• Sun 9 Jun 2019 18:48
    298 visningar
    2 svar
    2
    298

    Hur ska vi inreda detta rum (bild)

    Hej!

    Finns det någon inredningskunnig därute som vill ge tips på hur vi kan inreda detta rum? Det är ?landningsrummet? på övervåningen dit trappan leder och dit alla dörrar till sovrum och badrum går. Det svarta röret är skorstenen från en braskamin.

    Vi har provat att ha det som ett extra vardagsrum med soffa och TV, men tyvärr störde tv-ljudet för mycket ner till det andra vardagsrummet och köket för att det skulle funka i längden. Det användes helt enkelt aldrig.

    Vill ha ett rum som vi faktiskt har lite nytta av och som inte bara är fint att titta på.

    Familje består av mig och min man samt en bebis som kommer i sommar. Något lekrum eller liknande finns inte behov av än på ett par år.

    Hur hade ni gjort? Rita gärna upp eller skicka bilder! Tycker det är så svårt just för att allt hörs så väl ner och ?stör? hela nedervåningen.

  • Svar på tråden Hur ska vi inreda detta rum (bild)
  • Sun 9 Jun 2019 19:50
    #1

    Två sköna fåtöljer och bokhyllor fyllda med böcker hade jag haft rummet till.  Längst ner i bokhyllorna hade jag haft några snygga lådor där barnet kunde haft sina kommande leksaker i så att hen kunde leka medan jag läste. Redan när bebisen är kring halvåret- året kommer hen ha massa leksaker som den kastar runt med så kan redan då vara skönt med sån förvaring. 

  • Anonym (Anna)
    Sun 9 Jun 2019 20:49
    #2

    Min tanke var också just nu bara en go fåtölj att sitta och amma i.

    Rummet är ljust och fint så där hade varit bra att sitta.

Svar på tråden Hur ska vi inreda detta rum (bild)