• Tue 4 Jun 2019 22:21
    1075 visningar
    13 svar
    13
    1075

    Varför ser man fler kvinnor som klär sig som om de vägde 65 kg när de egentligen väger 95 kg?

    Varför ser man fler och fler kvinnor som klär sig som om de vägde 65 kg när de egentligen väger 95 kg? 


    Stora, tjocka, piercade, tatuerade, blekfeta med arslen som ladugårdsdörrar och kläder som ser ut som att de knyckt lillasyrrans?


     

  • Svar på tråden Varför ser man fler kvinnor som klär sig som om de vägde 65 kg när de egentligen väger 95 kg?
  • Anonym (Sara)
    Tue 4 Jun 2019 23:41
    #1

    Det skulle ju kunna bero på din åsikt om hur kvinnor på 65 respektive 95 kg ska klä sig samt din syn på mäns klädsel vid samma vikt?

  • Wed 5 Jun 2019 00:14
    #2
    +1
    LasseAxxe skrev 2019-06-04 22:21:17 följande:

    Varför ser man fler och fler kvinnor som klär sig som om de vägde 65 kg när de egentligen väger 95 kg? 


    Stora, tjocka, piercade, tatuerade, blekfeta med arslen som ladugårdsdörrar och kläder som ser ut som att de knyckt lillasyrrans?


     


    Du menar att kläderna är för små?

    Jag har nog även sett små och smala tjejer också med kläder i till synes för liten storlek.
  • Wed 5 Jun 2019 19:06
    #3
    +3

    Du har såklart inte ett skit att säga till om hur kvinnor oavsett kroppsform eller ålder klär sig. Dom finns inte till för din njutning ändå. Tro det eller ej men även som kvinna har man full rätt att se ut och klä sig precis hur man vill oavsett vad män som du anser om saken. Är det jobbigt? Sök samtalshjälp.

  • Anonym (X)
    Wed 5 Jun 2019 19:31
    #4
    +2

    Jag har i flera år inte vågat bada, eller visa mig ens i ett vanligt linne utan alltid då haft någon lösare tröja över för att försöka dölja magen lite. Men vet du vad? Förra året badade jag för första gången på länge utan att skämmas, och i år går jag runt i jeans och linne utan någon extra tröja över och DET ÄR UNDERBART! Jag har börjat släppa all oro över vad andrs tycker och mer göra vad tycker är bra eller ha på mig det jsg tycker är skönt.

    Kommentarer om vad tjocka män har på sig förekommer i princip aldrig, men det är fritt fram att kommentera vad tjocka kvinnor har på sig.

    Skämmes ts!

  • Wed 5 Jun 2019 19:35
    #5
    Anonym (X) skrev 2019-06-05 19:31:46 följande:

    Jag har i flera år inte vågat bada, eller visa mig ens i ett vanligt linne utan alltid då haft någon lösare tröja över för att försöka dölja magen lite. Men vet du vad? Förra året badade jag för första gången på länge utan att skämmas, och i år går jag runt i jeans och linne utan någon extra tröja över och DET ÄR UNDERBART! Jag har börjat släppa all oro över vad andrs tycker och mer göra vad tycker är bra eller ha på mig det jsg tycker är skönt.

    Kommentarer om vad tjocka män har på sig förekommer i princip aldrig, men det är fritt fram att kommentera vad tjocka kvinnor har på sig.

    Skämmes ts!


    Jag började le när jag läste din kommentar, heja dig!
  • Wed 5 Jun 2019 20:55
    #6
    Anonym (X) skrev 2019-06-05 19:31:46 följande:

    Jag har i flera år inte vågat bada, eller visa mig ens i ett vanligt linne utan alltid då haft någon lösare tröja över för att försöka dölja magen lite. Men vet du vad? Förra året badade jag för första gången på länge utan att skämmas, och i år går jag runt i jeans och linne utan någon extra tröja över och DET ÄR UNDERBART! Jag har börjat släppa all oro över vad andrs tycker och mer göra vad tycker är bra eller ha på mig det jsg tycker är skönt.

    Kommentarer om vad tjocka män har på sig förekommer i princip aldrig, men det är fritt fram att kommentera vad tjocka kvinnor har på sig.

    Skämmes ts!


    Håller med. Som kvinna ska man vara smal tyst och tacksam. Och finnas till för mäns blickar. Är man överviktig ska man helst inte gå ut alls. För kvinnor är ju bara varor män ska titta på. Och faller man inte inom normen för vad män anser fint att titta på ja då ska man skämmas och gömma sig. Som sagt män som ts kan dra.
  • Anonym (Blend Gul)
    Wed 5 Jun 2019 21:39
    #7

    Väger kanske 15 kilo för mkt och klär mig anpassat efter det.
    Håller med, ser kvinnor i galet tighta kläder där fläsket väller fram.
    Och korta kjolar till tjocka ben, varför?

  • Wed 5 Jun 2019 21:51
    #8
    Anonym (Blend Gul) skrev 2019-06-05 21:39:22 följande:

    Väger kanske 15 kilo för mkt och klär mig anpassat efter det.
    Håller med, ser kvinnor i galet tighta kläder där fläsket väller fram.
    Och korta kjolar till tjocka ben, varför?


    För att dom kanske TRIVS i det? Varför går feta män utan tröja? Är det okej menar du?
  • Anonym (Blend Gul)
    Wed 5 Jun 2019 21:59
    #9
    viseversa skrev 2019-06-05 21:51:08 följande:
    För att dom kanske TRIVS i det? Varför går feta män utan tröja? Är det okej menar du?
    Bar överkropp ngn annanstans än stranden är inte ok.
  • Anonym (95kg)
    Wed 5 Jun 2019 22:03
    #10
    -1
    LasseAxxe skrev 2019-06-04 22:21:17 följande:

    Varför ser man fler och fler kvinnor som klär sig som om de vägde 65 kg när de egentligen väger 95 kg? 


    Stora, tjocka, piercade, tatuerade, blekfeta med arslen som ladugårdsdörrar och kläder som ser ut som att de knyckt lillasyrrans?


     


    Jag undrar egentligen också det.
    Inte för att det stör mig som så,men de flesta (även män) vill väl se attraktiva ut?

    Det verkar ha blivit normalt att (även) tjejer har en stor ölmage och det kan helt enkelt inte vara hälsosamt.
  • Anonym (X)
    Thu 6 Jun 2019 00:53
    #11
    Anonym (Blend Gul) skrev 2019-06-05 21:39:22 följande:

    Väger kanske 15 kilo för mkt och klär mig anpassat efter det.

    Håller med, ser kvinnor i galet tighta kläder där fläsket väller fram.

    Och korta kjolar till tjocka ben, varför?


    Jag som skrev förut om att jag döljt mig under extra plagg och inte vågat bada på flera år.

    Varför skulle jag inte kunna ha på mig en kort kjol???? Förra året var det jättevarmt, om jag vill gå kortklädd för att inte plågas lika mycket så låt mig göra det! Man behöver inte ha på sig för tajta (för små) saker visst, men visst fan kan man ha på sig korta kjolar eller shorts! Varför ska ens kilo vara den avgörande faktorn? Varför ska andras åsikter över vad som är snyggt vara viktigare? Det är varmt, korta klädesplagg borde inte vara konstigt. Jag går inte klädd för andras skull.

    Främmande tjocka kvinnor i kjolar borde inte vara chockerande eller finnas åsikter om. Speciellt inte nuförtiden när det blir varmare varje sommar. Det är ett klädesplagg, låt oss vara.
  • Anonym (Blend Gul)
    Thu 6 Jun 2019 17:43
    #12
    Anonym (X) skrev 2019-06-06 00:53:16 följande:
    Jag som skrev förut om att jag döljt mig under extra plagg och inte vågat bada på flera år.

    Varför skulle jag inte kunna ha på mig en kort kjol???? Förra året var det jättevarmt, om jag vill gå kortklädd för att inte plågas lika mycket så låt mig göra det! Man behöver inte ha på sig för tajta (för små) saker visst, men visst fan kan man ha på sig korta kjolar eller shorts! Varför ska ens kilo vara den avgörande faktorn? Varför ska andras åsikter över vad som är snyggt vara viktigare? Det är varmt, korta klädesplagg borde inte vara konstigt. Jag går inte klädd för andras skull.

    Främmande tjocka kvinnor i kjolar borde inte vara chockerande eller finnas åsikter om. Speciellt inte nuförtiden när det blir varmare varje sommar. Det är ett klädesplagg, låt oss vara.
    Sommar å sol och vi har kort tight kjol å vi vill ha dig...la la la..
  • Thu 6 Jun 2019 18:46
    #13

    Jag har 9 veckor till förlossning. Ska genast gå och köpa mig en magtröja, endast för att reta troll-TS! Då får du nåt mer att glo på.

Svar på tråden Varför ser man fler kvinnor som klär sig som om de vägde 65 kg när de egentligen väger 95 kg?