• Anonym (David)

    Vänta på tåg 1,5 tim el ta taxi för 360 kr?

    Vad hade ni gjort? Det är söndagkväll och du har dina 2 barn med dig på väg hem efter en intensiv helg. Det är 1,5 tim att vänta på tåger hem, på en perrong. En taxi hem kostar 360 kr och går ungefär lika snabbt, väntetiden dock betydligt kortare.

    Hade ni väntat el valt taxin?

  • Svar på tråden Vänta på tåg 1,5 tim el ta taxi för 360 kr?
  • Anonym (Mamma till fyra)

    Med barn efter en intensiv helg hade jag valt taxin.

  • Anonym (Mamma)

    Jag har valt taxi min sambo hade väntat in tåg

  • Anonym (Smålänning)

    Om det var ett byte och jag redan hade biljett hade jag nog väntat på tåget. Men så är jag dumsnål ibland också, och tänker att taxi alltid blir snordyrt (utan att kolla upp den verkliga kostnaden).

    Men hur långt kommer man med en taxi för 360 kr en söndagskväll egentligen? Låter nästan som gångavstånd. Beror på hur stora barnen är iofs och hur mycket packning man har med...

  • Anonym (David)
    Anonym (Smålänning) skrev 2019-06-16 21:56:56 följande:

    Om det var ett byte och jag redan hade biljett hade jag nog väntat på tåget. Men så är jag dumsnål ibland också, och tänker att taxi alltid blir snordyrt (utan att kolla upp den verkliga kostnaden).

    Men hur långt kommer man med en taxi för 360 kr en söndagskväll egentligen? Låter nästan som gångavstånd. Beror på hur stora barnen är iofs och hur mycket packning man har med...


    Motorväg med taxin, så nej det är alldeles för långt att gå.

    Tung resväska, vissligen på hjul. 15 min att gå från tågstationen sedan.

    Barnen 4 och 7 år.
  • Mascaraklumpar

    Beror på vädret, vad som finns i närheten osv. Skulle inte stå på en perrong i regn och kyla i en timme för de pengarna, men är det sommar och sol och det finns exempelvis en lekpark i närheten så skulle jag nog välja att ta med barnen dit, om de inte är helt slut.

  • Anonym (Smålänning)
    Anonym (David) skrev 2019-06-16 22:04:45 följande:

    Motorväg med taxin, så nej det är alldeles för långt att gå.

    Tung resväska, vissligen på hjul. 15 min att gå från tågstationen sedan.

    Barnen 4 och 7 år.


    OK. Då tror jag faktiskt att jag hade tagit taxi. Särskilt om jag redan visste att den inte skulle kosta mer än 360 kr. Vänta i 1,5h på vad som måste vara en relativt kort tågresa och sen ändå behöva gå i 15 min med 2 trötta barn och en stor väska låter inte lockande. Men när man är trött och sliten tänker man inte alltid så bra så det är fullt möjligt att jag blivit sittande på perrongen och kommit på hur dumt det var först när någon dagen efter frågade "men varför tog ni inte en taxi??!".
Svar på tråden Vänta på tåg 1,5 tim el ta taxi för 360 kr?