• Anonym (bli vän med skamme­n)
    Mon 10 Jun 2019 10:42
    894 visningar
    10 svar
    10
    894

    Orkar nog inte leva så länge till.

    Psyket är inte att leka med och ofta har man ingen aning om varför det spelar en spratt och man får för sig saker som triggar igång självföraktet? Hur länge har du gått omkring och varit paranoid över andras åsikter om dig och att de ser ner på dig osv? Kan du komma på nån anledning när det började? Håller med dig om att psykologer ofta inte hjälper, för det handlar både om personkemi och att psykologen ska förstå din problematik och kunna ge en verktyg. Tror det är lättare att hitta dem i det privata än landstinget. Tror ändock att du hade behövt en sådan åtminstone för att få avlasta dina destruktiva tankar och stärka din självkänsla.

    Hur har du det med din familj? Är det också problematiskt?

    Angående dina famtasier så förstår jag att det kan vara skamfullt att bli påkommen oavsett vad det handlar om. Men det måste du släppa. bli vän med. Tänk att alla går omkring med snuskiga och fula fantasier inom sig, även kungen och dina föräldrar, bästa vän osv. Dina verkar inte konstigare än andras. Shemales är väl knappast något häpnadsväckande och är ju inte barn eller djur. Knappast äldre damer eller cuckold heller. Se dig som inom normalspannet så länge du inte gillar ovannämnda eller abnorma våldsfantasier.

    Bryt med dina vänner och byt stad om du inte mår bättre. En nystart gör mycket och ger en nya möjligheter. Undrar lite om du har diagnoser som ADHD eller borderline tex. pga att du får ångest efter du pratat, ångrar vad du sagt mm. Att du har dålig kontroll på det som kommer ut. kanske ska du be om en utredning och få bättre förståelse för dig själv?

    Kolla på TED talks där finns mycket bra tal om bl a skam och skudbeläggning av jaget mm. Skippa tankarna om att ge upp...din vilja att leva är nog starkare där under, men du behöver förändring och att omge dig med med kärlek och acceptans. Lycka till:P

  • Anonym (bli vän med skamme­n)
    Wed 12 Jun 2019 23:17
    #6
    Nissemanpower skrev 2019-06-10 18:48:58 följande:

    ... Nä barn, djur, våld eller bajs har jag aldrig tänt på, tacka gud. Men kan gilla att suga en kvinnas tår samtidigt som jag har sex med henne. Har även gått igång på att en tjej pissar sin cuck i munnen och det är ju inget jag går runt och skryter med.

    Jag har bestämt mig nu hur min framtid ser ut och det har hållt mig lugn idag. Ditt svar värmde och det uppskattas i alla fall.


    Trevligt att höra! Glad att kunna skänka lite hopp i nåns liv om än bara för en stund. Vi dömer oss själva hårt, i många fall mycket strängare än vad vi skulle döma andra. Även om dina fetischer är något udda (fast vad vet jag?) så är det ju knappast något som gör någon skada. Knappast värre än katolska kyrkans eller gemene mans!

    Förhoppningsvis leder ditt beslut till något bra:P Ha det gott och klipp med energitjuvarna. Och håll ditt inre för sig själv tills någon gjort sig förtjänt framöver. Säkrast så!
Svar på tråden Orkar nog inte leva så länge till.