• Anonym191

    P-ring, mens, gravid?

    Hej!

    Undrar om någon känner igen sig..

    Jag har ett barn född 2018-02. Använde P-ring (Nuvaring) innan henne. Hon blev till på första försöket, tog ur ringen samma dag vi hade sex, sedan 2 veckor senare fick vi plus på stickan.

    Började med P-ring igen efter hon föddes då det funkat bäst av de jag provat innan. Nu har jag och sambon bestämt oss för att försöka få ett syskon till lillan. Hade mens mellan 11-17:e maj, satte i ringen igen efter 7 dagar som man ska. Gick då in på Natural Cycles och fyllde i mensen i kalendern och den räknade ut att jag förmodligen skulle ha ÄL någon gång 26-28:e maj. Förstår att det inte är helt tillförlitligt dock då jag inte loggat mina cyklar på ett tag i appen och att jag haft P-ringen i.

    Men i alla fall, tog ur ringen den 26:e maj, mitt i cykeln i princip, och hade sex den 27:e och satte inte i ringen igen efter det. Den 31 maj vaknade jag på morgonen och hade en ganska rejäl blödning, denna varade i 6 dagar, fredag till onsdag. Tänkte att kroppen måste blivit lite kaiko då jag tagit ur ringen mitt i cykeln, och att jag fick mens för tidigt i och med det. La ner alla förhoppningar på att jag blivit gravid den 27:e maj. Hade konstigt nog ingen mensvärk alls under dessa 6 dagar, har annars sjuk smärta nästan hela mensen, speciellt de första dagarna.

    Idag (fredag, 2 dagar efter blödningen upphört) känner jag en molande värk där nere i ?tjejmagen?, har kissat akut säkert 15 gånger idag och samma igår, och nu på kvällen har jag fått som en ilande, brännande känsla i vänster bröst. Det är som att ?smärtan? (obehaget) börjar i bröstvårtan och går inåt liksom. Svårt att förklara.

    KAN det vara så, att jag faktiskt blev gravid runt den 27:e maj, men att kroppen inte hann ?registrera? det innan blödningen kom pga att jag tog ur P-ringen mitt i cykeln, så att blödningen kom ändå, trots att jag var på G att bli gravid?

    (Har beställt hem tester, hade ingen brådska att köpa i butik eftersom jag tänkte vi skulle försöka igen nästa ÄL )

    Någon som varit med om liknande??

Svar på tråden P-ring, mens, gravid?