• Anonym (Kaffedraken)

    Magen växer

    Hej jag och maken fick i mars veta att vi väntar vårat efterlängtade gemensamma barn. Är orolig till och från att allt ska gå åt skogen. Jag vet inte varför. Men jag vet att allt såg bra ut för 3 veckor sedan va jag på en extra koll för att jag haft bruna blödningar som kom och gick. Men allt såg fint ut med bäbisen. Den sparka gjorde kullerbytta och levde allmänt rövare i magen. Har känt en spark eller två någon gång ibland. Men jag oroar mig att magen inte växer som den ska. Ska jag prata med min bm om detta att jag är orolig. men ska på rul den 26 denna månaden. Försöker slappna av till dess.

  • Svar på tråden Magen växer
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej jag tror absolut inte att du ska oroa dig, min mage växte inte förrän efter v 20, innan dess så syntes det inte alls ( jag är kort och mycket smal i min kroppshydda).

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det ser helt normalt ut, bebisen väger i v 18 ca 200 gram så den är ff liten, när man får mage är väldigt individuellt och jag tror verkligen verkligen inte att du behöver oroa dig. Tänk såhär istället: skönt stt kunna ha sina vanliga kläder ett tag till och tids nog kommer den en mage som duändå med all säkerhet kommer , typ, hinna tröttna på :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du behöver inte vara orolig (: På mig som ändå är "smal" syntes knappt magen förrän i v.22-23 om man inte visste att jag var gravid.

    Kände inte en enda rörelse förrän 2 veckor efter rul och ändå sitter jag här med min 2,5 månaders sovande dotter på bröstet :')

    (Magen blev dessutom stor som ett hus på slutet x'D )

Svar på tråden Magen växer