• Picianna

    Äl test

    Hej

    Är lite ny på ägglossning tester och hur det fungerar

    Jag testade posetivt på clearblue advanced test med fast smiley i onsdags kl 12, idag fredag kl11 hade jag sex

    Väntade vi för länge ?

    När efter positivt test är som bäst att försöka?

  • Svar på tråden Äl test
  • Pimpinellan

    Egentligen både före och efter positivt äl-test. Spermierna kan leva minst 3 dagar och vänta in ägget. Efter positivt test kan det återstå uppåt 48 timmar innan ägget släpper, men även bara 12 och sen lever det max ett dygn. Det är alltså svårt att säga om ni väntade för länge.

  • Anonym (3 dagar)

    Vi har kört på så fått vi har fått en blinkande smiley som har dykt upp ca 3 dagar innan fast smiley.

    Så dag 1 = blinkande smiley = sex. Dag 2 = Inget sex. Dag 3 = fast smiley = sex. Dag 4 = testar inte utan kör på sex.

    Detta har resulterat i 2 graviditeter på 1a försök.

  • Soffisoffi

    Hej!

    Jag och min kille hade sex igår den 16/6 runt 21.30 på kvällen och idag tog jag ett ägglossningstest som jag tyckte visade två starka streck. Hur stor chans är det att jag blir gravid?

  • Miluci
    Soffisoffi skrev 2019-06-17 09:50:47 följande:

    Hej!

    Jag och min kille hade sex igår den 16/6 runt 21.30 på kvällen och idag tog jag ett ägglossningstest som jag tyckte visade två starka streck. Hur stor chans är det att jag blir gravid?


    Det beror på hur man ser det! Ni har haft sex nära inpå ägglossning vilket kan resultera i bebis. Hur stor chans är lite från person till person då vissa har lätt att bli gravida o vissa har de svårare! Så ja de kan mycket väl bli bebis om ni hade sex igår då ägget kan släppa allt ifrån idag o upp till 48 timmar :) vill ni ha bebis skulle jag rekommendera att ni myser även idag och i morgon
  • Anonym (Äl)

    Hej! Inte positivt än va? Men borde vara nära? Strecket är starkare än igår :)

  • Anonym (LEL)

    Mina första två kom till på första försöket utan ägglossningstest.

    Med mina tre efterföljande graviditeter gjorde vi lite liknande som? signatur 3 dagar?. Körde på dubbelhormon indikator och så fort den började blinka började vi ha sex varje dag,fram till 3 dagar efter jag fått fast gubbe dvs positivt test. Tog sig varje gång vi gjorde såhär.

    Lycka till!

Svar på tråden Äl test