• Anonym (sjunk­a lågt)
    Sat 13 Jul 2019 15:58
    502 visningar
    26 svar
    26
    502

    Har ni blivit ihop med någon ni som ogillar bara för ni inte har hittat någon annan partner?

    Nej men jag har hängt på dejtsidor för bara en enda person som jag inte kunnat få och liksom tvingat mig själv att försöka bli intresserad av nån annan. Har väldigt begränsad smak på män.

    Helt lönlöst och har aldrig lyckats. Man blir bara bitter och än mer frustrerad av sånt.

    Ändå har jag haft förmånen att ha några riktigt bara personer i mitt liv med ömsesidig kärlek, passion och tonvis av sex, så kan inte klaga men har alltid haft svårt för att få till relationer, har heller aldrig fixat att ligga runt precis, trots att anbuden fullkomligen haglat i perioder. Inte lika många som erbjudit sitt hjärta tyvärr;) Jag är definitivt en förälskelseperson som tänder på det romantiska förloppet och ratar därför sex utan känslor. Finns ändå en stor charm i uppmärksamheten och att vara en sexig kvinna som många vill ha, fast ofta blir mest tom eftersom jag vet att de bara vill åt sexet och skiter friskt i mig som person.

    Så svaret på din fråga, så skulle jag aldrig kunna "nöja" mig med nån utan rätt känslor. Hellre ensam.

  • Anonym (sjunk­a lågt)
    Wed 17 Jul 2019 00:37
    #18

    Tror det är vanligare än man tror att bli ihop med någon som man inte utvecklar kärlek eller särskilt stark attraktion för. Har inte hänt mig personligen men har sett flera exempel på det bland människor jag haft runt mig.

    Skulle säga att alltför många går omkring med väldig låg självkänsla,  bristande självförtroende, social attraktionsförmåga och kanske försökt sig på det där med dejting utan framgång i flera år. Så träffar de äntligen någon som verkar gilla dem, som förgyller livet lite på ett eller flera sätt. De har längtat och förstått att de inte tillhör den lyckliga skaran eller har lätt för att få andra intresserade. Så det är nu eller aldrig!!

    Närhetsbehovet aktiveras lätt i oss människor och beroendet av mänsklig kontakt är stark i de allra flesta. Vips så sitter de fast i en relation, kanske t o m tror att de är lite småkära ett tag. De får sex, vänskap, beröring och en identitet och kan byta status på FB.Vara en del i tvåsamhetsnormen, kanske få barn, en mening?!

    Inom sig vet de att de inte kunde få de där de drömde om och accepterar sin lott. 
    Men de skulle förmodligen aldrig erkänna det, inte ens för sig själv.

    Många verkar också välja människor som väljer dem istället för tvärtom. De blir kära i uppmärksamheten och bekräftelsen snarare än i personen. Andra måste bli kära själv för att kunna falla och leds av jakten, också det ett bekräftelsebehov. 

    Undrar hur många det är som liksom mötts i total jämställdhet? Båda lika kära i samma stund och väljer varandra utifrån attraktiva egenskaper som passar deras bild av kärleken?

Svar på tråden Har ni blivit ihop med någon ni som ogillar bara för ni inte har hittat någon annan partner?