• Russia­nwoman­23
    Mon 17 Jun 2019 15:02
    375 visningar
    5 svar
    5
    375

    Något som man bör vara orolig över?

    Är gravid i vecka 36 och var nyss hos bm. Hon kände då att min lilla flickas huvud var ruckbart men i rätt position (nedåt). När hon skulle lyssna på hennes puls så stegrade den upp till 175 slag/min. Detta var då jag låg på rygg. Blev illamående och fick byta ställning till sidoläge så att bm kunde lyssna om pulsen sjönk, vilket den gjorde till det normala 140-150. Nu till frågan: är det normalt att bebisen blir lugnare i magen i v.36? Jag känner av henne varje dag lite då o då, på ett mycket tydligare sätt med hårdare rörelser men lite lugnare än vanligt. Kan det vara så att min lilla tös sover väldigt mycket bara? Bm frågade mig detta och jag berättade att jag känner av henne lite då o då med hårdare rörelser än vanligt men lite färre , verkade som om hon tyckte det var normalt. Någon som har upplevt samma sak?

  • Svar på tråden Något som man bör vara orolig över?
  • Russia­nwoman­23
    Mon 17 Jun 2019 17:11
    #3
    Intigra skrev 2019-06-17 15:58:08 följande:

    När barnet blivit så stort så har det börjat bli såpas trångt att de inte kan röra sig lika mycket som innan. Det har däremot blivit starkare så sparkarna känns mer.


    Okej vad bra för jag känner av min tös då och då. Känna som hon har väldigt långa vilo perioder dock :) när hon väl sparkar så sparkar hon riktigt hårt
  • Russia­nwoman­23
    Mon 17 Jun 2019 17:12
    #4
    Intigra skrev 2019-06-17 16:06:29 följande:

    Kan även tillägga så du får lite själsro att jag är i samma vecka som dig men med tvillingar. Jag är ofta på UL och så fort staven trycks mot min mage blir de helvilda, pulsen går upp och de sprattlar runt. Särskilt den ena. De gillar inte att bli klämda på bara ;) så fort de får vara ifred lugnar de ner sig. Tror min ena Vet när det är dags för UL för han blir galen i magen i bilen på väg ner.


    Precis samma med min tös, hon tycker verkligen inte om att bli undersökt :p när bm slutade undersöka var hon lugn igen så kanske bara det att hon tycker om att inte bli störd? :)
Svar på tråden Något som man bör vara orolig över?