• Anonym (Ts)

    Första gången han spräcker min läpp..

    Så hände det jag aldrig trodde ske. Han slog mig. Flera gånger. Spottade mig i ansiktet. Blodet rinner, läppen är spräckt. Självklart är det mitt fel, jag borde söka hjälp för mitt beteende...

    Polis kom och åkte. Vet inte var jag ska ta vägen...

  • Svar på tråden Första gången han spräcker min läpp..
  • Johanna1986

    Har du anmält honom? Efter du gjort de packar du dina käraste saker å lämnar! Åk vart du än kan men stanna inte där! När du sedan ska hämta resterande saker så tar du med dig 2 vänner sommhjälper dig å sedan träffar du aldrig denna människan ensam fler gånger! Bryt upp börja om på nytt. Sök på vårdcentralen för att få hjälp med en psykolog. (Du kommer behöva prata om detta förr eller senare!)

    Var i Sverige bor du? Finns där en kvinnojour?

  • Johanna1986

    Åhh näää de e inte DITT fel att HAN slår dig! De e hans fel!!!!!!!!! Snälla glöm inte detta å ingen får någonsin få dig att tro annat heller!!!!

  • Anonym (Vemsomhelst)

    Har du familj (föräldrar, farbror, kusin, syskon)? Någon kompis? Ring till någon och säg vad som hänt och att du behöver hjälp. De vill hjälpa dig, även om ni kanske inte hörts av på länge.

    Ta annars in på vandrarhem eller hotell och ring därifrån till kvinnojouren. Gör det även om du är kille. De kan lotsa dig rätt och förstår din situation.

    Det är den som slår som gör fel och ska skämmas!!

  • Anonym (Sister)

    Du tar stöd av din familj och dina vänner!

    Har Du inga i närheten så finns kvinnojourer. De är guld! De har erfarenhet, de vet vad som är viktigt att tänka på och kan förmedla kontakt med tex jurist vid behov.

    Att bli slagen och spottad på förtjänar ingen!

  • Anonym (Ts)

    Jag har inte någon och jag äger inte en krona. Kan inte ens ta en stadsbuss just nu. Men det löser sig, på något sätt...

    Kan inte stanna här hur som helst.

  • Anonym (Vemsomhelst)

    Ring socialförvaltningen, kvinnojouren eller polisen. Berätta om din situation och att du behöver hjälp för att ta dig därifrån.

    Varför har du inga pengar?

  • Anonym (Minna)

    Ring till kvinnojour. De kan hämta dig eller så gör polisen det. Säg till kvinnojouren att du har inte pengar att ta dig någonstans. De kommer att hjälpa dig därifrån.

  • Anonym (A)
    Anonym (Vemsomhelst) skrev 2019-06-08 10:06:25 följande:
    Ring socialförvaltningen, kvinnojouren eller polisen. Berätta om din situation och att du behöver hjälp för att ta dig därifrån.
    Varför har du inga pengar?
    Håller med, ring.
  • Anonym (Hur?)

    Hur går det för dig, ts?

    Det är aldrig ok att någon slår dig. Det kommer bara att bli värre så du har bara ett val: lämna nu och titta aldrig tillbaka.

    Varför har du inga pengar alls? Är det också hans påhitt? Ungefär var i landet bor du? (Om jag kan råda dig till något särskilt ställe.)

    Det kommer att ordna sig. Bara du inte stannar med en man som slår dig.

Svar på tråden Första gången han spräcker min läpp..