• Anonym (Hanni­)
    Sun 16 Jun 2019 15:51
    71 visningar
    4 svar
    4
    71

    Nyblivna föräldrar och relation som fallerar

    Jag och min sambo fick barn för 5 månader sen. Han har alltid varit en social kille med stort umgänge och varit ute mycket. När jag blev gravid bad jag honom trappa ner med festandet men hans ursäkt var att han ville passa på nu innan barnet kommer för sedan skulle han lägga ner det helt.

    När våran dotter föddes blev det inte alls så, snarare tvärtom. Han är ute mer än någonsin nu, är på stan och festar, sover hos vänner och kommer sällan hem förens på morgonen. Jag har dessutom kommit på honom att prova droger!

    Är helt förtvivlad.. orkar inte tjata mer eller ligga vaken på nätterna när han är ute. Är så ledsen och förkrossad, min dröm har alltid varit att få min egna familj men det var inte såhär jag hare föreställt mig det :(

  • Svar på tråden Nyblivna föräldrar och relation som fallerar
  • Anonym (Ameli­a)
    Sun 16 Jun 2019 16:26
    #1

    Det där är verkligen inget du ska acceptera!

    Mitt ex var precis likadan, jag kämpade ett bra tag med att få honom att ändra sig, men utan resultat.

    Så jag lämnade honom. Det är många år sedan nu, men det var det enda rätta att göra.

  • Anonym (.)
    Sun 16 Jun 2019 17:15
    #2

    Skaffa aldrig barn med nån som ska ändra sig senare, för då vet man aldrig om det är tomt prat eller sanning.

  • Anonym (Antin­gen eller)
    Sun 16 Jun 2019 17:56
    #3
    Anonym (Hanni) skrev 2019-06-16 15:51:43 följande:

    Jag och min sambo fick barn för 5 månader sen. Han har alltid varit en social kille med stort umgänge och varit ute mycket. När jag blev gravid bad jag honom trappa ner med festandet men hans ursäkt var att han ville passa på nu innan barnet kommer för sedan skulle han lägga ner det helt.

    När våran dotter föddes blev det inte alls så, snarare tvärtom. Han är ute mer än någonsin nu, är på stan och festar, sover hos vänner och kommer sällan hem förens på morgonen. Jag har dessutom kommit på honom att prova droger!

    Är helt förtvivlad.. orkar inte tjata mer eller ligga vaken på nätterna när han är ute. Är så ledsen och förkrossad, min dröm har alltid varit att få min egna familj men det var inte såhär jag hare föreställt mig det :(


    Ställ ett ultimatum.

    Fest eller familj.

    Självklart kan man festa trotts man är förälder men utifrån vad du skriver och vad vi som läser får ta del av så är inte detta din sambo gör ok.
  • Anonym (n)
    Sun 16 Jun 2019 18:41
    #4

    Ring redan imorgon måndag till familjerådgivning. Sedan säger du till din sambo vilken tid ni fått.
    Det är ditt krav att ni börjar i familjerådgivning.

Svar på tråden Nyblivna föräldrar och relation som fallerar