• Anonym (Oroli­g)
    Wed 12 Jun 2019 11:13
    377 visningar
    4 svar
    4
    377

    Kränkande handling/våld i lågstadiet

    Har en dotter som går i en klass på lågstadiet. Två gånger på några veckor har hon blivit utsatt för att en äldre elev oprovocerat tagit strypgrepp på henne. Ena gången berättade personalen om detta vid hämtning, andra gången glömdes det bort. Båda gångerna skrevs incidentrapporter av personalen. Efter detta känner sig dottern otrygg - vilket är helt förståeligt, jag känner mig också otrygg med att lämna henne där. Har varit i kontakt med både personal och rektor ang detta men ingen kan garantera att detta inte händer igen. De har sen länge vidtagit vissa åtgärder för att förhindra incidenter som dessa säger de, men uppenbarligen är ju dessa åtgärder inte tillräckliga. Min dotter har kunnat bli utsatt två gånger och det finns ju därför ingenting som säger att det inte kommer ske igen. Jag känner mig helt förtvivlad och uppgiven. Hur går jag vidare med detta?

  • Svar på tråden Kränkande handling/våld i lågstadiet
  • Anonym (anmäl­!)
    Wed 12 Jun 2019 11:21
    #1

    Gör en polisanmälan! och prata med rektorn så att ungjäveln som tar styptag på din dotter blir avstängd från skolan.

  • Anonym (anmäl­!)
    Wed 12 Jun 2019 11:22
    #2

    Läste fort, nu såg jag att du pratat med rektorn redan. Jag rekommenderar dig att göra en polisanmälan.

  • Anonym (Dumme­r)
    Wed 12 Jun 2019 11:24
    #3
    Anonym (anmäl!) skrev 2019-06-12 11:21:28 följande:

    Gör en polisanmälan! och prata med rektorn så att ungjäveln som tar styptag på din dotter blir avstängd från skolan.


    Barnet som gjort detta är ingen ungjävel utan ett barn i behov av stöd och hjälp.

    Polisen gör inget annat än att skicka vidare en anmälan till soc.
  • Anonym (anmäl­!)
    Wed 12 Jun 2019 11:29
    #4
    Anonym (Dummer) skrev 2019-06-12 11:24:59 följande:

    Barnet som gjort detta är ingen ungjävel utan ett barn i behov av stöd och hjälp.

    Polisen gör inget annat än att skicka vidare en anmälan till soc.


    Precis! Det går alldeles utmärkt att göra en polisanmälan så lämnar dom det vidare till soc. Uppenbarligen är det just soc som behöver tillkallas i detta fall.

    Bara för att det är ett barn som tagit stryptag så betyder inte det att det någonsin är okej att ta stryptag på en annan människa. Och det ska inte ignoreras utan ge konsekvenser! Så enkelt är det.
Svar på tråden Kränkande handling/våld i lågstadiet