• Anonym (Pelle)

    Anklagad utan bevis

    Blev igår anklagad för otrohet. Har inte varit otrogen! Hon bara sa "Jag VET du varit otrogen!"

    Jag nekade givetvis då hon har FEL.

    Hon tog vår lilla son och drog.

    Jag får träffa han när jag vill och är nu så jävla arg,förvånad och ledsen.

    Hon lade inte fram ett enda bevis på någon otrohet utan bara sa hon visste.

    Hon är hos sina föräldrar och kommer nog bo där nu med vår son.

    Va fan ska jag göra?

  • Svar på tråden Anklagad utan bevis
  • Anonym (jenny)

    Men du måste ju kämpa för dig själv lite. Skriv ett brev (eller 10) och förklara. Bemöt anklagelserna och visa att de inte är sanna. Slåss för kärleken och er familj.

  • Anonym (K)

    Det är kanske hon som är otrogen , men vill göra dig till skurken...

    Vanligt beteende hos lögnare och otrogna att anklaga andra.

  • Anonym (A)
    Anonym (jenny) skrev 2019-06-16 12:23:52 följande:
    Men du måste ju kämpa för dig själv lite. Skriv ett brev (eller 10) och förklara. Bemöt anklagelserna och visa att de inte är sanna. Slåss för kärleken och er familj.
    Håller med
  • Anonym (Pelle)

    Vi har gemensam vårdnad. 3månader är bäbisen.

  • Kjell2
    Anonym (Pelle) skrev 2019-06-16 16:55:00 följande:

    Vi har gemensam vårdnad. 3månader är bäbisen.


    Finns det någon grund för hennes anklagelser eller är de helt tagna ur luften? Har du gjort dumheter tidigare, råkade du bli full och sova över hos en kompis i natt. har du i smyg hälsat på något ex eller stämt träff med någon via en snusksite? Dvs gjort saker som med all rätt gör henne misstänksam och ledsen men du har inte doppat ännu.

    Om hennes anklagelser har någon form av grund bör ni ta ett ordentligt snack om ditt beteende och hur ni ska hantera det.

    Är det helt grundlöst bör du var rätt hård mot henne. Inte fjäska och vända in och ut på dig för att vara henne till lags. Var tydlig mot henne. "Du har inte varit otrogen" samt därefter ge henne ett val, sluta eller dra.


  • Flaffy

    Lyssna på Kjell2. Han har helt rätt.

    Hur kan du veta att ni har delat vårdnad när hon drog igår.

    Du är lite chockad nu. Antingen oskyldigt anklagad eller så kom hin på dig med fingrarna i syltburken. Ta och lugna ner dig ett par hekto. Be att få träffa henne på avskild plats där ni kan prata i lugn och ro. Inget anklagande eller skitkastande utan lyssna på henne och bekräfta henne. Sedan kan du bemöta hennes oro och anklagelser. Fråga hur hon kommit fram till saken. Finns det någon rimlighet i det hon säger. Lugnt och sansat monterar ni isär felaktigheterna. Påminn henne hur mycket hon betyder för dig osv. Livsomvälvande att få en liten bäbis.

  • Anonym (Pelle)
    Kjell2 skrev 2019-06-16 17:09:11 följande:

    Finns det någon grund för hennes anklagelser eller är de helt tagna ur luften? Har du gjort dumheter tidigare, råkade du bli full och sova över hos en kompis i natt. har du i smyg hälsat på något ex eller stämt träff med någon via en snusksite? Dvs gjort saker som med all rätt gör henne misstänksam och ledsen men du har inte doppat ännu.

    Om hennes anklagelser har någon form av grund bör ni ta ett ordentligt snack om ditt beteende och hur ni ska hantera det.

    Är det helt grundlöst bör du var rätt hård mot henne. Inte fjäska och vända in och ut på dig för att vara henne till lags. Var tydlig mot henne. "Du har inte varit otrogen" samt därefter ge henne ett val, sluta eller dra.


    Det finns ingen grund till det hon anklagar mig för. "Alla" som anklagar nån för otrohet kommer med bevis,inte min sambo....Finns ju inga bevis!

    Hon säger nu att jag hatar henne när jag sa jag älskade henne. Äh jag vet inte,har dock rent mjöl i påsen!!
  • Kjell2
    Anonym (Pelle) skrev 2019-06-16 18:32:45 följande:
    Det finns ingen grund till det hon anklagar mig för. "Alla" som anklagar nån för otrohet kommer med bevis,inte min sambo....Finns ju inga bevis!

    Hon säger nu att jag hatar henne när jag sa jag älskade henne. Äh jag vet inte,har dock rent mjöl i påsen!!
    Det finns extremt sällan bevis för fysik otrohet då det oftast sker i ett stängt rum med endast två närvarande.

    Återigen, varför anklagar hon dig? Det är skillnad om du varit ute på grabbfest och inte kommit hem samt finns på sociala medier dansande med ditt snygga ex. eller om du suttit hemma hela veckan förutom fem minuter då du var på ICA

    Detta även om du inte puttat i fel hål


  • Anonym (Pelle)

    Hon sa jag chattat med "massa tjejer" Jag har chattat med EN kvinna som jag oxå berättat om för exsambon.

    Kvinnan är lyckligt gift och vi har pratat om livet,relationer,problem,barn dessutom har jag berättat för min exsambo om henne. Kvinnan har erbjudit sig att ta kontakt med min ex sambo för att berätta. Jag sa nej då vi inte gjort nåt fel.

    Min ex sambo har reagerat svartsjukt innan och jag skulle nog lärt mig vid detta lag.

  • Kjell2
    Anonym (Pelle) skrev 2019-06-16 18:51:12 följande:

    Hon sa jag chattat med "massa tjejer" Jag har chattat med EN kvinna som jag oxå berättat om för exsambon.

    Kvinnan är lyckligt gift och vi har pratat om livet,relationer,problem,barn dessutom har jag berättat för min exsambo om henne. Kvinnan har erbjudit sig att ta kontakt med min ex sambo för att berätta. Jag sa nej då vi inte gjort nåt fel.

    Min ex sambo har reagerat svartsjukt innan och jag skulle nog lärt mig vid detta lag.


    Dags att ta ett tydligt och alvarligt snack med din sambo. Ge henne två alternativ, sluta med dumheter eller lev singel.


  • Anonym (Håller med)
    Kjell2 skrev 2019-06-16 18:52:58 följande:

    Dags att ta ett tydligt och alvarligt snack med din sambo. Ge henne två alternativ, sluta med dumheter eller lev singel.


    Håller med.

    Och du ska ha rätten till att vara med ert barn, väljer hon att avsluta er relation pga att hon har fått för sig något som inte är sant så ska ni absolut ha delad vårdnad.

    Tråkig sitts för dig TS.

    Tur iaf att ni har gemensam vårdnad så att hon inte kan flytta från stan
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-06-16 18:32:45 följande:

    Det finns ingen grund till det hon anklagar mig för. "Alla" som anklagar nån för otrohet kommer med bevis,inte min sambo....Finns ju inga bevis!

    Hon säger nu att jag hatar henne när jag sa jag älskade henne. Äh jag vet inte,har dock rent mjöl i påsen!!


    Men hon måste ju sagt det av en anledning. Har du enbart suttit hemma då menar du? Inte varit på någon fest? Inte ljugit någon gång? Fråga henne vart hon hört det. Säg inte bara att det inte är så. Bli inte arg på henne iallafall. Det hjälper inte. Hade du fått för dig att hon varit otrogen hade du kanske inte varit så glad heller. Frågan är bara varför.
  • Anonym (inte hela historien)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-06-16 18:51:12 följande:

    Hon sa jag chattat med "massa tjejer" Jag har chattat med EN kvinna som jag oxå berättat om för exsambon.

    Kvinnan är lyckligt gift och vi har pratat om livet,relationer,problem,barn dessutom har jag berättat för min exsambo om henne. Kvinnan har erbjudit sig att ta kontakt med min ex sambo för att berätta. Jag sa nej då vi inte gjort nåt fel.

    Min ex sambo har reagerat svartsjukt innan och jag skulle nog lärt mig vid detta lag.


    Din sambo är svartsjuk och känslig och då tycker du det är bra att prata förtroligt med en annan kvinna om privata saker??

    Har du ens tänkt tanken på att din sambo kanske känner sig utanför och sviken och önskar du hade kunnat prata med henne?
    Hon kanske inte helle gillar att du utelämnar erat liv till en annan kvinna, få människor gillar sådant beteende förövrigt.

    Varför förbjuder du dessutom den andra kvinnan att prata med din fru om hon kan ordna upp ev missförstånd.

    Hade gärna hört din frus sida av det hela för tror inte du ger hela bilden
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-06-16 18:51:12 följande:

    Hon sa jag chattat med "massa tjejer" Jag har chattat med EN kvinna som jag oxå berättat om för exsambon.

    Kvinnan är lyckligt gift och vi har pratat om livet,relationer,problem,barn dessutom har jag berättat för min exsambo om henne. Kvinnan har erbjudit sig att ta kontakt med min ex sambo för att berätta. Jag sa nej då vi inte gjort nåt fel.

    Min ex sambo har reagerat svartsjukt innan och jag skulle nog lärt mig vid detta lag.


    Men då är det ju därför. Har du nyligen börjat prata med henne? Eller har du gjort det hela tiden? Beror ju på hur ni pratar och hur djupt och enligt dig verkar det vara rätt djupt. Inte så kul för henne kanske. Du får fundera om du gillat om hon gjort likadant mot dig. Men just otrogen måste hon ju fått det ifrån . Det finns alltid 2 sidor av allt.
  • Anonym (Anonymm)

    Tror inte heller du säger allt . Med tanke på hur du skriver blir jag med irriterad.

  • dskjlkjfkljfds

    tror inte ts är så skyldig som han vill få det att låta
    låter som om han har chattat med tjejer förr och sambon blivit svartsjuk och nu sitter han och chattar men en kvinna vilket blev droppen för sambon

    tror inte samon hade tagit barnet och dragit utan anledning

  • psykologsambo
    dskjlkjfkljfds skrev 2019-06-16 19:02:52 följande:

    tror inte ts är så skyldig som han vill få det att låta
    låter som om han har chattat med tjejer förr och sambon blivit svartsjuk och nu sitter han och chattar men en kvinna vilket blev droppen för sambon

    tror inte samon hade tagit barnet och dragit utan anledning


    Säger du detta för att du själv Har "Borderline" eller är du enbart naiv och okunnig?
  • Anonym (Håller med)
    dskjlkjfkljfds skrev 2019-06-16 19:02:52 följande:

    tror inte ts är så skyldig som han vill få det att låta

    låter som om han har chattat med tjejer förr och sambon blivit svartsjuk och nu sitter han och chattar men en kvinna vilket blev droppen för sambon

    tror inte samon hade tagit barnet och dragit utan anledning


    Fast du vet inte mer än vad som skrivs av TS. Du vet heller inte vad svartsjuka kan driva en människa till eller göra i ens huvud.

    Man kan - om man vill - tycka det var/är oklokt av TS att skriva med kvinnan i fråga men samtidigt så måste man ju kunna få ty sig till och prata med andra människor utan att bli anklagad för otrohet utan grund.

    TS skriver att han inte har gett någon anledning till TS anklagelser så sitt inte och spekulera.

    Kan funnits komma med nå vettigt råd som TS ber om så behöver du inte skriva alls. Andra har redan frågat om det finns en anledning och han har svarat nej.

    Då kan vi lika gärna anta att hans sambo är psykiskt sjuk och målar upp scenarion i hjärnan och lider av schizofreni men det gör vi inte för vi vet inte.
  • Anonym (feminism is cancer)

    TS
    Jag råder dig till att genast skaffa dig en app i telefonen som spelar in alla samtal du har med din fd sambo. För detta kan förvärras avsevärt om det visar sig att hon har "Post-partum" (förlossningsdepression) eller Kluster-b diagnos ev Borderline.

    Bevis kommer då att vara av yttersta vikt när/om hon försöker ta barnet från dig och eller anklagar dig för allt möjligt som inte är sant. Kvinnor har idag den makten och möjligheten att förstöra män och barns liv, utan att behöva förklara sig eller bevisa något.
    Har själv blivit fråntagen mina barn pga en ljugande kvinna.

    Hon säger att DU hatar henne för att hon troligtvis skäms över att hon återigen överreagerade och visade sig svag och svartsjuk.

    Hon "projicerar" sina egna mörka tankar (skuld o skam) på dig för att hon inte har den mentala förmågan att hantera (ta ansvar för) sina egna tillkortakommanden som en vuxen människa.
    Inne i hennes huvud är det fullt logiskt att säga och reagera som hon gjort.
    Hon inbillar sig nu att du hatar henne och kanske tillockmed vill göra slut så därför gör hon slut först för att slippa bli lämnad.

    Ja det låter ologiskt, men så fungerar peroner med dessa störningar. Så försök inte förstå eller förklara hur dumt eller ologiskt hennes beteende är, utan skydda dig själv och ditt barn genom att samla bevis (ljudinspelningar).

    Lycka till

Svar på tråden Anklagad utan bevis