• Anonym (Konstigt)

    Ny dejt som inte vill skydda oss

    Har börjat träffa en ny tjej från krogen och allting klickar bra mellan oss, vi tycker och tänker rätt lika och har haft en allmänt bra tid tillsammans när vi träffats och så. Allting känns nästan för bra för att vara sant och jag har hört från olika håll och kanter att om något känns alldeles för bra för att vara sant så kan det vara något som inte stämmer och tänk så rätt det var.

    Hon har ganska tidigt in i våran relation börjat prata om sex (någon vecka in) och det är ju inget konstigt egentligen, vi båda söker även en seriös relation.
    Hon vill dock inte använda skydd för hon gillar inte känslan och vill även att jag ska få ut det hela av känslan och det kan jag hålla med om till en viss gräns. Det är bara det att hon tar inga preventivmedel alls och hon har även pratat om att skaffa barn om något/några år, även att om hon blir med barn kommer hon troligtvis behålla det. Jag vill inte ha barn med tjejen så här tidigt in i relationen och känner rent spontant att köra oskyddat helt + inga preventiv är en ganska så stor chans till att bli gravid. Och sen är det könssjukdomar också som man inte har någon aning om och har ingen större lust att be henne gå och testa sig bara sådär. Hon har även sagt att hon haft många partners innan mig. Hon har inte frågat mig ett dugg om könssjukdomar utan är redo att ha sex direkt helt utan några bevis på att jag är frisk. Jag känner att jag vill ha skydd till en början tills man känner varandra bättre. Kan även lägga till att jag är oskuld om det nu har någon betydelse.

    Så vad tror ni? Är det bara jag som nojjar eller verkar detta lite skumt? Folk har berättat om tjejer som bara är ute efter att bli med barn för status skull och jag vill inte att mitt barn ska växa upp med föräldrar på skilda vägar.

    /Kille 24 

  • Svar på tråden Ny dejt som inte vill skydda oss
  • Bibbidi

    Men vad fan. Om du inte vill ha barn så trä bara på en kondom när det är dags för sex, och annars vägra sex. Man ska alltid ha skydd om man inte är beredd att få barn än, sen är det skit samma om den andra vill vara utan. 

  • Anonym (Lilla mor)

    Jag tror att du tänker helt rätt. Var försiktig!

  • Bibbidi

    Lol, allt snack om känsla. Vilket skitsnack.

    Är känslan av att vara utan kondom värt risken att bli pappa? 

  • Anonym (Du bestämmer)

    Strunta i vad hon vill, du dejtar på dina promisser och utan skydd får hon inte ha sex med dig, inte svårare än så. Du tänker klokt och ansvarsfullt, och jo jag håller med dig, det låter absolut som att hon inte har något emot att bli gravid. Du ska nog vara glad att hon i alla fall är ärlig och inte ljugit och sagt att hon tar piller. Mitt råd är att inte lita till någon annan ang skydd, vat och en måste skydda sig själv och i ditt fall som kille är det ju kondom som gäller.

  • Anonym (Konstigt)
    Bibbidi skrev 2019-06-15 14:19:37 följande:

    Men vad fan. Om du inte vill ha barn så trä bara på en kondom när det är dags för sex, och annars vägra sex. Man ska alltid ha skydd om man inte är beredd att få barn än, sen är det skit samma om den andra vill vara utan. 


    Om det ändå varit så lätt..
    Vi skulle göra det igår och mitt i akten så säger jag att jag ska plocka fram den och då sa hon att då är hon hellre utan sex och då blev hela kvällen upp och ner vänd så vi avrundade
  • Anonym (Konstigt)
    Bibbidi skrev 2019-06-15 14:21:18 följande:

    Lol, allt snack om känsla. Vilket skitsnack.

    Är känslan av att vara utan kondom värt risken att bli pappa? 


    Det verkar så..
    Kommer nog bli ett intressant samtal angående detta känner jag
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Du bestämmer) skrev 2019-06-15 14:22:57 följande:

    Strunta i vad hon vill, du dejtar på dina promisser och utan skydd får hon inte ha sex med dig, inte svårare än så. Du tänker klokt och ansvarsfullt, och jo jag håller med dig, det låter absolut som att hon inte har något emot att bli gravid. Du ska nog vara glad att hon i alla fall är ärlig och inte ljugit och sagt att hon tar piller. Mitt råd är att inte lita till någon annan ang skydd, vat och en måste skydda sig själv och i ditt fall som kille är det ju kondom som gäller.


    Precis.
    Man läser överallt att tjejer tycker killar är omogna som aldrig ens nämner kondom när det ska till att liggas men i mitt fall är det ju raka motsatsen och man läser aldrig att det är tjejen som vill skippa skydd
  • Tom Araya
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-06-15 14:17:05 följande:

    Har börjat träffa en ny tjej från krogen och allting klickar bra mellan oss, vi tycker och tänker rätt lika och har haft en allmänt bra tid tillsammans när vi träffats och så. Allting känns nästan för bra för att vara sant och jag har hört från olika håll och kanter att om något känns alldeles för bra för att vara sant så kan det vara något som inte stämmer och tänk så rätt det var.

    Hon har ganska tidigt in i våran relation börjat prata om sex (någon vecka in) och det är ju inget konstigt egentligen, vi båda söker även en seriös relation.
    Hon vill dock inte använda skydd för hon gillar inte känslan och vill även att jag ska få ut det hela av känslan och det kan jag hålla med om till en viss gräns. Det är bara det att hon tar inga preventivmedel alls och hon har även pratat om att skaffa barn om något/några år, även att om hon blir med barn kommer hon troligtvis behålla det. Jag vill inte ha barn med tjejen så här tidigt in i relationen och känner rent spontant att köra oskyddat helt + inga preventiv är en ganska så stor chans till att bli gravid. Och sen är det könssjukdomar också som man inte har någon aning om och har ingen större lust att be henne gå och testa sig bara sådär. Hon har även sagt att hon haft många partners innan mig. Hon har inte frågat mig ett dugg om könssjukdomar utan är redo att ha sex direkt helt utan några bevis på att jag är frisk. Jag känner att jag vill ha skydd till en början tills man känner varandra bättre. Kan även lägga till att jag är oskuld om det nu har någon betydelse.

    Så vad tror ni? Är det bara jag som nojjar eller verkar detta lite skumt? Folk har berättat om tjejer som bara är ute efter att bli med barn för status skull och jag vill inte att mitt barn ska växa upp med föräldrar på skilda vägar.

    /Kille 24 


    Om jag vore dig skulle jag köra stenhårt på kondom med henne.

    Vill hon skippa kondom utan att ens prata om att testa sig eller använda andra preventivmedel så är det skumt i mina ögon.

    Funkar det inte med kondom för henne så hade jag gått vidare.
  • Anonym (pl)

    Hon vill ha ett barn, helst igår. Använd kondom.

  • pyssel

    Hon vill bli med barn asap. Ta med dig använda kondomer hem också. Om du nu vill fortsätta detta.


    Alla hästar hemma
  • Anonym (Konstigt)
    Körsbärsdalen skrev 2019-06-15 16:56:07 följande:

    Hon vill bli gravid. Vill inte du det så använd kondom, vägrar hon det så blir det inget sex... Så hade jag resonerat om jag var du.


    Det är så jag sagt till henne men då blev hon arg och sa att det kommer inte ske att hon har sex med skydd pga att det förstör hela grejen. Säger att det är som att tugga dumle med papper på.

    Med skydd = inget sex så jag antar att detta är ett bottennapp så att säga...
  • Anonym (Aa)

    Varför vill du fortsätta med henne?

    Kondom eller inget alls, är det som gäller tänker jag. Eftersom du inte vill bli pappa. Du tänker klokt. Fortsätt tänka så.

  • Anonym (Tjej)

    Tycker att du ska vänta med att ha sen med henne tills du verkligen gillar henne såpass mycket och känner henne tillräckligt för att kunna ta chansen att det blir barn av sex. Annars om du inte är redo verkar det i ditt inlägg som att du bara är ute efter sex. Vill man ha sex får man också acceptera att det kan skapa liv. Inte redo för det? Inte redo för sex med personen heller tycker jag. Du verkar tänka att hon inte är den rätta men du vill gärna bli av med oskulden. Tycker det är fel att ha så bråttom att få sex men inte redo att vänta tills du känner henne som människa ordentligt först? Hon är en människa vet du och om du tar på dig kondom är det som att du rör henne med en tång liksom. Vänta och be om att hon ska gå och testa sig först. Jag har bett om sådant test från ny partner. Inte så sexigt kanske men det är viktigare för någon gång kommer ni ju sluta med gummit och då kan ju sjukdomar finnas likväl som nu.

  • annabellelee

    Antingen vill hon bli gravid direkt eller så är hon fullkomligt tanklös och är så korkad att hon vill riskera sjukdomar och barn för att det ska kännas skönt en liten stund.

    Oavsett vilket,undvik till varje pris.

  • Bibbidi
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-06-15 15:21:59 följande:
    Om det ändå varit så lätt..
    Vi skulle göra det igår och mitt i akten så säger jag att jag ska plocka fram den och då sa hon att då är hon hellre utan sex och då blev hela kvällen upp och ner vänd så vi avrundade
    Det är precis så lätt!

    Om hon säger att hon hellre vill var utan så är det bara att avbryta där och då. Du vill inte bli pappa än (om jag har förstått dig rätt) så det är det enda du kan göra.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-06-16 00:03:42 följande:

    Tycker att du ska vänta med att ha sen med henne tills du verkligen gillar henne såpass mycket och känner henne tillräckligt för att kunna ta chansen att det blir barn av sex. Annars om du inte är redo verkar det i ditt inlägg som att du bara är ute efter sex. Vill man ha sex får man också acceptera att det kan skapa liv. Inte redo för det? Inte redo för sex med personen heller tycker jag. Du verkar tänka att hon inte är den rätta men du vill gärna bli av med oskulden. Tycker det är fel att ha så bråttom att få sex men inte redo att vänta tills du känner henne som människa ordentligt först? Hon är en människa vet du och om du tar på dig kondom är det som att du rör henne med en tång liksom. Vänta och be om att hon ska gå och testa sig först. Jag har bett om sådant test från ny partner. Inte så sexigt kanske men det är viktigare för någon gång kommer ni ju sluta med gummit och då kan ju sjukdomar finnas likväl som nu.


    Är verkligen inte bara ute efter sex, jag vill göra det med någon jag tycker om och jag tycker verkligen om den här tjejen. Men precis som du skrev så vill jag lära känna henne mycket bättre om det är så att det ska vara oskyddat sex eftersom då finns det iallafall förutsättningar om det är så att det blir barn. 

    Jag sa även till henne att om hon nu ska slippa skyddat så vill jag känna henne mycket mer, men då blev hon typ arg och undrade hur länge hon ska behöva vänta på att jag vill köra på. Och när hon säger en sån sak så känner jag mig nu bara som något tillfälligt eventuellt ligg för henne tills hon hittar någon som är villig att ligga med henne direkt utan skydd.
  • pyssel
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-06-16 00:49:04 följande:

    Är verkligen inte bara ute efter sex, jag vill göra det med någon jag tycker om och jag tycker verkligen om den här tjejen.


    Då vill du kanske att det är ömsesidigt?
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Ny dejt som inte vill skydda oss