarie under sommaren. Jag har gått 2 dagar inskolning på en avdelning och sen blev bokad på några vanliga pass. Jag kom till arbetsplatsen på min tredje dag där, en ur den vanliga personalen bad mig baka fika till patienterna. Jag sa okej, jättegärna. Två arbetskamrater gick sedan på rast. Jag var där ensam och gjorde mitt bästa i köket, diskade och så medan jag väntar på att de skulle servera lunch. En kom och klagade på mig för att jag inte hämtat matvagn som är lämnad utanför avdelningen. Jag sa förlåt det visste jag inte. När vi serverade lunch klagade de igen på att jag inte gjort salladen. Jag sa okej förlåt igen det visste jag inte att det var jag som skulle göra det. Dessa rutiner var inte förklarade för mig.

    Jag känner mig besviken på mig själv att jag kunde inte bidra och visa att jag kan för jag vill verkligen jobba och lära mig. Hur länge tar det för att bli van i sitt jobb? Är det förväntat att lära sig alla rutiner på några dagar? Det här är mitt första jobb inom vården i Sverige och jag talar inte perfekt svenska fortfarande.

  • Svar på tråden Jobbar som timvikarier inom vården
Svar på tråden Jobbar som timvikarier inom vården