• Anonym (förtvivlad och panik)

    Min man slåss på youtube

    Det har dykt upp en film på nätet, dessvärre har filmen hamnat på Youtube.

    Det är en mobilfilm som filmas från ett stillastående tåg.

    Tre araber står och tjabbar med en taxichaufför i tidig morgon i början på sommaren. Efter 25 sekunder börjar dom slå och sparka på honom.

    Snabbt faller han till marken.

    Då kommer en man snabbt in i bilden, klädd i jeansjacka och jeansbyxor i samma färg. Vidare har han cowboyboots. Det syns dock inte på filmen. Men jag VET det, för det är min man på filmen. Han slår ner angriparna blixtsnabbt på ett mycket otäckt sätt.

    Min man lever lugnt och tillbakadraget, men som ung var han...inte så lugn.

    Han utbildade sig och det har gått bra. Att han ibland klär sig som en clown när han har svårt att sova och går en promenad har jag accepterat.

    Men nu har jag fått panik, filmen har fått 1000tals "like" och han kallas för cowboy-rambo på främlingsfientliga sidor.

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

    För eller senare kommer hans identitet bli känd och det kommer drabba hela vår familj hårt.

    Jag vill för allt i världen inte att min man blir cowboy-rambo.

    Min man nekar men jag ser att det är han.

    Vad gör jag, vill bara dö. Får panik bara jag tänker på vad som händer om det kommer ut på forum och Facebook vem han är.

  • Svar på tråden Min man slåss på youtube
  • Anonym (LLORT)

    Hur gick det när polis och ambulans kom på plats?

    Överlag inte mycket du kan göra. Finns en risk att det blir åtal och rättegång mot din man beroende på hur åklagaren ser på saken. Du får stötta honom i den processen.

  • Anonym (hm)

    vädja till personen som har lagt upp klippet? kanske du kan anmäla filmen som olämpligt innehåll? jag vet inte vilka regler som gäller på youtube men våldsskildringar kanske kan anmälas? det är väl det enda jag kan tänka mej...

  • Anonym (förtvivlad och panik)

    Filmen slutar med att han snabbt lämnar platsen efter kollat till taximannen. Så vet ej vad som hände.

    Det syns att filmen var från i våras. Men vet inte när.

  • Anonym (förtvivlad och panik)
    Anonym (hm) skrev 2019-06-16 16:49:42 följande:

    vädja till personen som har lagt upp klippet? kanske du kan anmäla filmen som olämpligt innehåll? jag vet inte vilka regler som gäller på youtube men våldsskildringar kanske kan anmälas? det är väl det enda jag kan tänka mej...


    Länkas på flera ställen redan :(
  • Anonym (LLORT)
    Anonym (förtvivlad och panik) skrev 2019-06-16 16:55:24 följande:

    Filmen slutar med att han snabbt lämnar platsen efter kollat till taximannen. Så vet ej vad som hände.

    Det syns att filmen var från i våras. Men vet inte när.


    Din man förnekar, du har ingen riktig koll på var, när och hela händelseförloppet.

    Inte mycket du kan göra. Är du övertygad om att det är din man får du ta en funderar på er relation, om att han ljuger för dig, slåss, inte kontaktar polis eller ambulans mm.


  • Anonym (förtvivlad och panik)
    Anonym (LLORT) skrev 2019-06-16 17:01:14 följande:

    Din man förnekar, du har ingen riktig koll på var, när och hela händelseförloppet.

    Inte mycket du kan göra. Är du övertygad om att det är din man får du ta en funderar på er relation, om att han ljuger för dig, slåss, inte kontaktar polis eller ambulans mm.


    Är skillnad på att neka i en jobbig situation och att ljuga.

    Jag litar på min man, han är bra på alla sätt. Han kunde väl inte låta bli att hjälpa den utsatta mannen.

    Oavsett vilket är det följderna jag är rädd för. Inte att han gjorde vad han gjorde.
  • Aniiee

    Skumt att jag inte hittar detta. Brukar hitta det mesta.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (förtvivlad och panik)
    Aniiee skrev 2019-06-16 17:14:26 följande:

    Skumt att jag inte hittar detta. Brukar hitta det mesta.


    Övning ger färdighet. Kämpa på :)
  • Anonym (LLORT)
    Anonym (förtvivlad och panik) skrev 2019-06-16 17:10:38 följande:
    Är skillnad på att neka i en jobbig situation och att ljuga.

    Jag litar på min man, han är bra på alla sätt. Han kunde väl inte låta bli att hjälpa den utsatta mannen.

    Oavsett vilket är det följderna jag är rädd för. Inte att han gjorde vad han gjorde.
    Då får du ta upp det igen när det inte är jobbigt.

    Om han nu hjälpte den utsatta mannen borde hans namn finnas hos polis och ambulans.

    Men halt klart kan det bli följder. Kommer en domstol fram till att han använt mer våld en nöden kräver kan det bli tal om långt fängelsestraff.


  • Egon den stora
    Aniiee skrev 2019-06-16 17:14:26 följande:

    Skumt att jag inte hittar detta. Brukar hitta det mesta.


    Det samma. Hittar inget som påminner om detta.
Svar på tråden Min man slåss på youtube