• Anonym (Frågetecknet)

    Acceptera eller inte?

    Vet inte om jag kommit på helt rätt spår nu. Men vill veta lite hur andra tycker och tänker om mina funderingar.

    Inom det sexuella cirkulerar det så otroligt mycket på nätet.

    Hur ser ni på att mannen måste se på porr varje vecka? Och måste onanera 2 gånger varje vecka?

    Hur ser ni på att mannen måste se på sexuella bilder? varje dag i stort sett och då på porr stjärnor eller tecknade anime bilder mm.

    Hoppas någon vill dela sina tankar kring detta för jag står som ett frågetecken i dessa frågorna.

  • Svar på tråden Acceptera eller inte?
  • Anonym (Frågetecknet)

    Enligt honom själv så måste han. Han klarar inte av att inte låta bli, fast jag sagt att jag mår skit över allt detta ????

  • Anonym (P)

    Så länge min sambos egna äventyr vid datorn inte går ut över vårat sexliv eller för den delen liv i övrigt så står det honom helt fritt att kolla på valfri porr/bilder (av vuxna inspelade människor då, inga livecam-grejer, ren våldtäktsporr går bort också). Det är faktiskt aldrig något vi ens diskuterat riktigt, trots 15 år tillsammans. Jag förutsätter att han kollar på porr med jämna mellanrum, men jag är ointresserad av porr själv så det har aldrig blivit någon gemensam aktivitet. Alla har rätt till sin egen sexualitet och sexliv, även i ett förhållande är min åsikt.

  • Anonym (P)
    Anonym (Frågetecknet) skrev 2019-06-08 19:37:23 följande:

    Enligt honom själv så måste han. Han klarar inte av att inte låta bli, fast jag sagt att jag mår skit över allt detta ????


    Varför mår du skit, det he ju inget med dig att göra?
  • Anonym (.)
    Anonym (P) skrev 2019-06-08 19:40:59 följande:

    Så länge min sambos egna äventyr vid datorn inte går ut över vårat sexliv eller för den delen liv i övrigt så står det honom helt fritt att kolla på valfri porr/bilder (av vuxna inspelade människor då, inga livecam-grejer, ren våldtäktsporr går bort också). Det är faktiskt aldrig något vi ens diskuterat riktigt, trots 15 år tillsammans. Jag förutsätter att han kollar på porr med jämna mellanrum, men jag är ointresserad av porr själv så det har aldrig blivit någon gemensam aktivitet. Alla har rätt till sin egen sexualitet och sexliv, även i ett förhållande är min åsikt.


    Håller med. Jag tänker som du. Så länge porren inte på något sätt ersätter sexlivet, utan snarare fungerar som en "övertrycksventil" av differensen i sexlust så tycker jag det är helt ok.
  • Anonym (Frågetecknet)
    Anonym (P) skrev 2019-06-08 19:41:37 följande:

    Varför mår du skit, det he ju inget med dig att göra?


    För att han säger flera gånger att han älskar det mer..

    Och det blir väldigt mycket när det blir varje dag.. Så fort jag går ut ex så tittar han på något eller söker massor.
  • Sgtwolf
    Anonym (Frågetecknet) skrev 2019-06-08 19:05:09 följande:

    Vet inte om jag kommit på helt rätt spår nu. Men vill veta lite hur andra tycker och tänker om mina funderingar.

    Inom det sexuella cirkulerar det så otroligt mycket på nätet.

    Hur ser ni på att mannen måste se på porr varje vecka? Och måste onanera 2 gånger varje vecka?

    Hur ser ni på att mannen måste se på sexuella bilder? varje dag i stort sett och då på porr stjärnor eller tecknade anime bilder mm.

    Hoppas någon vill dela sina tankar kring detta för jag står som ett frågetecken i dessa frågorna.


    Porr är ett substitut....

    En man vill eg tömma en gång/,dag. Vill inte kvinnan var med så blir det porr och onani eller otrohet.

    Lite tillspetsat men bär en heldel sanning..
  • Anonym (Kvinna)

    Onanera 2 ggr i veckan känns ju knappast orimligt. Titta på porr av något slag varje dag känns ju däremot inte helt sunt om man lever ihop med någon utan då känns det ju mer som en besatthet. Jag skulle inte vilja leva ihop med en sån person. Enligt min erfarenhet är det rätt påfrestande för relationer när den ena är mer eller mindre besatt av sex.

Svar på tråden Acceptera eller inte?